![]() |
Amsterdam
Honderden mensen
weer gepasseerd. Ze blijven hierlangs lopen Korstjes brood Nog steeds niet verteerd. Grijze vleugels sla ik open. Negen trapjes op en Negen weer naar beneden. Dakpan drie ligt scheef. Herenhuis één De buren en de gracht Gezien vanuit Mijn Duiven-leven |
De eerste strofe boeide me niet. Ik verwachtte er dus ook niet te veel van. De tweede strofe vind ik wel aardig , omdat het totaal niet was wat ik dacht dat het zou worden.
De derde strofe vind ik dan wel weer erg leuk. écht leuk. Het gebrek aan komma's en punten hier en daar stoorde me een beetje. Ik zou het persoonlijk ook mooier vinden als je Korstjes brood zijn zou schrijven. Maar dat is persoonlijk. Is dit het eerste gedicht dat je schrijft? Honderden mensen weer gepasseerd. Ze blijven hierlangs lopen. Korstjes brood zijn nog steeds niet verteerd. Grijze vleugels sla ik open. Negen trapjes op en negen weer naar beneden. Dakpan drie ligt scheef. Herenhuis één, de buren en de gracht, gezien vanuit mijn Duiven-leven. Ik vind het origineel gedaan. Leuk. |
Het eerste wat me opviel was eigenlijk duiven-leven > Mevrouwmus ^^ Voor de rest sluit ik me bij Ave aan, dat het gedicht in het begin niet echt leuk is en ook niet origineel, maar dat strofe 3 erg leuk is.
|
zoals hierboven al gezegd is, is het begin matig. het wordt vooral door het einde gemaakt. maar dat is positief. want het einde is onverwacht en daardoor het begin ook logisch (maar niet spannend).
|
Vanaf de derde strofe vind ik het erg sfeervol. Je hebt goed de sfeer van Amsterdam gevangen, lijkt me.
|
Ja, die derde strofe vind ik ook erg leuk. De laatste ook.
De hoofdletters in het begin van iedere zin zullen wel perongeluk zijn. Die zou ik weghalen. Maar: leuk. |
Ik vind het ook een heel leuk gedicht (y) Vooral de tweede en derde strofe.
Van mij zou het laatste stukje ('gezien vanuit mijn duivenleven') wel weg mogen, ik vond dat op zich wel duidelijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |