![]() |
Wat voor kerstkaarten versturen jullie?
... en naar wie?
en schrijf je er veel of weinig op? etc etc. Wij maken thuis ieder jaar een foto waar een wens voor het komende jaar op staat. De kaarten worden naar 120 mensen verstuurd ofzo, waar ik maar de helft echt goed van ken. En we schrijven er allemaal onze eigen naam op. Zo hadden we: voor 2000: met stenen op het strand 'n steengoed 2000 geschreven. 2001: op een laken aan een waslijn Een vlekkeloos 2001 2002: op een bordje dat boven het water werd uitgestoken (mijn zusje zat onder water in een meertje en hield het bordje boven water Een adembenemend 2002 2003: op een blaadje die vastgehouden werd door mijn zusjes op de top van een berg 2003: een topjaar 2004: op een menukaart, die op tafeltje met stokbrood, wijn, kaas en worst - op een wijngaard Een bourgondisch 2004 2005: op een blaadje voor de grot in Lourdes Een ongelofelijk 2005 2006: op een zonnetje tussen mij en mijn zusjes - met zonnebril op - in een zonnig 2006 En zelf maak ik nog wel wat kaarten voor goede vrienden, waar ik dan hele verhalen op schrijf. |
Ik stuur een paar kerstkaarten aan 'speciale mensen', ze zijn wel 'gewoon' in een enveloppe, maar wel met een heel verhaal. :)
Eigenlijk ben ik ontzettend saai. |
Ik stuur ze eigenlijk naar iedereen die ik wel aardig vind.
Aangezien ik dit jaar een box van 40 kaarten heb gekocht kan ik even schrijven:p. |
Ik stuur denk ik zo'n 10 tot 15 kaarten, aan vrienden en goede kennissen. Welke weet ik nog niet, ik heb nog wat kaarten over van vorig jaar maar misschien krijg ik ook wel een knutselbui en maak ik ze zelf.
|
Citaat:
|
Geen. Ik heb al Sinterklaaskaarten naar een paar goede vrienden gestuurd.
|
Naar mijn vrienden stuur ik er altijd wel een. Maar wat voor kerstkaarten weet ik ook niet, boeit ook niet. Wat schrijven erop ben ik ook niet echt origineel, gewoon dingen als: "Fijne kerstdagen en een voorspoedig 2006, gewenst door ...". Ach ja, gewoon afgezaagd maja... :p
|
Citaat:
Die foto's zijn zo gemaakt, beetje bordje maken, op vakantie een mooie locatie zoeken, klaar. Namen opschrijven is ook niet zoveel werk. En al was het wel veel werk, wat is daar mis mee? Bovendien belanden onze kaarten niet na 2 weken bij het oud papier; we krijgen *serieus* altijd van iedereen te horen dat ze zich weer verheugen op onze kerstkaart. |
Ik heb altijd van die schattige kaartjes bij de Kruidvat of de Trekpleister. Ik verstuur ze gewoon naar degene van wie ik het jaar ervoor een kaartje hebt gehad.
|
Citaat:
|
Wij bestellen bij het Kruidvat van die wenskaarten met een eigen foto d'r op van ons huis in kerstsfeer.
Vroeger maakte ik altijd kerstkaarten met m'n moeder. Dan waren we begin november al bezig met borduursels, glitters en plakplaatjes. Maar goed, tegenwoordig heb ik daar geen zin meer in. Ik heb het niet meer zo op kerstkaarten. Kaartjes door het jaar heen zijn veel spontaner :) Sommige mensen stuur ik wel een digitale kaart. |
Ik heb kaarten in de vorm van een kerstbal en ster (geloof ik, ze zijn iig niet vierkant of rechthoekig) van Winnie the Pooh. :)
|
ik denk niet dat ik kerstkaarten verstuur. het lijkt me trouwens vreselijk om in de zomer al bezig te zijn met een kerstkaart voor een half jaar erna
|
Citaat:
|
Ik heb nu kerstkaarten van de Hema gekocht, die ik zelf erg leuk vind.
