![]() |
samenwonen met een vriend
.
|
Ik zou sowieso een baatje gaan zoeken dat beter betaalt. Je kunt makkelijk bijna twee keer zoveel verdienen op jullie leeftijd. Dat scheelt een hoop, vooral als je zovaak werkt.
|
.
|
Werkend leren, dat is dus school. Krijg je dan geen studiefinanciering?
|
Boodschappen minstens 25 euro pp per maand
Telefoon + internet Huur Ziektekostenverzekering Brandverzekering/ inboedelverzekering etc.. Kleding Uitgaan/Leuke dingen Kadootjes Treinkaartjes oid GWL Gemeentebelasting Studiekosten (collegegeld/boeken) ----------------------------------------------------------------------- Inkomsten: Huursubsidie (kun je zelf berekenen op een website) Volgens mij krijgen jullie geen stufi, klopt dat? ----------------------------------------------------------------------- Het zou op zich best wel kunnen denk ik maar je houdt waarschijnlijk niets over. |
Citaat:
Scheelt enorm in de kosten opzich |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is jullie verwachting voor vaste lasten zoals het nu staat?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja kan het ermee redden. Ik heb het een jaar lang met mn vriend met minder gedaan.
Het hangt ervan af of je een goedkoop huurhuisje vindt, daarover heen nog wat huursubidie. En je hoeft nauwelijks wat te betalen aan huur. Dan de nodige verzekeringen, inboedel kan volgens mij vet goedkoop. En als je verantwoord boodschappen doet ( dwz aldi, lidl etc.) ben je 100 euro in de maand kwijt. IN mijn ogen en op de manier waarop ik het nu doe, zou je nog geld overhouden ook. |
De nieuwe zorgverzekering is erg duur, en je wordt niet met je studiefinanciering geholpen in de kosten (want die krijg je niet).
Heb je wel OV? Per maand: Huur = 300 euro excl Gas/water/licht = 100 euro zorgverzekering = 100 euro wa verzekering = 4 euro (studenten wa verzekering) boodschappen = 150 euro (met zijn tweeën) internet = 30 euro mobiel = 20 euro uitgaan/kleren etc = 100 euro (Je mist studiekosten en boeken, ongeveer 175 euro per maand) Gedeelde kosten = 600 euro (dus 300 euro per persoon) Eigen kosten = 200 euro pp Komt dus op 1000 euro uit. Het zou dus moeten kunnen. Maar dan moet je wel zuinig leven, want 100 euro voor uitgaan/kleren/kadootjes/treinkaartjes etc is niet veel! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voorwaarden huursubsidie Of u huursubsidie kunt krijgen hangt af van een aantal zaken: * huur * gezinssamenstelling * inkomen * vermogen * verplichte inschrijving GBA * passendheidstoets Bovendien moet u minimaal 18 jaar zijn en wonen in een zelfstandige woonruimte |
Toen m'n vriend en ik samenwoonden, was het elke maand zeker een 700 euro dat van onze rekening ging. Alles erop en eraan, wel zonder aankoop nieuwe spullen zoals meubelen etc.
Ach ja alleen wonen is duur. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik was samen met m'n vriend zo'n 560 euro kwijt per maand aan de gezamelijke kosten, maar dit is zonder de verzekeringen en boodschappen. Hier zat in; huur 322.50 g/l 99.00 water 23.00 gemeentelijke belastingen 51.00 gedurende 6 maanden internet 50.00 TV 15.00 - huursubsie 123.00 Dit is te doen, maar je moet dan geen gekke dingen willen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |