![]() |
Hoe relativeren jullie?
Wederom een topic van mij, maar ik vraag me dringend af:
Ik las in een van onderstaande topics de volgende zin: " ik kan negatieve uitspraken relativeren " en nu weet ik dat veel mensen dat kunnen en ook doen. Maar ik kan dat niet. Hoe doen jullie dat dan? Hoe kun je negatieve uitspraken relativeren?? |
Vergelijken.
|
Citaat:
|
ik kan het dus ook niet... en evrgelijken met anderen is (voor mij) ook geen optie, want naar mijn idee is die ander toch altijd beter, (ook al is dat niet zo).
|
verstand gebruiken en logisch/'positief' nadenken
|
Er zijn meer dan zes en een half miljard mensen, 6.500.000.000, je kan vrijwel altijd een land vullen met de mensen die het kutter hebben dan jij.
Wil je groter denken dan dat dan kan dat ook. De aarde is slechts een van de negen planeten uit ons zonnestel. De ster die het dichtst bij de zon staat is 40.000 miljard kilometer ver. Deze ster is net als de zon onderdeel van de melkweg. De melkweg bestaat uit ongeveer 200 miljard sterren, de zon is volgens mij zelfs een kleine ster. Zoals de melkweg zijn er nog andere sterrenstelsels, ongeveer 100 miljard. De melkweg stelt dus geen reet voor in dit universum, kan jij bedenken hoe belangrijk de probleempjes van één mens zijn. :) |
Dat vind ik totaal geen reden om iemands problemen onbelangrijk te noemen. Is al het andere belangrijker dan?
|
Door nog iets ergers te bedenken. Ben je een ouder verloren, het is nog erger wanneer je beide ouders bent verloren. Ben je gedumpt het is nog veel erger dat je bent gedumpt en je hebt een soa van die kerel.
|
Ik relativeer meestal door er een luchtig grapje over te maken :)
|
niet
ik ben er slecht in :o |
- Zeggen dat het eigenlijk niet zo belangrijk was
- De oorzaak bij iemand anders leggen - Agressie - Nomadisme, wegtrekken van de plaats van frustratie |
Citaat:
|
Ehm, ik relatieveer niet.. Ontkennen, ontlopen, ontwijken: dat is mijn strategie. :o
|
Citaat:
|
Ga er maar gewoon van uit dat het altijd erger kan.
Nou ja, bijna altijd, er zijn natuurlijk uitzonderingen. |
'Dat zal allemaal best, maar jij wordt hooguit postbode'.
Helpt altijd :) |
Citaat:
|
Relativeren gaat bij mij vanzelf. Ik zie dan dat die gedachte/uitspraak niet zoveel voorstelt in "het geheel" wat mijn gevoelens vormt. Dan kan die persoon mij ook niet hard raken, want ik lig er niet wakker om/
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een fikse partij nuchterheid bezitten en het gevoel hebben dat ik me aanstel en dat het toch altijd erger kan:)
|
Zitten een paar losers bij mij in de klas, elke keer als het tegenzit denk ik: 'maar gelukkig ben ik niet zoals zij zijn' en dat helpt dan, een beetje.
Of, zoals nare man zei: Dat zal allemaal best, maar jij wordt hooguit postbode |
Citaat:
|
Ik weet het af en toe gewoon beter. ik ga geen uitvluchten zoeken in het opleidingsniveau van de iriterende partij, beetje te makkelijk, maar ik bepaal gewoon zelf wel hoe ik de zaken zie. als zij het anders zien, en ik ben niet overtuigd, hebben zij daarmee gewoon ongelijk.
|
Positivisme
|
door te denken : niets doet ertoe.
Je wordt geboren, je leeft, en je sterft. Het doet er niet toe of je rijk werd of een arme stumper bleef, of je de liefde van je leven ontmoette, of je telkens afgewezen werd, of je Meneer of Mevrouw Populair was, of een zielige loser die door iedereen uitgelachen werd ... Tuurlijk, een heel klein beetje doet het er wel toe, namelijk voor die 80 jaar die we leven, maar wat stelt dat voor in vergelijking met de 13 miljard jaar die het heelal al bestaat ? |
Citaat:
Alleen van mensen die ik in hoog aanzien heb staan trek ik me harde kritiek aan. De rest kan opzouten. :D |
Relativeren is een hobby van me. Ik maak er grapjes over, en er zijn altijd mensen die het slechter hebben dan jij. Uit met mn vriend? Hoor ik van iemand weer een bericht van relaties die nog vervelender uitwerkingen hebben. En verder is een beetje sarcastische, af en toe cynische humor meegenomen.
Verder met ik het met Roos eens. Gezien je totale gevoelens ben je niet heel snel te kwetsen. Noem het zelfbescherming. |
Ik roep altijd de hele dag dat iedereen moet relativeren. Vooral omdat sommige mensen kunnen stressen om grote, grote onzin.
Ik ga positief denken, iets leuks doen en vergelijken met andere situaties. Roepen dat de derde wereld het erger heeft werkt niet bij mij, het moet wel iets zijn wat dicht bij me staat. Uh ja dus (y) |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17. |