![]() |
als je lang genoeg wacht
als je lang genoeg wacht verandert alles
de vorm van je moeders handen het vallen van de avond jij en als je niet oplet struikel je en krabbel je te snel weer overeind (hoor het roepen van de grond! het scheiden van zijn wegen!) want kinderen kunnen veel verdragen zelfs de lieve leugens van hun ouders maar niet de tijd, nee niet de tijd |
Volgens mij post jij niet zo vaak gedichten :o
De sfeer van je gedicht spreekt me wel aan, al snap ik de tweede strofe niet helemaal, en daarmee het hele gedicht niet echt, geloof ik :o Maar je woordgebruik is fijn en maar niet de tijd, nee niet de tijd vind ik op de één of andere manier een heel prettig einde. |
Citaat:
Citaat:
Het gaat eigenlijk over te snel opgroeien. |
Ahh ik vind dit gedicht heel mooi, Gezweetwel, verreweg het mooiste dat ik van je gelezen heb. Dit roept een erg droevig, maar fijn, gevoel op en ook taaltechnisch, qua vorm, qua woordkeus en het ritme vind ik het helemaal perfect.
|
Citaat:
|
ja zeker goed gedicht.
ik vind de laatste twee regels juist minder. ik zou het anders formuleren. ben alleen nog even aan het denken hoe. ;) |
De eerste twee strofes doen me heel erg aan Spinvis denken, mooi om te lezen.
Derde strofe: ik snap het woordje 'want' niet zo in relatie met de eerste strofes.. |
Citaat:
vidaaa, ken ik je trouwens van the rem web chat? |
nee
Oke.. Ik vind eigenlijk de laatste 2 regels juist het mooist. Lekker dramatisch |
Citaat:
|
"De lieve leugens van hun ouders" raakte me wel. Ik heb 3 grote en voor mij ingrijpende scheidingen meegemaakt. Alledrie wanneer mijn moeder met een partner brak. En inderdaad, toen heeft ze veel dingen niet, of milder gezegd, en er dan later achterkomen dat het heel anders zat is heel erg moeilijk.
Ik kan me verder ook erg vinden in dit gedicht vooral de sfeer. En ik ben het eerst eens met een eerdere poster dat het einde erg mooi is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03. |