Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Informatica toekomst? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1317162)

Pyromaniac 08-12-2005 13:34

Informatica toekomst?

Met de tijd komen er veel meer computers, maar ligt de toekomst nog wel open voor meer informatica?
Ik hoorde van mijn mentor dat je daar nog heel veel werk in kon vinden, maar iemand anders zei dat het juist nog moeilijk werd om later aan een baan te komen omdat er al zoveel informatica-studenten zijn.
Hoe zit het? Kom je over 5-10 jaar nog steeds makkelijk aan een baan met informatica? (niks is zeker, maar wat verwacht je?)

Al Murphy 08-12-2005 14:37

Daar kan je nu niet veel zinnige dingen over vertellen. Informatici worden massaal aangenomen als het goed gaat met de economie, maar staan vrij zwak als het slecht gaat met de econome.
De echte boom-periode voor informatici is voorbij, en zie ik ook niet onmiddellijk terugkomen.

Best afwachten tot je je diploma hebt, dan zal je het wel merken.

Miracle 08-12-2005 14:42

Ik verwacht van wel. :)

Het was laatst nog op het nieuws, dat er te weinig ICT personeel was met een goede opleiding. Maar, er valt echt weinig over te zeggen.

In 1991 werd m'n moeder aangeraden om niet aan een docentenopleiding/PABO te beginnen, want daar zou over vier jaar echt te weinig werk in te vinden zijn. Achteraf klopt dat natuurlijk helemaal niet. :)

Gothic 08-12-2005 15:48

Citaat:

Miracle schreef op 08-12-2005 @ 15:42 :
Ik verwacht van wel. :)

Het was laatst nog op het nieuws, dat er te weinig ICT personeel was met een goede opleiding. Maar, er valt echt weinig over te zeggen.

In 1991 werd m'n moeder aangeraden om niet aan een docentenopleiding/PABO te beginnen, want daar zou over vier jaar echt te weinig werk in te vinden zijn. Achteraf klopt dat natuurlijk helemaal niet. :)

Er is erg weinig werk voor mensen die pabo hebben afgerond op dit moment. Vooral in de randstad. Dat klopt dus wel... misschien heeft je moeder toevallig wel werk gevonden, maar dat maakt haar hoogstens een uitzondering...

Miracle 08-12-2005 16:03

Citaat:

Gothic schreef op 08-12-2005 @ 16:48 :
Er is erg weinig werk voor mensen die pabo hebben afgerond op dit moment. Vooral in de randstad. Dat klopt dus wel... misschien heeft je moeder toevallig wel werk gevonden, maar dat maakt haar hoogstens een uitzondering...
We wonen niet in de randstad en m'n moeder heeft geen PABO gedaan, omdat ze dat dus afraadden. :) Uiteindelijk (tien jaar later) heeft ze wel een docentopleiding gevolgd trouwens, maar dat terzijde.

ArtemisQ 08-12-2005 16:23

Citaat:

Pyromaniac schreef op 08-12-2005 @ 14:34 :
Met de tijd komen er veel meer computers, maar ligt de toekomst nog wel open voor meer informatica?
Ik hoorde van mijn mentor dat je daar nog heel veel werk in kon vinden, maar iemand anders zei dat het juist nog moeilijk werd om later aan een baan te komen omdat er al zoveel informatica-studenten zijn.
Hoe zit het? Kom je over 5-10 jaar nog steeds makkelijk aan een baan met informatica? (niks is zeker, maar wat verwacht je?)

Je bent nu 15, voordat jij op de arbeidsmarkt komt ben je waarschijnlijk meer dan 6 jaar verder.. het is moeilijk te voorspellen hoe t dan is met de arbeidsmarkt..

Gimme more beer 08-12-2005 16:34

Momenteel is academisch opgeleid ICT-personeel erg gevraagd, er wordt verwacht dat die vraag in de toekomst niet zal afnemen, omdat de hoeveelheid informatica-studenten nagenoeg gelijk blijft. Bij ons op de studie merk je de laatste jaren dat het aantal ICT-domein kiezers sterk afneemt. Dat kan dus ook een probleem worden.

Pyromaniac 08-12-2005 17:34

Citaat:

Gimme more beer schreef op 08-12-2005 @ 17:34 :
Momenteel is academisch opgeleid ICT-personeel erg gevraagd, er wordt verwacht dat die vraag in de toekomst niet zal afnemen, omdat de hoeveelheid informatica-studenten nagenoeg gelijk blijft. Bij ons op de studie merk je de laatste jaren dat het aantal ICT-domein kiezers sterk afneemt. Dat kan dus ook een probleem worden.
afneemt? Ik dacht dat ze juist meer voor ICT kiezen.

oh en: Ik heb dan een HBO of misschien een WO studie afgerond na die 5-10 jaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.