![]() |
Warme schoenen!
yoo allemaal..
ik moet voor school een nieuw product ontwerpen en dat in een verslag aanbieden enzo. Nou hebben wij dus gekozen voor een schoen die aan de binnenkant verwarmt word! dus geen koude voeten meer in de winter! wat vooral lekker is voor sporters (voetballers, hardlopers enz). maar nu moeten we dus naast het feit dat hij dus nu lekker warm is.. er ook een leuke en aantrekkelijke schoen van maken! dus hierbij wil ik vragen of iemand misschien leuke ideejen heeft over hoe zo'n schoen dr uit zou moeten zien! gezien er voor het verwarmen een kleine accu inkomt zou er dus eventueel gebruik kunnen worden gemaakt van electriciteit.. waardoor bijvoorbeeld lichtjes mogelijk zouden zijn. Dus hierbij willik vragen of er nog mensen rondlopen met leuke ideejen en ik ben eiglijk ook wel benieuwt of julliej, mochten zulke schoenen uitkomen, ze ook zouden willen kopen! |
wat een vreselijk idee
|
en bedankt.. :P mja je bent wel eerlijk :P :D
|
Haha ja, wat een gruwelijk idee. Als ik sport, wil ik schoenen die lekker koel zijn. Te warm is zweten en dus blaren.
|
haha ik begrijp dus dat je gruwelijk negatief bedoelt? :P
mja de bedoeling is dat de schoen in de zomer lkkr fris is.. en in de winter ervoor zorgt dattiej niet koud is! |
Als het een sportschoen moet zijn, moet hij eruit zien als een sportschoen. Maar als je sport, heb je nooit koude voeten, die heb je eerder als je gewoon aan het lopen bent. Ik zou er dus eerder laarzen van maken ofz o.
|
Citaat:
|
Puik plan... elektriciteit en met je schoenen door het natte gras lopen.
Als je het niet erg vind doe ik ze niet aan! Misschien iets van een voetbalschoen die zorgt dat als je tegen een bal trapt dat je het minder op je voeten voelt... als je hem verkeerd raakt. Dus iets schokabsorberends? |
Doe een spiraaltje (soorrt vewarmingselementje of zo) in de voering door de hele schoen, laat dit door je broekspijp naar boven gaan en stop de accu bijvoorbeeld in je kontzak? Het is misschien een raar idee, maar wie weet zal het je verder helpen?
|
Die bestaan al :o
Nog nooit gehoord van thermo-laarzen? :rolleyes: |
Hoe groot zouden zulke schoenen wel niet moeten zijn? Wanneer je verwarmingselementen zou gebruiken die niet te ver van de voet zitten, de enige manier om de schoenen of laarzen nog een béétje klein te houden, dan zouden de elementen niet veel warmer mogen zijn dan 37 graden celsius, want dan zou men z'n huid branden. Daar komt bij dat de verwarmingselementen met een temperatuur van maximaal 37 graden celsius niet echt veel zin zouden hebben, want je voeten zijn zelf ook ongeveer op die temperatuur. Je zou dus ofwel nutteloze verwarmingselementen inbouwen, ofwel met gigantische laarzen rondlopen, waarop dus moeilijk is te lopen en die er niet uit zouden zien.
Je kunt beter goed geďsoleerde schoenen ontwerpen. Je moet dan uiteraard ook iets origineels verzinnen. |
Hoe nutteloos is een verwarming in je schoen (n) :D
|
???
nou, misschien kun je beter een schoen maken met aan de voorkant, bij je tenen, iets meer isolatiespul. misschien dat dat helpt?!
succes |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
sowieso, warmtewisselaars vreten nogal wat energie |
"Sorry coach, ik kan niet invallen vandaag, ben vergeten mijn schoenen op te laden" :D
|
Snapt er nou niemand dat dit soort schoenen al bestaan? :o
|
Kan me voorstellen dat dat fijn is wanneer je door sneeuw moet lopen oid, maar toch niet voor sporten in Nederland? Dat is echt slecht voor je voeten :|
|
Citaat:
|
okeej mensen.. kkrijg togh vooral indruk van vele mensen dat sportschoenen niet echt heel praktisch zou zijn... dus ik wou vragen bij deze.. wat voor schoenen nou wel?? en ook nogsteeds hoop ik dat julliej met iedeeejen komen over hoe de schoen er dan uit moet zien!
|
Citaat:
Citaat:
|
Waarom schoenen?
Kan je niets anders gebruiken? :rolleyes: |
Citaat:
Citaat:
|
kijk MTV, zie je ook schoenen met van die stekkers uit de hiel komen :p
Het zou goed mogelijk kunnen zijn. Zag dat er al zo'n schoen ontwikkeld was, alleen die gaf licht. Werd opgeladen door de beweging van je voeten (over de grond). |
Lijkt me niet echt lekker lopen.
|
Ik heb een idee, sokken. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je kunt misschien van de zool een soort pompje maken, dat iedere keer als je een stap zet, je energie maakt dmv een kleine dynamo onder in de schoen. Die energie gebruik je dan om een soort klein elektrisch deken dat binnen in de schoen zit warm te maken. En natuurlijk zou ik dit niet kopen, ik heb sokkken om m'n voeten warm te houden. En je zit hier niet op msn, dus typ maar normaal. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iedereen schrijft hier gewoon Nederlands, geen msntaal. Dat doe je op msn. En nu weer ontopic.
|
Citaat:
Schijnschoen De Mexicaanse ontwerper Alberto Villareal bedacht een lichtgevende schoen. "Dan weet je altijd waa je loopt," zegt hij. Ën anderen weten dat ook." Piëzeoelektrische sensoren nemen door de beweging van de schoen energie op en geven via lichtgevende polymeren licht af. De Bright Walk is volgens Villareal een lifestyle schoen. Wij zien dat er direct aan af, maar wie weet hoe de mode er voorstaat in 2035. http://img207.imageshack.us/img207/8593/schoen4ei.jpg Als het met licht kan, dan ook met warmte ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Idd en die schoenen met een lichtje erin bestaan ook al 20 jaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
en dat had wat voor zin?? en blijf ff ontopic hea.. dankje.. |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, klopt. Alleen op tennis en daar had ik er eigenlijk nooit last van. Maar dan ren je misschien meer of zo? Ik had altijd vooral heel erg koude handen:s |
Kijk maar eens op http://www.gerbing.nl/
Van dit merk hebben mijn ouders motorkleding/hanschoenen enz. Het werkt met een kleine accu (kan ook via de accu van je motor maar dat is hier niet van toepassing) en vanuit die accu lopen er draden door je kleding naar bijvoorbeeld je handschoenen of je laarzen. Het werkt perfect zelfs (bijna) heel politie utrecht gebruikt het! |
Schoenen met hakken die je in kan klappen oid (y) Wél hip & hoog op een cocktailfeestje, daarna op platte schoenen naar huis lopen of gaan dansen :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar tog gwoon doen half msntaal en half Nederlands (rotvak trouwens :mad: ) doegies |
Citaat:
|
Het zou wel leuk zijn als er ook gewoon serieus werd gereageert op deze topic in plaats van te discusseren over wel of geen msn-taal gebruiken...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40. |