![]() |
Help de vogels de winter door. Hebben jullie voedsel voor de vogels in de tuin?
Wij wel :)
|
we schieten ze gewoon :evil:
maar verder hebben we inderdaad wel eens broodjes in t vogelhuisje. |
Ja, en een leuk huisje. :cool:
|
Ja, en ze houden van bosbesblok:cool:
Vooral koolmeesjes, paar pimpelmeesjes, merels, een roodborstje, soms staartmeesjes en verder teveel duiven(n) Ow ja, en een ekster en héél soms een winterkoninkje. Mja. |
Wij hebben geen tuin.
|
Als ze zelf geen voedsel kunnen vinden, verdienen ze het ook niet om te overleven.
|
3 silo's met mais lijken me wel genoeg voor die paar vogeltjes die langs komen vliegen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor de koolmeesjes hebben wij vetbolletjes en voor de reiger een vijver vol met vissen.
(nou ja, dat denkt die reiger maar, die vissen zijn eigenlijk voor de sier) :D |
Citaat:
Maar ik vind het sowieso leuk als er vogeltjes in de tuin zitten, het gaat er bij mij niet zozeer om dat ze gevoed worden, als wel dat het gezelliger is:p |
Nu in ieder geval nog niets. In de winter weleens wat vetbolletjes en apenoten voor de lol.
|
Ja pinda's in de voortuin en we krijgen nog vetbolletjes enzo in de achtertuin
|
M'n vader koopt Euroshopperbrood voor de eendjes.
|
Ik heb geen tuin.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
yep, nootjes :)
|
Citaat:
|
Nee, maar misschien komt 't nog.
|
heb niet eens een tuin
|
Jawel!
|
Nee, ik heb niet eens een tuin.
|
Vogels horen in de winter in 't zuiden te zijn!
|
Nee, dat hebben wij niet.
|
Citaat:
|
Meer een topic voor F&F
|
Een huisje en inderdaad wat voer. :)
|
zo'n huisje, waar we altijd voer in gooien, etensresten enzow...helaas wordt de helft opgevreten door opdringerige kraaien :mad:
|
Haha Pibbo nou heb je een topic op flora&fauna :cool:
En nee dat heb ik niet (y) |
wij hebben heen heel knus huisje met voer en een boekje wat onze gevederde vriendjes het liefst eten en mijn ouders dansen altijd extatisch door de woonkamer als er vogeltjes komen eten
|
Citaat:
|
Wij hebben 2 vogelhuisjes en zo'n hangvreetding voor vogels! :)
|
Wij hebben wat vetbolletjes opgehangen en een paar van die pindaslierten.
Best leuk die vogeltjes in je tuin :) |
Ja! Hartstikke leuk. Maar als het echt winter wordt hangen we altijd meer op.
|
Die vogels komen altijd het konijnenvoer opeten.
Hebben wel een huisje. Daar gaan de restjes avondeten van ons in, ook kloppen we het tafellaken buiten uit, kunnen ze de kruimels ook opeten. Als het echt gaat vriezen, zullen we wel iets van vetbollen ophangen. |
Wij hebben een balkon.
|
Citaat:
|
In het huisje gooien we standaard kruimels, en nu hangt er ook een bol die de tuinspreeuw standaard leegvreet na de musjes weg gejaagd te hebben.
|
Pinda's en vetbolletjes. Beetje jammer alleen dat er zoveel kauwen en eksters zitten hier. Die eten het grootste gedeelte op :s
En tegen duiven moet je het bolletje aan een langer touwtje hangen, kunnen ze er niet bij. Alleen wel weer jammer dat een roodborstje er dan ook niet meer bij kan (kan niet zoals mezen eraan hangen). Zitten hier op het moment heel veel kauwen, eksters en 2 vlaamse gaaien en verder nog wat merels, een roodborstje, een winterkoninkje en zullen ook nog wel wat mezen zitten. Oh ja, en 's winters als het echt koud wordt voeren we ook de fazanten achter de schuur. (zaten er vorig jaar 15) |
Mijn moeder heeft donuts opgehangen in de tuin :D
En ze vinden het nog lekker ook |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |