![]() |
Moeilijke situatie..
Ik werk nu een half jaar ergens, en ineens krijg ik te horen dat er 2 jongens zijn die mij leuk vinden. Ik vind ze alleen allebei niet leuk, wel onwijs aardig en ik zie ze wel als vrienden maar niet meer. Ik vind een derde jongen leuk, ook van mijn werk.
Nu heeft een van die jongens mij dus gevraagd of ik bij hem thuis langs wilde komen zondag. Ik had eerst ja gezegd, maar kreeg toen de zenuwen over wat ie van mij wilde en ik heb dus afgebeld (met een smoes dat ik niet kon :o ). Ik weet alleen verder niet wat ik hier mee aan moet als hij vraagt of ik dan een andere keer kom enzo. Ik ben nog helemaal niet klaar voor relatiegedoe/seks en al dat soort dingen. Misschien is het raar voor een 17-jarige, maar ik wil nog ff niet beginnen aan vriendjes enzo. Help? :o |
Zeg:
Ik wil vrienden met je zijn, maar meer ook niet. |
Ja, dat bedacht ik ook al. Maar ik durf dat ten eerste niet zo direct te zeggen, en ten tweede ik wil daar blijven werken en ik weet niet hoe hij reageert.
Nu snap ik waarom je beter werk en privé gescheiden kunt houden. |
Tuurlijk kun je daar wel blijven werken als die jongens gek op je zijn. Waarom niet?
|
door het probleem te negeren gaat het heus niet vanzelf weg, dus ik denk ook dat je beter kunt zeggen dat je niet meer dan vriendschappelijke bedoelingen hebt. Dat scheelt heel veel misverstanden, en als je bang bent om je baan te verliezen (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt, aangezien jij er niks aan kan doen dat die jongens achter je aan zitten) is het al helemaal handig om het op te lossen.
Wat ook kan is zorgen dat je iets krijgt met jongen nummer 3, dan weten die andere 2 heus wel dat hun "kans" verkeken is... succes! |
Ik klink nu wel heel erg jongensgek. Mja ik ben t helemaal niet gewend dat jongens mij leuk vinden en afwijzen heb ik 1 keer gedaan, op de basisschool ;)
@ Secret; Ik bedoelde dat ik niet in een rotsfeer terecht wil komen als ik die jongens afwijs, er wordt veel geroddeld op mijn werk. Ik wil niet dat ze boos op me worden ofzo, want het zijn wel onwijs aardige gozers. |
Je kunt ze ook wel op een tactische manier afwijzen. Als je ze gewoon uitlegt dat je iemand anders leuk vind dat hoop ik dat ze dat wel snappen.
Het leven is nou eenmaal niet anders. :) |
Maar hier bedoel ik niet mee dat het heel gemakkelijk is.. maar je kunt de situatie inderdaad niet negeren.
|
Gewoon even doorzetten en ze vertellen dat jij niet op ze valt, maar wel ontzettend aardig vind! Dan blijven jullie hopelijk nog leuke collega's en heb je geen gezeik.
|
Straks gaat ie denken dat je expres afbeld om em te ontwijken (met een smoes nogwel), en vind ie je een stuk minder leuk. Kom op, wat is er nou mis met met zn tweeen gezellig wat leuks doen? (Als die jongen bv gewoon heel leuk is, kan hij denken van..shit wat een trut dat ze met een smoesje afbeld, ik wou der gewoon wat beter leren kennen)-> wat leidt tot irritante situaties.
Zeg gewoon dat jullie ergens naar een cafe gaan ofzo, kan je als ie gek is altijd nog wegrennen en heb je je tijd iig niet verneukt. (maar dat heb je dus wel al verneukt..) |
Citaat:
|
Je bent een gezellige collega maar ik wil werk en privé gescheiden houden.
Heb ik ook wel eens gezegd. |
Citaat:
Je moet wel duidelijk tegen hem zijn. Dat jij nu bent ingegaan op zijn verzoekt, geeft hem waarschijnlijk wel hoop. |
Ben alsjeblieft duidelijk, ik zeg het tegen zo veel mogelijk vrouwen in de hoop dat ze het ooit begrijpen.
|
Citaat:
Tactisch=niet duidelijk=heel erg slecht Je meot geen greintje hoop meer laten hangen en dat hoeft echt niet op een lullige manier, maar gewoon zeggen dat je het gevoel hebt dat hij jou leuk vindt en dat dat in ieder geval niet wederzijds is. |
Duidelijk wezen. Niet dat tactische ge-eikel, wordt de boel alleen maar verwarrender van. Gewoon zeggen: "Joh, ik vind je een aardige vent, maar elke ochtend wakker worden naast je zie ik niet zitten."
Oké, misschien dat niet, maar je snapt vast wel wat ik bedoel. "Ik wil niets met je, ik zie je als een vriend, niets meer en niets minder." Ik denk dat dat wel duidelijk is. Misschien dat het in het begin wat moeilijk is op het werk, maar dat wordt vanzelf wel makkelijker. Niet te moeilijk doen, denk ik... |
je kan natuurlijk ook gewoon zeggen... dat je iemand anders leuk vind.. ben je er meteen vanaf... of laten merken dat je iemand anders wel erg leuk vind....
|
Wat er mis was met gewoon 'iets leuks doen met zn tweeen', is dat het gewoon niet goed voelde. En als iets voor mij niet goed voelt dan doe ik het niet.
Ik heb hem vandaag gezien, hij deed heel normaal dus ik geloof niet dat ie het doorhad. Mja het probleem is, dat collega's nu al lopen te zeiken en roddelen, laten weten dat ik een andere jongen van mn werk leuk vind is geen optie. Mja ik moet dus gewoon duidelijk zijn? Hoe moet ik duidelijk zijn en hem zo min mogelijk kwetsen? Want 'ik zie je alleen als vriend' lijkt me nou echt zo'n kweenie.. cliche zinnetje. |
Citaat:
Als jij geen gevoelens voor ze hebt, heb je die niet, klaar. Hoef je niet over te discussieren, dat is gewoon zo. ? |
Citaat:
|
mannen snappen geen hints, dat brengt ze alleen maar in de war, wees duidelijk als je weer wordt gevraagd. Leuk om langs te komen maar niet verliefd.
|
Zeg gewoon heel eerlijk dat je nog niet aan een relatie toe bent, en dat je best wat wil afspreken maar het verder gewoon vriendschappelijk wil houden. Mochten ze hier nu boos om worden, moet je bij jezelf afgaan of ze daadwerkelijk wel zo aardig zijn. En als het gaat over 'sfeer op het werk' kan ik me goed indenken dat je dat als een obstakel ziet, maar zoals jij je nu opsteld denk ik dat je dit alleen maar zal verergeren. Dus meid, pak al je moed bij elkaar en ga met ze praten.
|
Ik heb nog steeds niets tegen ze gezegd. Maar zij zijn er zelf ook niet over begonnen.. Jongens kunnen zelf ook soms net vrouwen zijn hoor.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44. |