![]() |
Smerigste/wreedste scenes uit films
Wat zijn de scenes die jou het meest zijn bijgebleven door de smerigheid of wreedheid ervan? Spoiler alert!
-American History X : de inbreker met zn tanden op de stoeprand -Texas Chainsaw Massacre : het meisje dat aan de vleeshaak gehangen wordt -Event Horizon: de videobeelden van de vorige bemanning, al is het al een aantal jaar geleden dat ik deze film gezien heb, hij blijft me bijstaan -The Exorcist: de trapscene -Saw: de zaagscene(jawel) Ik vergeet er vast een heleboel, vul maar aan, dan weet ik wat ik moet gaan zien :cool: |
Tesis
Spoiler
|
Ik heb het nooit zo heel erg op vechtscenes in films waarbij je vaak *krak* hoort. :o
|
Geen idee, ik haat gory horror en kijk er dus nooit naar.
|
Het blijft mij nooit echt bij.. en die dingen die jij als smerig/wreed beschrijft vond ik wel grappig om te zien :o
|
Als je die scene uit American History X 'wel grappig' vond, dan spoor jij volgens mij niet helemaal.
|
Citaat:
Final Destination 2 was ook geweldig. :D Die gast die die glasplaat op z'n kop krijgt en aan het eind dat kind bij de barbeque die ontploft. En dan die moeder die een arm ofzo op d'r bord krijgt. :D |
Ik zit te denken aan alle verkrachtingsscenes in Cannibal Holocaust, en in Ilsa, She-Wolf of the SS zaten ondanks de ongeloofwaardige special-effects ook behoorlijk nare stukken.
|
August Underground's Mordum heeft wel wat vieze stukjes, ook Salò is af en toe best ruig. Verder zijn de twee bekende scènes uit Irreversible (sp?) ook wel wat zwaarder dan normaal. En nog van allerlei andere zooi.
|
Citaat:
Misschien dat ik er later nog wat bedenk. |
Salo (y)
|
Ugh, ja die heb ik jaren terug eens gezien. Wat een smerige film was dat >_<
|
Reservoir Dogs, het stukje waarin Mr. Blonde al dansend en zingend het oor van een pliesieagent afsnijd <3
|
Men behind the sun - De scene waarbij een vrouw eerst een tijd in de vrieskou moet staan met warme kleding maar niets om haar armen te bedekken, wanneer d'r armen helemaal bevroren zijn worden ze in een bak met warm water gehouden waarna ze in een beweging van hun huid gestript worden.
|
Geil, Frostbite. (y)
|
seven,
Spoiler
|
Nou, ik keek gisteren toevallig Heavenly Creatures, en ik vond die moordscène daarin vrij schokkend en wreed.
|
Citaat:
Ik ben het hier dus met MTpower eens. (en dat is ook de reden dat de meeste Charles Bronson-films ook erg humoristisch zijn...) |
Ik heb mn ogen meestal dicht bij zulke stukjes :o
maar idd die tanden op de stoep, en ook dat oor in Reservoir Dogs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
de stoeprand uit american history X, dat geluid van die tanden die over de stoeprand schrapen vind ik vreselijk. en het oor uit reservoir dogs, vooral hoe ze daarna gewoon die zijde van het hoofd zonder oor filmen.
wat me als kind altijd is bijgebleven is het einde van a nightmare before christmas. ik vond het doodeng om te zien hoe oogie boogie opeens uit elkaar viel in allemaal kleine beestjes. tegenwoordig heb ik daar geen moeite meer mee maar die herinnering is me altijd bijgebleven in een soort vergruwelijkte versie. |
Citaat:
|
* Irreversible : de scene aan het begin waarin iemands gezicht met een brandblusser wordt platgeslagen en de verkrachtingsscene van ongeveer 10 min. van dichtbij gefilmd.
* Requiem for a dream : de scene waarin Harry opnieuw gaat spuiten in zn arm, maar hij heeft daar een ontzettend grote blauw/paarse ontsteking en hij spuit zo in die wond. Ik schrik ook altijd bij de scene waarin Marion in een visioen een vork in de hand van die kerel duwt waarmee ze in n restaurant zit. En ook wel de stoeprand scene uit American History X. |
Citaat:
In PI, als die gast de boormachine in zijn eigen hoofd duwt, al zie jet het niet, je krijgt een prima beeld voor ogen :evil: |
Guinea pig series, zitten een paar smerige stukjes in.
En august underground: mordum :) maar meestal vind ik die dingen wel altijd grappig om te zien :D Zijn maar weinig dingen waar ik niet naar kan kijken of misselijk van wordt. |
Citaat:
En voor het tweede gaat voor mij hetzelfde op. |
Citaat:
|
die "kaakklem" uit Saw vond ik erg fijn
de grasmaaierzombiescene uit Braindead is zo over the top smerig dat het weer lachen word. net als hondenstaart-uit-keelscene en de oor-in-puddingscene. de verkrachting in Cannibal Holocaust was ook wel stoer. meer weet ik zo snel niet |
Citaat:
|
The untold story - Scene dat de psychopaat een heel gezin uitmoord. Werkelijk huiveringwekkend, zo realistisch.
Men behind sun - Het stukje waar een echt mens ontleed wordt. |
Cidade de Deus
Die scene waarbij dat jongetje in zijn voet werd geschoten... (n) |
Jah salo viel me erg tegen, na al die wilde verhalen had ik er veel meer van verwacht. maar de film was erg saai.
En net zoals cannibal holocaust viel me ook erg tegen :) |
Ichi the Killer
Japanse film, gebaseerd op een strip. Er zitten een paar hele gruwelijke scénes in, maar eentje is me het meest bijgebleven: een bende martelt iemand door hem aan haken op te hangen en met frituurvet te overgieten. Je ziet alles, ja. |
Citaat:
Ik vond overigens vooral die waar de documantairemakers zo'n inheems meisje verkrachten behoorlijk naar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Irreversible is ook wat mij het eerst te binnen komt.
En (hoe labiel ook) de scene uit House of wax (2005) waarbij de achillespees wordt doorgeknipt + waarin een vingertopje wordt afgeknipt van een mutsje. Naar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar na 1 uur, slappe verhalen van die oude mensen wist ik het ook wel weer. En hij is nog niet uit maar denk wel dat die hier gaat thuishoren . De nieuwe film van Eli Roth in samenwerking met Quentin Tarantino, hostel moet de ziekste film ooit worden, wat ik hoor :) |
Final Destination 2, dat het prikkeldraad door de lucht vliegt dwars dooor zo'n kerel heen en dan valt die zo uitelkaar en zie je die darmen er helemaal uitvallen enzo:P vind ik wel wreed:P
En trouwens, het was een jongen die aan de vleeshaak werd gehangen;) |
Citaat:
|
Irreversible: Anal verkrachtingsscene
Cannibal Holocaust: het slachten van een schildpad Audition: afzagen van een voet |
Jeanne of Arc : de scène waarin een Engelse soldaat een dode vrouw verkracht
toen heb ik niet meer gekeken dus ik weet niet of dr nog meer van dit soort dingen in zitten :P En Final Destination II ofzo: de scène waarin de brandladder tóch in dat oog belandt, en die andere moorden natuurlijk, als die vrouw door haar airbag in die speer belandt. :( |
Citaat:
Hostel schijnt inderdaad erg gaaf te worden, Puta. |
Citaat:
Overigens ben ik niet zo van enge/schokkende films, kan ik stomweg niet tegen :o Maar deze scènes: Citaat:
vind ik ook wel goede voorbeelden ja.. |
Kill Bill: Met dat uitgerukte oog
The cell: Met die gast die zich rukt boven een lijk terwijl ie aan vleeshaken hangt:S |
Citaat:
Die scene uit Men behind the sun is ook om misselijk van te worden inderdaad, ook dat hij na afloop dat lege lichaam zelf weer naar buiten mag rijden. |
beginscene saw2 (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45. |