![]() |
Mijn eerste gedicht
Dit is het eerste gedicht dat ik hier plaats dus... het is nog niet zo goed. Ma als jullie me op weg willen helpen en tips geven graag! :)
Waarom voel ik me zo… zo verlaten zo alleen Waarom is alles zo anders dan hoe het was, voorheen Alles word natuurlijk eens anders, dat vind ik ook niet erg Achter alles komt een punt te staan Alles eindigt, valt of gaat stuk Misschien niet meteen, maar wel na een tijdje is het weg Het valt uiteen en word dan toch weer gemaakt Maar niet altijd, niet altijd word alles geheeld Zo ook niet wat wij hadden, wat wij voelden Wat wij nog steeds voelen, maar niet meer hebben Zo ook wat wij zijn, en wat we altijd een beetje zullen blijven… |
*applaudisseert*
Bravo, heel mooi eerste gedichtje dat je plaatst :) ieniemienie (grammaticaal) puntje: zet even een komma tussen 'zo verlaten, zo alleen' en zet een punt achter elke zin. |
Bedankt :D Ik zal er in het vervolg op letten :)
|
Citaat:
Let dan in het vervolg meteen ook op je d's en t's, wel zo leuk. :) |
De eerste twee zinnen vind ik veel te cliché... Daarna betert het een beetje, maar de dt-fouten storen wel. Het is ook helemaal niet mysterieus of zo, het is zoals het er staat. Waarom rijm je in het begin en daarna niet meer? Er zit ook te veel herhaling in - en dat is meteen ook de enige stijlfiguur die je gebruikt hebt? :confused: Mnee, dit gedicht spreekt me niet zo aan.
|
Ja ik heb nogal moeite met d en t en dt enzo, ik oefen er al op hoowr :P dus sorry daarvoor. Ma oké ik zal er wel wat beter op letten :)
|
Citaat:
Het gedicht doet mij niet zoveel omdat het eigenlijk niet over iets gaat dat me kan boeien. Zoals gezweetwel zei: het wordt helemaal niet mysterieus gebracht, je kunt er als lezer niet meer mee dan alleen lezen en denken: tsja. Die puntjes aan het einde van je gedicht vind ik ook niet zo (en in de eerste zin ook niet). Het is vaak goed om je gedachten op te schrijven, maar als je ze zo expliciet neerzet is het voor anderen niet zo interessant. Maak er dus wat meer een spelletje met woorden van, de volgende keer. Wel leuk dat je post, laat je niet ontmoedigen:). |
Blijven schrijven. Probeer wat minder uitgesproken je gedachten/gevoelens te formuleren. Maak het wat geheimzinniger zodat de lezer zélf moet zoeken wat je eigenlijk wil zeggen met het gedicht. Ook op spelling en de vorm van je gedicht letten. Veel schrijven, oefening baart kunst en blijven posten, je kan van sommige mensen hier veel leren. (spreek uit ervaring)
|
Citaat:
Ik probeer TS alleen te helpen. |
Citaat:
|
Vooral "Wat wij nog steeds voelen, maar niet meer hebben
Zo ook wat wij zijn, en wat we altijd een beetje zullen blijven…" vind ik wel catchy. De rest van het gedicht is - zoals anderen voor mij al zeiden- niet echt geheimzinnig, en laat weinig aan je verbeelding over. Ik vind het goed voor een eerste gedicht, al spreekt het me niet echt aan. Blijven schrijven! =) |
het is volgens mij
juist zo dat in poëzie zinsbouw en correcte interpunctie niet altijd nodig al dan niet gewenst is |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |