![]() |
NS weert reizigers bij roltrappen
NS weert reizigers bij roltrappen
Uitgegeven: 9 december 2005 10:02 UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen weren op een aantal stations reizigers bij de roltrappen. Te veel mensen blijven bij de roltrappen staan en maken daardoor gebruik van slechts één treindeur. Het in- en uitstappen duurt daarom te lang, vindt de NS. zie voor het complete artikel: www.nu.nl ------------------------------------------------------------------------- zie het voor je: je staat op schiphol te wachten op een trein. Er wordt omgeroepen dat alle reizigers wordt verzocht om zich over het perron te verspreiden. Je denkt, ik doe eens sociaal en loopt tien tot twintig meter naar recht omdat daar haast niemand staat. De trein komt binnen, een trein van slechts een treinstel. En alle mensen die zich net hebben verspreid lopen chagerijnig terug naar de plaats waar ze zojuist stonden om toch maar in te stappen. Dit werkt niet mensen!!! |
Bij ons zijn geen roltrappen op het station. :confused:
Het is wel logisch hoor, maar dan moeten ze idd beter aangeven waar de trein stopt! Ik sta altijd helemaal achteraan, omdat het daar rustiger is en je dan meer kans hebt op een zitplaats. Alleen, soms heb je van die scheit-machinisten die veel te ver doorrijden en dan moet ik alsnog terug lopen en moet ik staan. :mad: |
Pfff wat een kut actie (n)
Ik ben sowieso in staat die hele NS te boycotten.. Mijn trein komt standaard 15 minuten te laat waardoor ik mijn aansluiting mis. Ik ben altijd genoodzaakt een trein eerder te nemen. Eergisteren heb ik een hele tijd op het station moeten staan voordat er een trein kwam die naar Zwolle reed :rolleyes: 2 treinen vielen uit en 1 had een vertraging.. Laat de NS eerst hun technische zaken maar eens op orde hebben alvorens ze weer nieuwe dingen gaan verzinnen. (Die daarbij ook weer irritaties oproepen). |
In Tilburg zie je idd vaak de mensen vaak rondom de roltrap wachten om in te stappen. Zelf loop ik ook zover mogelijk door waardoor er meestal og wel een zitplekje is. Dus laat de NS er maar niets aan veranderen, anders ben ik mijn plekje kwijt ;)
|
Je moet de bankjes gewoon verder wegzetten van de roltrappen, dan lopen mensen automatisch wat verder door. Ik loop ook altijd weg van de trappen, logisch, want ik wil zitten :)
|
Als ik in Eindhoven wat verder loop, stopt de trein in Utrecht bij de roltrappen. Alleen werkt dat niet bij alle treinen natuurlijk, soms stopt hij kei vroeg en moet je alsnog lopen.
Ach, ik snap wel wat ze bedoelen, maar zo lang duurt dat in- en uitstappen helemaal niet, toch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach ja, je moet ook instappen op plaatsen waar je van te voren weet dat je snel kunt instappen en waar je dus groot kans hebt dat je kunt zitten (bijvoorbeeld helemaal voorin of de eerste klas). ;)
De meeste mensen weten niet precies waar het het minst druk is om in te stappen of zijn te lui om naar die plaatsen te lopen. Tja, zo krijg je die opstoppingen voor roltrappen en winkeltjes. Maar ik vind het niet echt irritant dus ja... :) |
Ik loop sowieso altijd op het station altijd al helemaal naar achteren, omdat ik op het station van bestemming dan zo dicht mogelijk bij de bussen zit.
|
Ik maak sowieso geen gebruik van de roltrap.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je wat verder doorloopt, heb je ook meer kans op een zitplek. :)
Het lijkt er ook op dat mensen niet durven in te stappen in een 1e klas coupé. :D Het is alsof ze denken: 'Oh, shit, dit is eerste klas! Daar mag ik niet zijn met mijn tweedeklaskaartje. En daar mag ik zeker ook niet doorheen lopen!' en vervolgens keren ze zich op, terwijl ze ook door kunnen lopen.. :) |
Ik ga altijd daar staan waar ik vervolgens het dichtst bij mijn volgende bestemming ben, of dat nu een andere trein is, de bushalte of de uitgang van het station. En als dat nou toevallig in het midden bij de roltrappen is heeft de NS pech.
|
God ja, nog even. De passagiers zijn zeker ook schuldig aan al die vertragingen van de NS, doordat ze te langzaam in- en uitstappen?
Oh, misschien moeten ze ouderen ook maar verbieden met de trein te reizen. Dat duurt wel lang hoor, als een kreupele tachtigjarige zich uit een trein probeert te hijsen. |
Citaat:
Vandaar dat ik altijd lekker helemaal achterin ga zitten, lekker rustig tenminste. |
Maar, ze kunnen in de dienstregeling toch ook een minuut extra incalculeren voor in en uitstappen als blijkt dat dat te langzaam gaat. Dan kan de trein iets langer op stations wachten. De nieuwe dienstregeling gaat toch morgen in.
