![]() |
Ik weet niet hoe...
Dit zal waarschijnlijk een beetje een wazig verhaal worden, en ik post het hier niet om aandacht te krijgen maar ik weet ff echt niet meer hoe ik verder moet.
Ik zal bij het begin beginnen... Zo'n 6,5 jaar geleden (was toen 14) heb ik anorexia ontwikkeld. Nadat mijn moeder hier achter kwam toen ik zo'n 10 kilo was afgevallen, is er heel veel gezeik gekomen. Ik moest naar een psycholoog, maar dit werkte niet en toen ging ik van psych naar psych tot ik het huis uitging. Er zijn vroeger veel ingrijpende dingen gebeurd, ouders gescheiden en veel ruzies/rechtzaken gehad, vriendin van me pa die echt niet spoort, mn moeder nog een keer gescheiden, veel depressief geweest en veel voor mn moeder moeten zorgen toen ik heel klein was, ze heeft kanker gekregen en ik ben aangerand. Nooit wist ik dat mn eetprobleem met al deze dingen te maken had, tot ik op mijn vorige school met een super aardige schoolpsych ging praten, en die heeft me zo geholpen om veel dingen een plekje te geven. Maar toch blijf ik mijn eetprobleem houden. Inmiddels voel ik me een stuk beter, ontbijt gewoon, lunch vaak maar zodra ik 's avonds thuis ben en avond eet, gooi ik daarna alles er weer uit, elke dag. Ik wil het echt niet meer, omdat ik me nu verder zoveel beter voel en ik weet hoe slecht het is enzo, maar ik kom er echt niet vanaf. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet overgeef en ik word er gek van want het beheerst mn hele leven. En niemand weet het, ik kan er met niemand over praten en durf het niet te vertellen. Anorexia is dus over gegaan in boulimia. Ik "weet" dat ik niet dik ben, ik ben 1.70m en weeg 56 kilo, maar toch blijf ik zo extreem walgen van mn lichaam en buiten dat hoort overgeven ook bij mijn dag, hoe stom dat ook klinkt. Ik weet echt niet meer hoe ik er vanaf moet komen. Ik wil ook graag nog 4 kilo afvallen, zodat ik me echt beter voel in mn lichaam. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit bericht zeggen wil. Misschien herkent iemand dit of heeft iemand tips voor me. Ik wil zo graag dat ik echt normaal om kan gaan met eten, al is het al zoveel normaler als vroeger. Ik wil gewoon niet elke dag hoeven overgeven en niet helemaal onrustig worden als het niet kan omdat ik ergens anders ben of wat dan ook... Ik word echt gek van mezelf en van mn eigen gedachten.... |
Kun je weer contact opnemen met de schoolpsych waar je destijds veel aan had?
|
Dat heb ik na veel twijfelen gedaan, maar das nu 3 weken geleden en heb nog niets gehoord :( Heel apart want normaal reageerde hij wel... Ik ga miss nog wel een mailtje sturen of hij mijn mail wel gehad heeft... Ik vind het wel heel jammer dat ik moet zeggen dat het niet zo goed gaat, staat zo lomp maar oke...
Citaat:
|
Heyhey,
eerste keer dat ik het dan ook maar ga vertellen, ik ben nu bijna 16 jaar en zit al vanaf mijn dertiende met Anorexia. al gaat het bij mij met pieken en dalen. Zo kan ik in een half jaar tijd 8 kilo aankomen, maar ook 10 kilo afvallen. meestal schommel ik nu rond de 45 kilo (ik ben 1.65) maar zo heb ik vorig jaar periodes gehad dat ik slechts 32 kilo woog. ik viel vaak flauw, en was extreem mager, en ik verbaas me erover hoe makkelijk ik mensen om de tuim heb kunnen leiden. 'goh, je bent wel erg mager geworden, je bent toch niet op dieet he?' 'neehoor, ik heb bloedarmoede en daardoor minder trek in eten' Zelfs mijn ouders kon ik zo ompraten dat ik nooit naar een psycholoog hoefde. Op dit moment gaat het redelijk met me, ik weet dat ik niet dik ben, maar eten is gewoon moeilijk. wat jij doet, goed ontbijten, lunchen en avondeten is heel gezond, dat probeer ik nu ook. Alleen zeg je dat je ook overgeeft na het avondeten. probeer eens bezig te zijn na het avondeten, dwing jezelf niet te spugen. zo kun je het in stapjes afbouwen. daarbij ben jij nu 20 (toch?) en niet meer minderjarig, als jij echt van je eetstoornis afwilt en er ook helemaal voor wilt gaan kun je je laten opnemen in een eetstoorniskliniek. De ursela is een voorbeeld die patienten opneemt die al lang een eetstoornis hebben. je zit dan met mensen van je eigen leeftijd en krijgt therapieen, groepstherapien enzovoorts, zodat je je eigen lichaam weer leerd accepteren. Laat anorexia nooit van je winnen meis, dat is het niet waard! |
Citaat:
Heb jij ooit hulp gehad en weet iemand uit je omgeving ervan ? Heb jij dat ook, dat het zo tegenstrijdig is, dat het je vriend is maar ook je vijand enzo ? Of ben je er echt alleen blij mee ? Dat was ik vroeger namelijk wel. Nou, veel sterkte ook voor jou in ieder geval... Liefs... |
je zegt dat je nog 4 kilo wilt afvallen en dat je daarna tevreden bent met jezelf. Maar geloof je dit nu werkelijk?
Als je 4 kilo bent afgevallen zal je je wel even blij voelen, maar dat is dan weer niet genoeg en wil je er weer een kilo af en weer een en weer een. En op een gegeven moment val je weer terug in anorexia en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Misschien zou je eens kunnen proberen om je avondeten rustig op te bouwen en af te bouwen. Dek de tafel eens netjes voor jezelf en eet langzaam en rustig.. probeer eens echt te genieten van wat je eet en dan leer je het ook meer waarderen. Als je het gevoel hebt dat je het dan alsnog wil uitspugen ga dan eens wat anders doen. Boekje lezen, muziek luister. Het beste kun je misschien een goede vriend of vriendin bellen. Je hoeft dan nog niet eens te zeggen waarom je belt, maar gewoon voor de afleiding en kijken of het gevoel dat je wilt spugen weggaat. Succes (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat betreft het walgen van mn lichaam, ik denk door dingen die vroeger zijn gebeurd en doordat ik lang een hekel aan mezelf heb gehad. En door dingen die de vriendin van me pa me vroeger heeft ingepepert, waardoor ik me altijd nog lelijker, dikker en eenzamer heb gevoelt dan dat ik me al voelde. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23. |