![]() |
[na] vermogen
Ik heb maandag SE natuurkunde en nou had ik een klein vraagje
de eenheid van vermogen is Watt maar is watt nou in J·s of in J/s Kun jullie mij ook uitleggen hou je daaraan komt of waar je het gevonden hebt (in binas kon ik het niet vinden) |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Watt
altijd ff logisch redeneren. Stel een 2pk'tje (pk... verouderde eenheid van vermogen) en een truck gaan een aanhangwagen voorttrekken. Voor dezelfde hoeveelheid arbeid te leveren zal een 2pk'tje daar veel langer over doen dan de truck. Dus weet je dat het vermogen lager zal liggen => s in de noemer. |
Citaat:
|
Zoek een formule waar Watt, Joule en seconde in voorkomen.
E=P*t. Dit omschrijven tot P=E/t Watt = Joule/seconde. |
Die formule staat in de binas als het goed is.
|
het spijt me vast te stellen dat jullie hier komen blaten over die formule dat je het maar van buiten moet leren omdat 'Het vermogen is per definitie de hoeveelheid verrichte arbeid per tijdseenheid, ofwel P=W/t,' of 'dat het wel in de Binas staat' ...
Nadenken? Zelfstandigheid? Altijd maar dat opzoeken als een kieken zonder kop. Wordt dat zo in Nederland aangeleerd? Is dat misschien de reden dat men hier in België uit de Hogeschool zomaar een jaar op Erasmus kan in een Nederlandse universiteit... De betuttelmentaliteit lijkt overeen te komen. Wij op de unief hebben geen Binassen en zo, tis zelf samen te stellen of op de kin te kloppen. En zelfs dan nog, er zijn examens waar we ons formules van buiten moeten kunnen. Bv de Fourier Transformaties in discrete/continue tijd enz en dát is geen makkie. anyway, remy476, mijn uitleg is intuitief en correct uw collega's wezen u waar het in de Binas staat good luck had je trouwens watt ingetypt in google had je het ook direct |
Bedankt! ik had vandaag SE en het niet helemaal goed. enfin ik zie wel wat het wordt. iig bedankt ( heb vermogen trouwens niet nodig gehad :S)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |