![]() |
Verlies
Verlies
Als lege handen overblijven omdat iets dierbaars is gegaan Dan rest er niets, behalve stilte en kun je amper in het leven staan Niemand vraagt je om te vechten omdat dit gevecht geen winnaar kent Niemand vraagt je om te lachen als je diep van binnen ongelukkig bent Wees jezelf maar, laat je gaan met alle woede, onmacht, het verdriet Niemand vraagt je om te vechten want echt winnen lukt ons niet Maar heb geduld, en je zult weten dat de leegte waarin jij nu staat Straks opnieuw wat glans krijgt omdat het langzaam aan iets beter gaat. 12 december 2005 |
Mooi :) Vooral deze strofe:
Wees jezelf maar, laat je gaan met alle woede, onmacht, het verdriet Niemand vraagt je om te vechten want echt winnen lukt ons niet |
Makkelijk weg te lezen, duidelijk, maar voor mij te expliet en veel te voorspelbaar.
|
Misschien dat dat het enige voorspelbare aan de dood dan is.
Dit is ook niet direct neergezet voor het mooie, maar ook als een stukje verliesverwerking. (En nee, dat plaats ik niet in psychologie...) Grtjs! |
Niemand vraagt je om te vechten
want echt winnen lukt ons niet Ik vind het jammer dat dit bijna een herhaling is van de eerste twee regels van de tweede strofe: dan wordt het voor mij een beetje te nietszeggend. Verder vind ik het ritme fijn en is je woordkeuze goed, maar ook voor mij is dit te expliciet, waardoor het me minder aanspreekt. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46. |