Het zijn er 10, dus zoveel verstuur ik er ;) |
geen want ik vergeet altijd wel iemand en zo kan ik niemand vergeten en dat scheelt een hoop ergernis
|
Ik stuurde er altijd ontzettend veel, maar kreeg er nooit terug. Dit jaar gaan er volgens mij maar een stuk of 10 de deur uit, ik ben het nogal beu. Ik doe alle moeite om een leuke kerstkaart te zoeken en dan ook nog bij iedereen een leuke, andere tekst te verzinnen en dan heb je van die mensen waar je 4 jaar mee samen bent geweest waar je niets van terugkrijgt, of die zich gewoon bij hun ouders op de kaart laten zetten enz.
Tarara. Ik stuur alleen nog een naar hen waarvan ik vorig jaar ook een heb gekregen. |
@ topic starter: Leuk zeg, hoe jullie die kaarten doen! Ik krijg meestal van die saaie, maar zou zo'n kaart ook erg leuk vinden en idd niet na twee weken de prul in gooien...
Ik koop zelf trouwens ook altijd gewone kaarten, bij V&D dit jaar, 2 doosjes kaarten voor de prijs van 1 en heb samen met mijn moeder gedaan. Ik wilde dit jar zonder beertjes en andere schattige diertjes, ik weet eigenlijk niet waarom, ik was denk ik in zo'n bui toen ik ze kocht :o. Ik heb nu witte met sterretjes en dan de tekst in het engels. Ik heb een doosje van 20, dat kwam nou eenmaal zo uit en ik stuur er ook precies 20, maar dat is eigenlijk meer toeval. Ik stuur iedereen van mijn klas (zijn er toch maar 11 en ik vind het sneu om de een wel te doen en de ander niet). Verder stuur ik nog naar vrienden en kennissen, dit is de enige keer in het jaar dat ik het niet erg vind dat ik weinig vrienden en kennissen heb :D. Ik stuur mijn huisgenoten (woon in studentenhuis/flat) ook een kaartje. Ohja en ik stuur mijn nicht ook een kaartje, want die stuurt mij ook altijd :o. Ik heb ze net zitten schrijven, ik schrijf er bij 'vrienden' wel wat op, van dat we elkaar meer moeten gaan zien in het nieuwe jaar en bij de rest zet ik er niet veel bijzonders op. |
Ik stuur alleen digitale (zelfgemaakte) kerstkaarten naar mijn échte vrienden.
Aan kerstkaarten kopen doe ik niet. Ik vind het persoonlijk een beetje commercieel allemaal en verplicht overkomen. Daar komt bij dat als ik iemand vergeet die mij wél een kaart stuurde (of ik stuur die bewust geen kaart) dan krijg je weer een hoop gezeur in de trend van "ik stuur jou wel een kaart, maar krijg niks terug" etc. Ik kgrijg daar zo'n "voort wat, hoort wat" gevoel bij. (Voor nieuwsgierigen --> Dit is mijn kerstkaart voor dit jaar: http://www.deviantart.com/view/25975673/ ("prettige feestdagen aan iedereen in de wereld") |
vorig jaar maakte ik voor bepaald aantal mensen een kaart met een foto erin. En verder koop ik ze altijd gewoon ergens. Maar ik schrijf er voor ieder iets persoonlijks in. MAar ik weet nog niet wat ik dit jaar doe. ben er toch niet:)
|
Citaat:
Nou, ik stuur mijn kerstkaarten vaak ruim op tijd, zodat de andere partij nog tijd heeft om mij wat terug te sturen :o |
ik heb een aantal jaar terug in londen kerstkaarten gekocht, en die heb ik nog steeds.
had er best veel gekocht, en stuur er elk jaar een stuk of 10 denk ik |
Geen, dit is het eerste jaar dat ik op mezelf woon en heb op het moment even geen zin en vooral geen geld.
|
Ik heb voor m'n vriendin een hele leuke gezocht, met een hertje en een vogeltje en sneeuw en allemaal glittertjes :o
Heb wel aardig wat lopen pennen aan de binnenkant, maar bij familie is het gewoon de namen van de leden van ons gezen + een voorgedrukt prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! :o |
Mijn moeder doet dat altijd dus ik vertrouw er volledig op dat het helemaal goed komt, zelfs zonder mijn hulp.
