![]() |
Duitse Taal en Cultuur.
Zo'n studie Duits, is dat nog een beetje wat tegenwoordig?Iemand ervaring mee?
|
Over de opleiding kan ik weinig zeggen, maar ik kan wel zeggen dat de vraag naar mensen die Duits hebben gestudeerd, groot is. Of dit komt doordat het aantal studenten Duits heel klein is of dat de vraag toegenomen is, weet ik niet.
|
Geheel toevallig keek ik gister op de site van de UU over deze studie. Ze hebben daar cijfers staan, van hoeveel mensen dat studeren:
Cijfers en feiten 7 eerstejaarsstudenten 44 studenten in totaal 7 docenten 2 hoogleraren Érg weinig. :o Ik hou wel van kleinschaligheid, maar ik vraag me af, of je dan niet alleen maar met dezelfde mensen te maken hebt... |
Aan de Vu schijnt dit jaar 1 iemand zich te hebben ingeschreven voor het eerste jaar van Duits. :o Ik geloof dan ook dat die snel weer weg was en de hele studie wordt opgedoekt.
|
Ik wil misschien ook wel duits studeren :) (er zijn ook veel andere dingen die me leuk lijken, maar het idee zit wel in mijn hoofd)
|
Dan weet je in ieder geval zeker dat veel mensen je later willen hebben. Docenten Duits zijn schaars.
|
Wat voor mogelijkheden heb je eigenlijk na deze studie? Behalve docent en dat soort educatieve dingen. In het bedrijfsleven bijvoorbeeld?
|
Vertaler? Of valt dat onder 'educatieve dingen' :)
En wat de kleinschaligheid betreft: je hebt altijd een aantal algemene vakken die alle letterenstudenten moeten volgen, en je bent vrij in het kiezen van je minor. Je zit dus niet continu met dezelfden op een kluitje. Wel vaak. |
Ik wil geen leraar worden ofzo. Het gaat me niet om baanperspectieven en alles, ik wil gewoon Duits studeren!
|
Een vriendin van me studeert Duits in Utrecht. Ze is nu tweedejaars, en ze zat vorig jaar inderdaad in totaal met 8 eerstejaars. Bij de algemene letterenvakken was de groep groter, daar zaten ze met mensen van andere talenstudies. Zij heeft het erg naar dr zin, ze kan goed opschieten met haar studiegenoten. Maar ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is als je erbuiten valt. Als je bang bent dat je weinig sociale contacten opdoet op deze manier, kun je natuurlijk altijd bij een studentenvereniging gaan.
|
Een kleine groep hoeft niet perse negatief te zijn hoor. Ik heb ook een groepn met acht medestudenten en dat is ook wel heel fijn doordat je gewoon de aandacht van de docent niet met zoveel anderen moet delen en samen wel heel close kunt worden. Het kan echter ook tegenvallen en natuurlijk heeft het ook nadelen maar je moet niet alleen de nadelen bekijken vind ik.
|
Er is een groot tekort aan mensen in het bedrijfsleven, die zowel Duits als Nederlands beheersen. Duitse Taal en Cultuur geeft je dus wel een goede kans op werk, vooral ook in het onderwijs. Als je meer de kant van het bedrijfsleven op wilt, dan is Bedrijfscommunicatie Duits misschien een betere keuze.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |