![]() |
ov-kaart ophalen?!
hoihoi,
ik ben erg laat met het ophalen van mijn ov-kaart, moet het vandaag nog gaan doen. Nu staat er op mijn afhaalbewijs dat je hem iig voor 10 december opgehaald moet hebben ivm de kerstdrukte. op de site van de IB-groep staat dat je kaart tot 31 december op het postkantoor blijft liggen. Kan ik hem nog ophalen?! iemand ervaring?! ;) xxxx |
Ja, natuurlijk :) tot 31 december, maar het liefst vóór 10 december. Ik heb 'm nog nooit voor die tijd opgehaald :P
|
Goed dat je het zegt! die moet ik ook nog halen...
In de kerstvakantie ga ik gewoon denk ik, nu druk... Geen probleem denk ik, alleen dat ze wat minder blij zijn bij het postkantoor omdat ze het al druk hebben en (hier) zijn ze al niet zo vlot... |
je ov jaarkaart blijft op het postkantoor liggen tot de 31ste zoals je kan lezen.
Dit is de 31 december van 2006 :) je kan hem dus desnoods 22 fabruari 2006 ophalen. |
Idd, je kan hem zelfs in januari nog op gaan halen, of in juni. Nu is het er alleen wat drukker, waarschijnlijk, maar daar heb je zelf vooral last van, en dan maakt het niet zoveel uit.
|
Ik haal hem altijd op na de kerstdagen. Is het meestal een stuk rustiger.
|
Ik moet hem ook nog ophalen (n) Maar ik moet ook nog een pasfoto maken, bleh (n)
|
2 zelfs ;)
Die tweede is trouwens voor je OV chipknip :eek: (die overigens wel gratis is). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hmmm... ik ga maar eens pasfoto's laten maken, die laatste twee heb ik gebruikt om m'n rijbewijs op te halen. geen slechte zaak natuurlijk. ;)
vanmiddag maar eens een nieuw setje foto's opsnorren. welke kleuren hebben de OV-kaarten dit keer eiglijk? |
owwww, dat stelt me weer gerust ;)
|
Uh vraagje:
Ik ben 17 en word pas 1 oktober 18, maar ga dit jaar hopelijk wel de Havo afmaken en dan dus studeren. Kan je op je 17e ook een OV claimen? |
Citaat:
Je krijgt dan pas vanaf oktober een OV geloof ik. Dus in de maand september niet. |
Klopt, je OV-kaart gaat dan in per 1 oktober. (wat overigens niet praktisch is, want dan moet je voor september je vervoer nog betalen :| )
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, dat kan na 31-12 ja. :)
Tja, kwestie van plannen he. Ik wist dat ik het in december druk zou krijgen en heb hem dus al opgehaald in november. :p |
Citaat:
|
halen gaan boeit niet wanneer
|
Citaat:
|
Tis voor jezelf het handigste om hem voor 10 december op te halen.
Ze waarschuwen je alleen maar voor de kerstdrukte want je kan nu echt uuuren in de rij staan. Serieus ik moest gisteren een pakje ophalen bij ons in het centrum (en ik woon in een niet al te groot dorp).. en ik heb bijna 40 minuten moeten wachten totdat ik aan de beurt was :s |
Citaat:
nee, maar ik was zo aan de beurt. ik heb hem dus gehaald ja ;) |
Oeps, bijna vergeten :D
Moet je trouwens echt twee dezelfde pasfoto's? |
Volgens mij maakt dat niets uit. Staat er toch ook niet bij, of wel?
|
Citaat:
|
ik moest er 2 inleveren :s
|
Shit.. goed dat je het zegt! Ik moet zowel mn ov ophalen als dat stuk van de IBG over mijn zorgverzekering nog opsturen. :s
|
Ik heb hem gister opgehaald en moest inderdaad 3 kwartier wachten :D
|
Citaat:
|
Ik heb pasfoto's laten afdrukken alleen ligt het nu aan mij of is het formaat pasfoto op je ov wel erg klein? Ik heb nu dacht ik gewoon het standaard formaat maar die past never nooit niet (:p) op een ov? :confused: Dan krijg ik dus zo'n lelijk groot hoofd op mn ov (n)
|
ik heb nog helemaal geen ophaalbericht? :s
ik heb nu een OV van sept-tot dec. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
xxx |
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ik dat ding al twee weken heb:|. Mn moeder zat er al zo lang over te zeuren dat ik het gevoel had dat ik zoals gewoonlijk laat er mee was. Maar ik schijn nog echt een van de enigen te zijn:eek:
|
moet je eigenlijk perse 18 zijn voor een ov-kaart?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb em nog steeds niet opgehaald en ben nu het afhaalbewijs kwijt :) . Maar is je rijbewijs ook een geldig legitimatiebewijs om em op te halen? Volgens mij werd ik dit jaar teruggestuurd omdat ik m'n rijbewijs wilde gebruiken om me te legitimeren. Maar kan ook dat ik helemaal geen legitimatie had meegenomen.
|
vorig jaar 31 december opgehaald dit jaar moet ik ook nog maar eens het postkantoor zoeken. Geen idee waar dat zit :o :o :o
|
Citaat:
Ik had de IBG gemaild over die identieke foto's en ik kreeg als antwoord terug dat het hen onduidelijk is waarom ze identiek moeten zijn, dus dat ik gewoon moest proberen om met twee verschillende pasfoto's mijn ov op te halen. Dus dat ga ik dan ook mooi doen :) Over het kwijt zin van je afhaalbewijs staat op www.ibgroep.nl het volgende: Ik ben het afhaalbericht van mijn OV-kaart 2006 kwijt. Wat moet ik doen? Als je lid bent bent of wordt van Mijn IB-Groep kun je, als je je inlogt, zien op welk postkantoor je kaart klaar ligt én wat je kaartnummer is. Je kunt het kaartnummer ook via onze internetsite of telefonisch bij ons opvragen. Met het kaartnummer, een geldig legitimatiebewijs en twee goed gelijkende pasfoto kun je je kaart op halen. Je kunt de kaart alleen zelf afhalen. De kaart blijft tot het einde van het kaartjaar (31 december) op het postkantoor liggen. Tot die tijd kun je de OV-studentenkaart ophalen, zolang er natuurlijk nog recht op studiefinanciering blijft bestaan. |
je kan je kaart gewoon nog ophalen.. heb em zelf pas gister opgehaald, man achter de balie zei helemaal niet dat k eerder had meoten komen of iets.. t is alleen voor jezelf arielekst omdat t zo takkedruk is op t postkantoor nu...
|
Citaat:
Normaal gezien (dus als je alletwee je pasfoto's hebt ingeleverd) krijg je die ov-chipkaart thuisgestuurd (tenminste, dat zei het meisje achter de balie bij het postkantoor). Ik weet niet hoe dat nu bij jou gaat? Misschien eens een mail sturen naar de IBG? Of het kan zijn dat ze diegenen waarvan ze geen tweede foto hebben gewoon een bericht sturen met de vraag of je die alsnog wil sturen ofzo. |
Ik wacht wel tot na de kerst, dan is het hopelijk een stuk rustiger.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29. |