![]() |
WEDSTRIJD: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid!
We gaan op het pad der Hieronymus Bosch. Leef u zelf uit in hel en verdoemenis! Laat uw depressie en waanzin de vrije loop! Knaag aan de pijlers van de maatschappij!
http://www.physiologus.de/bosch.jpg We vinden het tijd voor een wedstrijd. Een wedstrijd die niet voor mietjes is, we gaan er deze keer keihard tegen aan. Laat die zwartgalligheid maar vloeien, waanzin gaat deze keer voorop. De meest weggestopte hersenspinsels mogen aan bod komen, hoe zwarter hoe beter. Voor de sfeer: http://www.deutsche-liebeslyrik.de/anderes/paare.JPG http://adam-art.ch/museum/bosch/images/bosch24_jpg.jpg http://www.rasiel.com/haggis/640/bosch1.jpg http://www.rasiel.com/haggis/800/bosch2.jpg Leef uw zieke geesten uit! U heeft tijd tot het nieuwe jaar. En omdat we het allemaal druk hebben die 1e week, krijgt u een week extra. 6 januari kunnen de laatste inzendingen binnendruppelen. Zij die het lot willen tarten door de nacht van 6 op 7 januari mee te tellen, kunnen geluk hebben of pech. Het is aan u. Zet die zieke geesten aan het werk. Verder heeft u alle vrijheid. Edit: Ik vergeet helemaal dat niet iedereen weet waar de inzendingen naartoe moeten. Ze zijn nog steeds welkom op dansenoppapier@hotmail.com. |
^^ gaaf. Doem dood en depressie <333. Tsja, ik vind emo hip. Ik ben benieuwd wie hier de overtreffende trap weet te maken.
|
Oeh, wel moeilijk hoor :o Ik ga eerst maar eens dagenlang naar die schilderijen turen.
|
Wauw, een wedstrijd. Pittig jawel, maar goed voor minstens zoveel inzendingern als vorige keer :cool:.
|
vorige keer wilde ik al meedoen, maar toen kwam ik er pas achter een dag voordat de wedstrijd gesloten werd dus vond ik dat geen doen meer. nu ga ik wel een poging wagen denk ik :)
|
:D Wat een thema! En moeilijker dan je denkt.... Waar ligt de grens met overdramatiseren? Een uitdaging... Ik ga voor de volle 1 stem dit keer! ;)
|
O, ik houd zo van die schilderijen!
Of ik er een gedicht bij kan maken, is een andere vraag;) |
Citaat:
|
Citaat:
Verdorie, dadelijk ga ik nog beweren dat het daarvoor te goed met mij gaat :eek: |
:eek: Vogelvrij, als JIJ geen zwartgallig gedicht kan schrijven, stort het universum in elkaar!
|
Citaat:
Ik zal mijn best doen;) |
Hmja, voor de duidelijkheid. Die schilderijen zijn een beetje ter inspiratie. Bosch werd veel te vroeg geboren voor zijn kunst. Je mag over zo'n schilderij dichten, maar het thema is waanzin en zwartgalligheid. Doe daar wat mee :).
|
Citaat:
En oké, ik begrijp het nu volkomen:) |
Heel erg gaaf! Ik dacht eerst: daar heb ik toch geen tijd voor. Maar aangezien de deadline pas volgend jaar is... misschien doe ik ook wel weer mee.
|
Eigenlijk wel jammer dat de gedichten niet bij de schilderijen geschreven hoeven te worden, maar ach, het mág wel natuurlijk. Ik dacht trouwens hetzelfde als Vogelvrij, misschien is de beginpost niet heel duidelijk.
Wel fijn trouwens, zo lekker veel tijd. |
Citaat:
Ik geloof wel dat dit onderwerp interessante dingen zal opleveren :cool:. |
ik moest gelijk denken aan d.a.f. de sade, maar dat is foute boel hm?
|
Citaat:
En ja, veel tijd, want het is december en sowieso druk. |
Citaat:
ooh dan is het absoluut niet erg dat ik aan de sade dacht :o |
Citaat:
December is trouwens juist de maand van de gezelligheid. Deze wedstrijd past meer bij november :o |
Citaat:
En ja, dat geloof ik ook:) |
De vraag is: hoe zwartgallig moet het zijn? Moet het een barokke stijl hebben ook? ...
|
Dit wordt een prachtwedstrijd, ik voel het! (y)
|
Citaat:
Ik denk. Ik moet eigenlijk terug naar mijn puberteit om dit soort dingen te doen. Misschien kan ik een volwassen versie bedenken. Let Loose. |
Ik bedoelde Tuin des Oordeels van Jeroen Bosch, ook wel aangeduid met Hieronymus Bosch;)
Echt een geweldig schilderij, ik vond hem de leukste schilder die we behandeld hadden. De een na laatste die hier staat vind ik ook echt gaaf. Ik probeer en probeer, maar het wordt allemaal niets:s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al dat nadenken altijd. |
Citaat:
Maar ja, als iedereen dan zo'n "ingewikkeld" gedicht heeft, en er staat dan één gedicht tussen met een lichtere, modernere stijl... :confused: Dan wil ik dat niet zijn. ;) |
Citaat:
@gezweetwel: die wil je wel zijn, want dan val je op en dat is wellicht positief. |
Citaat:
|
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin
mis ik de moed. die zin zit al dagen in mijn hoofd door deze wedstrijd, ik dacht dat ik dat uit een gedicht hier op DoP had, maar ik zie dat het uit de musical Elisbeth komt. En wat maakt het uit hoe je het thema erin verwerkt? :o Een beetje afwisseling is juist leuk. (al is dat vanzelf, ik geloof er niks van dat de gedichten ook maar een béétje op elkaar gaan lijken). |
Citaat:
Maar ze zullen allemaal wel afwisselend zijn. En het thema... Dat nemen we gewoon breed;) |
Citaat:
|
Citaat:
Zullen we afspreken dat iedereen bij mijn gedicht zegt: Ja, geweldig! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar nee, ik vind eigenlijk dat iedereen pas elkaars mening mag weten als je hebt gestemd. Maar dat vind ik ook weer niet, want soms zie je door iemands mening iets heel leuks in een gedicht dat je nog niet eerder was opgevallen en mja:s Laten we het maar zo houden als het is;) |
Citaat:
|
Citaat:
Precies... Ik ga ook een poging wagen. Laat de inspiratie maar komen;) |
:D Ik ga wachten tot ik m'n rapport krijg, dan lukt het vast en zeker.
|
^ lol.
Ja dit gaat zeker lukken, ik heb al wat ideeën opgeschreven zelfs :eek:. Voor een eerstejaars filosofiestudent zou dit eigenlijk helemaal een makkie moeten zijn, ik schrijf wel over das nihilismus ja! |
Citaat:
(sorry :D maar die inkopgrapjes worden bij jou wel heeeel makkelijk) |
Citaat:
edit: trek die wenkbrauwen alvast maar over je hoofd heen want
Spoiler
|
Het belooft een mooie wedstrijd te worden. Deze keer ga ik echt meedoen en ook op tijd insturen.. heb nog steeds ergens een gedicht over een schilderij dat zeker gewonnen zou hebben. Over zelfspot enzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien een goed idee om de vreselijke teloorgang van DoP tegen te gaan: een emoticon die zijn wenkbrauw optrekt. |
Citaat:
|
Ik ga het ( als beetje - buitenstaander ) natuurlijk wel volgen :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien ben jij toch geen buitenstaander? Ik heb volgens mij best wel eens gedichten van jou gelezen:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |