![]() |
Nachtbraaksel
Nachtbraaksel
Laat mij nu maar slapen duisterangst vergeten nu de wekker is gezet - afgaand op oneindig snooze - Krimpt mijn maag ineen vormen monden woorden waarin ik jou beklaag, smeek - zie je niet wat je met me doet? - Doortasten handen mij waar zij mij niet treffen of harder rakende woorden mijn einde doen bloeden - ik raaskal maar wat ik voel … Rachel Ik zit momenteel in een dipje, dus njah.. dit kwam eruit. |
Een goede titel. Ik vind je vierde zin -die tussen streepjes- niet mooi uitgewerkt. Met die snooze zou je wat leukers kunnen doen. De oneindige snooze is wel herkenbaar en ook wel mooi dubbelzinnig, maar in deze zin komt het niet zo tot zijn recht (vooral door het 'afgaand').
Het is wel een typisch dipjesgedicht (zoals je zelf zei). Op sommige (cliché-) zinnen na vind ik dat niet zo erg, want er zitten wel interessante stukjes in (vormen monden woorden, alliteratie), maar je zou er nog wel wat beters van kunnen maken, denk ik. De puntjes aan het einde zou ik weglaten. Zonder die puntjes vind ik het sterker. Maar, leuk om te lezen. |
Ja, eigenlijk wel wat Porcelain zegt. En niet alleen die vierde zin (waarmee je inderdaad wat meer zou kunnen doen; nu komt het op mij over als een overbodige toevoeging), het hele gedicht had mooier uitgewerkt kunnen worden. Ook bij de laatste regel van de tweede strofe vind ik de streepjes niet mooi: het voegt in mijn ogen niets toe. Ik zou op zo'n zin juist meer nadruk willen leggen, en nu zet je het tussen streepjes. Ook de verwoording van deze zin had mooier kunnen zijn. Je einde vind ik dan wel weer gaaf: je voelt enorm veel maar je kunt het niet omschrijven, dus laat je dat maar weg. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57. |