Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   [Trainen & conditie] Schema (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1318849)

Apomes 11-12-2005 11:31

[Trainen & conditie] Schema

hoi,

Aangezien ik totaal geen conditie heb, ben ik beginnen te trainen & zwemmen (ook wegens rugklachten)! Nu ik heb een laag vet% (weet niet meer precies hoeveel het was in ieder geval onder de 6%), Naast het feit dat ik geen conditie heb, heb ik ook geen spieren! Wat ik wel heb is overtollig vel van vroeger.
Nu doe ik:

Maandag: zwemmen
Dinsdag: zwemmen
Vrijdag: Zwemmen
Zaterdag: fitness

Ik ben begonnen met 20 baantjes zwemmen, wat niet veel is...maar ik moet het opbouwen.
Vanaf februari wil ik 3x fitnessen en 1x zwemmen.

Nu is mijn vraag:
Is het een goed schema voor meer conditie?
maar vooral: Ga ik ooit zichtbare buikspieren krijgen? Ondanks mijn laag vet% maar wel soepel vel! Gaat dat vel niet de spieren blijven bedekken?

Roos 11-12-2005 12:07

Kan dit niet gewoon in een centraal topic? Is al het 3e topic in zeer korte tijd. :)

perfectme 11-12-2005 12:11

Wat houdt je fitness in?
Je kan ook gaan lopen op een cross-trainer (minder schokken).

Je conditie zal waarschijnlijk wel verbeteren, maar niet op één, twee, drie.
Als je geen laagje vet meer op je buik hebt en je traint je buikspieren een beetje, zullen je blokjes zeer zeker zichtbaar zijn.
Ik heb zelf een laagje vet, maar je ziet de bovenste soms wel zitten en ik heb nog geen buikspieroefeningen gedaan. Dit zal dus waarschijnlijk van persoon tot persoon afhangen.

lawallan 11-12-2005 12:29

Als jij je buik spieren regelmatig traint (2 keer per week) dan zie je al heel snel resultaat, kijk ook eens ff of je fitness zaal een buikspier kwartiertje heeft, hier train je samen met andere en het is echt heel erg effectief.

Voor conditie kan ik rennen en roeien (roeimachine) aanraden, zwemmen helpt denk ik ook wel, maar daar heb ik niet veel verstand van

perfectme 11-12-2005 13:08

Fietsen ook. Maar met je rug is dat misschien niet optimaal.

Gothic 11-12-2005 13:53

als je niet eet, breekt je lichaam spierweefsel af...

als ik jou was zou ik eerst je eetstoornis aanpakken, dan normaal gaan eten en dan pas beginnen met sporten.

perfectme 11-12-2005 14:12

Citaat:

Gothic schreef op 11-12-2005 @ 14:53 :

als ik jou was zou ik eerst je eetstoornis aanpakken, dan normaal gaan eten en dan pas beginnen met sporten.

Hij heeft hier niets van vermeld.
En ik zou beginnen aan een goed voedingspatroon (denk aan een maaltijd om de 3 uur. En véél).

Roos 11-12-2005 14:14

Citaat:

perfectme schreef op 11-12-2005 @ 15:12 :
Hij heeft hier niets van vermeld.
En ik zou beginnen aan een goed voedingspatroon (denk aan een maaltijd om de 3 uur. En véél).

Jawel, eerder al.

perfectme 11-12-2005 14:24

Citaat:

Roos schreef op 11-12-2005 @ 15:14 :
Jawel, eerder al.
Oh, maar ik ben nog maar een paar dagen actief op L&G. :bloos:

Apomes 11-12-2005 14:58

Citaat:

Gothic schreef op 11-12-2005 @ 14:53 :

Daar zijn we mee bezig :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.