|
Maar vader maakt ze altijd zelf. Dan maakt ie een tekening met onze familie Beer :) gebaseerd op ons gezinnetje :)
Voorbeeld: vader roept vanuit de keuken: Voor die 50€ hebben jullie vast een mooie boom gekocht, of niet? In de deuropening zie je dochter Beer staan met een grote knuffelbeer met een prijskaartje (25€) en daarnaast staat zoon Beer met een grote tas vol vuurwerk in zijn ene hand en een klein, kaal kerstboompje in de andere hand. Iedereen wil kerstkaarten van huize Beer ;) Daarom hebben we er altijd iets van 300 nodig! |
mn zelfgemaakte natuurlijk
www.hallmarkgreetz.nl |
Citaat:
|
Ik ga naar de Expo ofzo en koop weer een paar van die doosjes. :)
Naar familie en vrienden enzo sturen we met het gezin altijd kaarten van Unicef. Dit jaar wordt onze kerst- en nieuwsjaarsgroet in het Nederlands, Fries en gronings. :o |
Met mijn ouders en broer sturen we naar heel veel mensen een kaart dus dan zit ik een avond de hele tijd "Femke" op te schrijven..
Zelf stuur ik geen kerstkaartjes ofzo, ook geen digitale. |
Ik stuur geen kerstkaarten. Ik krijg er dan ook steeds minder :p
|
Ik stuur ze, hoe traditioneel, nog steeds. Al krijg ik er steeds minder terug. Gewoon kant-en-klare, dit jaar hele simpele van de V&D met rendieren, kerstmannetjes, enzovoorts. Ik schrijf er bij iedereen altijd een persoonlijk verhaaltje op, anders kun je ze net zo goed niet sturen, want dan zegt het toch niks. Ik stuur ze dit jaar naar ongeveer 25 mensen, een deel naar vrienden van de middelbare school en een deel naar mensen van m'n studentenleven.
|
Citaat:
'k Wou dat ik ook goed kon tekenen... |
ik had een paar jaar terug "chinese gelukskoekjes" gemaakt met teksten zoals fijne feestdagen gelukkig nieuwjaar enz enz..
|
Citaat:
|
naar de mensen die net als ik helemaaaal niet sporen stuur ik een vet rare webcam foto met "have a crazy x-mass"
voor de niet-zo-rare mensen stuur ik een andere vage webcam foto met daarop "have a sweet x-mass" oohja.. ik sta op die foto met mn kerstmuts.. lekker cheap mja, arm studentje he.. |
ik maak mn kaarten altijd zelf
dit jaar een zwarte kaart, met een witte strook van linksonder naar rechtsonder, waar ik met wasco een kerstman in een slee met rendieren ervoor op heb gemaakt, en die rendieren lopen dan door op de achterkant :) |
Ik koop zo'n doos met 40 kaarten bij de boekenvoordeel en die stuur ik dan aan vrienden, kennissen en familie. Voor mijn echt goede vrienden en mijn vriend koop ik wel eens een losse kerstkaart.
Komend jaar ga ik in elk geval mijn vrienden uit Belgie een kerstkaart sturen, mijn klasgenoten (zijn er toch maar acht), paar vrienden van vorig jaar denk ik, misschien nog een aantal mensen maar de meeste mensen krijgen al een kerstkaart van mijn moeder met ook mijn naam erop. |
Ik verstuur geen kerstkaarten, dat vind ik van een burgerlijkheid en truttigheid die zelfs dat van het kabinet Balkenende overtreft.
|
Ik doe dit jaar niet aan kerstkaarten. Punt.
|
Citaat:
|
Ik stuur geen kerstkaartjes. De mensen die ik fijne feestdagen wil wensen, spreek ik tijdens de feestdagen wel, daar heb ik geen kaartjes voor nodig. Bovendien liggen ze toch binnen een week in de oud-papier doos. :)
|
Ik vind het leuk om kaartjes te krijgen maar ik heb een hekel om ze te versturen :o Ik denk dat ik wat ecards stuur op zaterdag
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04. |