En ja, dan duurt je reis ook iets langer, maar ben je wel zekerder dat hij op tijd rijdt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik bloedirritant vind zijn die provincialen die stil blijven staan aan de linkerkant van een een roltrap. Dan moet ik ze met mijn immer grote haast voorbij via de trap. Die trap is daarentegen voor dat soort mensen dat niet aan tijdsdruk gebonden is.
Eveneens heb je dat veel mensen niet begrijpen dat je, bij grote drukte, verder kunt doorlopen in de gangen, opdat de balkons ontlast worden. Daarnaast heb je er die niet uit durven te stappen om ruimte te maken voor in- en uitstappers, omdat ze bang zijn om achter te worden gelaten op het perron. Nee, liever proppen zij zich tussen in het hoekje naast de deur... Ohja, op Den Haag CS mag ter hoogte van het zevende rijtuig een loopbrug komen over alle sporen, zodat niet iedereen naar het eind door moet lopen om over te stappen. dit resulteerd namelijk in vroegkomers die het begin van elke trein voor bezetten, terwijl de laatkomers nog verder moeten doorlopen naar de voorkant van de trein. |
Citaat:
trein Den Haag-Venlo komt aan in Breda. Het is spits en er moet behoorlijk wat volk uit. De trein is al een minuutje te laat omdat er een langzaam rijdende goederentrein voorzat op de Moerdijkbrug. Uiteindelijk vertrekt de trein 2 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd. De trein van Roosendaal naar Zwolle staat al een paar minuten te wachten in Breda en gaat direct achter de trein naar Venlo aan richting Tilburg en Den Bosch. Deze trein loop nu dus ook 2 minuten vertraging op, wat in Den Bosch tot problemen leidt met het voor laten gaan vnan de stoptrein naar Deurne en het (nu ongeveer gelijktijdig) vertrek van de intercity Maastricht - Haarlem. IC's gaan voor sneltreinen, dus de sneltrein loop nu tegen vijf minuten vertraging aan te hikken. Sneeuwbaleffect kortom. |
Citaat:
Maar dat verschilt natuurlijk enorm... |
Als de NS dan ook meer treinstellen aan elkaar koppelt, zodat deze ook mooi evenredig over het perron verdeelt zijn, lijkt me het een erg mooi plan (y)
|
Citaat:
Door iets aan de verkeerssituatie te veranderen op een kruispunt (elke bus hoeft nu twintig seconde minder te wachten) nabij het busstation in Breda, scheelt dat de BBA op jaarbasis twintig miljoen euro. Voor de spoorwegen geldt precies hetzelfde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En Zutphen - Oldenzaal? |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk als je spreiding over het perron wil, dan moet je zorgen dat de instapmogelijkheden zich ook dusdanig over het perron verspreiden. Als er dan vervolgens zo'n rijdende coupe aankomt is het onzinnig om spreiding over het perron te verwachten. |
Citaat:
|
Citaat:
Bedoel je voor de HSL Oost? Dat is toch onzin? Die blijft echt wel via Utrecht en Arnhem lopen. Of bedoel je voor een nieuwe HSL? Dat duurt dan nog wel >tien jaar. |
Citaat:
En de meeste mensen weten wel hoelang de trein is. Zij nemen elke dag dezelfde trein, die elke dag dezelfde lengte heeft. |
Citaat:
|
Dat 'zielige' vier bakkige (V)IRM-pje is dan waarschijnlijk omdat er geen ander treinstel beschikbaar is (door uitval bijvoorbeeld).
En 2*6 is bijna hetzelfde als 11*ICK. In ieder geval kan je zelfs bij een viertje een stukje van de (rol)trappen weglopen. :) |
Nee, dat komt doordat ze een aantal zesjes hebben ingekort tot viertjes en die vervolgens heel handig in dezelfde omloop hebben laten rijden. Maar goed, mijn punt is dus dat je niet altijd van tevoren kunt weten wat voor materieel er aankomt/hoe lang de trein is.
|
Citaat:
|
Wat ik altijd doe is: Als er mensen bij de 2de klas deur staan te wachten tot alle mensen uit de trein gestapt zijn ga ik gewoon via de 1ste klas deur naar binnen, ga naar het deel waar ik normaal in zou stappen, wacht tot iedereen eruit is en ben als eerste een lege coupé binnen.
Succes gegarandeerd :p Als je haast hebt en er zijn van die lui die traag lopen / stilstaan beuk ik ze altijd aan de kant met m'n dikke koffer.. sorry hoor maar niet iedereen wil z'n aansluiting missen. :mad: |
Citaat:
|
In Arnhem is dat probleem echt erg, zeker bij de sneltrein naar Zwolle op spoor 3 / 4.
|
Vooral omdat je in Arnhem maar 'één' echte in- en uitgang hebt en die is aan het begin van het perron gelegen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13. |