![]() |
[Win XP] openen cbr-bestand
Hey allemaal,
Ik heb op het forum naar topics over cbr-bestanden gezocht, maar kon hier niks over vinden. Ik heb een film gedownload en er staat bij dat het een cbr-bestand is. Hoe moet ik deze openen? Moet ik hiervoor een bepaald programma downloaden? Alvast bedankt :) |
Extension: CBR
Program and/or Extension Function [What's This?] Company [What's This?] CDisplay RAR Archived Comic Book File Specific Notes [What's This?] This is a renamed .RAR file and can be decompressed with any .RAR file utility. The CDisplay program displays the comic book images so it is useful to use for this particular .RAR archive type. Met andere woorden, gewoon even met Winzip/Winrar proberen uit te pakken. |
Citaat:
|
je moet eerst de extensie van cbr naar rar veranderen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iemand nog een idee? :( |
Ja: in de Verkenner naar Extra > Mapopties gaan, en bij het tabblad Beeld de optie "Bestandextensies verbergen voor bekende bestandstypen" uitzetten. :)
|
Je zou ook kunnen proberen of Winrar het bestand met de CBR-extensie pakt: bijvoorbeeld door Winrar op te starten, te kiezen voor 'bestand', 'openen' en dan 'bestandstype' (onderaan in het dialoogvenster) te veranderen in 'alle bestandstypes'. Dan kun je dat CBR-bestand ook wel openen denk ik.
Of gewoon wat M@rco zegt doen, dat is nog sneller (en eigenlijk moet je die verschrikkelijk irritante optie sowieso uitzetten, wie wil er nou bestandsextensies verbergen :s) |
Probeer deze link maar die werkt ik heb hem net zelf gedowdload, werkt goed
http://btfaq.com/serve/cache/45.html |
Of rechtermuisknop op dat .cbr bestand > openen met.. > kies WinRAR. Als je voortaan alle .cbr bestanden met WinRAR wilt openen, vink dan het vakje aan waar zoiets bij staat als 'Dit bestandstype altijd met dit programma openen..'. Je computer onthoudt dan dat je .cbr bestanden altijd met WinRAR wilt openen. Als je dat hebt gedaan (en op OK hebt geklikt) opent WinRAR je .cbr bestand. Als je daar de weg niet weet, kun je dat ook weer sluiten, en vervolgens weer met rechtermuisknop op dat .cbr bestand klikken. Nu kun je wel kiezen 'uitpakken met WinRAR', omdat je computer heeft onthouden dat je .cbr bestanden altijd met WinRAR wilt openen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11. |