![]() |
heldere momenten - opa
Mijn opa
zittend liggend in een stoel Zijn stoel Sigaret jonge jenever Oude opa Nietszeggend zegt veel Mijn opa verdwijnt Helder moment een lach een woord Heldere momenten die zeggen dat mijn opa gaat Dat mijn oude opa niet meer bestaat al een oud gedicht, maar ik wil toch nog even weten wat jullie ervan vinden. |
Ik vind het best een leuk gedicht. De steekwoord-achtige manier van schrijven past namelijk bij oudere mensen. Het doet me denken aan het boek Hersenschimmen , omdat de schrijfstijl daar ook heel steekwoord-achtig is. Wel jammer dat het me behalve die stijl vrij weinig doet.
Ik weet niet hoe oud je gedicht is en of het over je eigen opa gaat, maar anders alsnog gecondoleerd |
Ik denk eigenlijk niet dat het gaat over een opa die sterft, maar over een opa die langzaam dementeert (wat een afschuwelijk woord) en de vat op het heden verliest. Als het over dementie zou gaan, vind ik deze stijl heel goed gekozen; dat hakkerige, die korte zinnen die als in een helder moment op het blad zijn gezet. Lange zinnen en grote woorden zouden hier niet op zijn plaats zijn.
Verder: leuke combinaties (jonge jenever - oude opa / mijn opa verdwijnt - helder moment) De herhaling van 'helder moment' vind ik niet zo goed, die strofe over 'een lach, een woord....' opzich is niet sterk genoeg naar mijn aanvoelen. Let ook op het plaatsen van je hoofdletters, je hebt het hier niet echt consequent gedaan. Het heeft iets melancholisch, iets triest, iets herfstigs; het heeft iets. |
ja mn opa is nu dood. maar ik heb dit gedicht geschreven toen hij verslechterde. bedankt voor het commentaar :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01. |