![]() |
[Laptop] Acer
Hallo.
Ik wil binnenkort voor mijn opleiding een laptop halen. Het moet laptop zijn die wat grafisch werk aan kan. Daarbij is mijn oog gevallen op de Acer Aspire 3023. Is dit een beetje een goeie laptop? Hebben jullie ervaring met de Acer? groet! |
heb zelf geen acer-ervaring. ze zijn relatief goedkoop, en zo zien ze er ook uit :s
asus a6vc voor 1025e: http://www.asus.nl/products4.aspx?l1...34&modelmenu=1 |
Misschien dat je wat kan vertellen over het beschikbare budget. :)
|
max 1000 eurie
|
leg er dan nog 25 bij en neem de asus die king aanprijst :) asus maakt zeker nette notebooks :D en voor zeer redelijke prijzen
|
wat is king?
Edit: Laat maar....i get it :o |
deze asus a6vc voor 1025 euro is wel een goede. is overigens de versie met geforce 6200 go tc, wil je ati x700 dan kost dat ongeveer 50-75 euro meer
http://www.notebookjournal.de/storag...e42dd0a9761a9d |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
4200 rpm is wel langzaam voor een laptop hdd, minimaal toch 5400, 7200 is helaas te duur nog per gb.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dus jij vindt een snelheid van 4200 geen probleem? of trek ik die conclusie te snel.
(ik vind die vaio's van sony wel de moeite, maar die draaien allemaal op 4200) |
Citaat:
evt koop je later alsnog een 7200 toeren drive en je gebruikt die 60gig/4200 tpm als backup |
Citaat:
|
RPM zul je bedoelen, TPM is nogal dubbel, de eenheid 'toeren' is altijd al per minuut :)
Verder meen ik wel eens een test gelezen te hebben van die 7200 rpm-laptop schijf van WD, de Scorpio geloof ik, en daar kwam uit dat het toerental helemaal niet zoveel boeide, omdat hij in veel tests slechter scoorde dan een 5400 rpm Hitachi. Firmware en caching-strategieën zijn veel belangrijker bij zulke schijfjes. |
Citaat:
|
idd, je zegt toch ook niet 7200 rotations maar 7200 rpm, rotations per minute
|
Citaat:
|
ro·ta·tie (de ~ (v.), ~s)
1 wenteling, draaiing van een lichaam om een as => omwenteling om·wen·te·ling (de ~ (v.)) 1 draaiing van een voorwerp om zijn as => rotatie, slag, toer toer (de ~ (m.), ~en) 3 draai, omwenteling toe·ren·tal (het ~) 1 aantal omwentelingen per tijdseenheid :rolleyes: |
Ik dúrf niet eens te zeggen dat je misschien ook een Apple kan overwegen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |