![]() |
programma voor foto's
Ik weet niet of het hier goed staat anders verplaatsen jullie het maar :D
Ik zoek een programma waarmee je 2 foto's door elkaar kunt zetten. dan krijg je bijvoorbeeld ze gezichten op 1 foto. kan iemand mij een link geven waar ik dit kan downloaden :) |
Een aantal basisdingen kan je gewoon met Picasa doen.
Voor de rest ken ik ook niet veel van freeware fotobewerkingsdingen. Photoshop kan verder alles wat je je in kan denken, en is ofwel gigantisch duur, ofwel gigantisch illegaal. |
Offtopic: gigantisch illegaal(y) (y)
Adobe Indesign |
Citaat:
|
The Gimp is een gratis beeldbewerkingsprogramma.
|
The Gimp, natuurlijk.
Verder: Jasc Paint Shop Pro is wel handig, vind ik. Je krijgt een gratis trial, voor tien a twintig dagen, ik weet het niet precies. |
Photoshop: betalend (wel proefversie)
Paint Shop Pro: betalend (wel proefversie) GIMP: gratis Paint.NET: gratis (ik geloof dat deze het wel kan, hij kan in ieder geval met lagen werken) Trouwens is het bewerken zoals jij dat wilt niet altijd even simpel, gok ik zo. Je wilt waarschijnlijk een groepsfoto volledig maken of een andere kop op een lijf zetten ofzo. |
neej ik wil gewoon de basisdingen
iig bedankt |
Offtopic:
Citaat:
|
Het schijnt ook te kunnen met paint te kunnen, vraag mij alleen niet hoe... :o
|
The Gimp.
|
Maar er staan zo ontiegelijk veel bestanden op die FTP server van The Gimp, welke is nou de goeie?
|
Mystic, wat zit jij op die FTP te doen? Blijf van FTP's af tenzij je weet waarnaar je op zoek moet, blijf liever op HTTP, op de site staat het duidelijk genoeg aangeduid, vind ik (er zijn OSS-projecten die tien keer erger zijn om daarvoor iets voor Windows te pakken te krijgen, bij Gimp staat het duidelijk in het menu). Je hebt eigenlijk geen reden om op die FTP te gaan kijken (tenzij je natuurlijk weet wat je juist zoekt).
De laatste Windows binaries moet je hebben, als je echter niet de allerlaatste versie van doen hebt, kun je ook eens zoeken naar GIMPShop voor Windows. Die biedt GIMP in een iets PHotoshop-achtiger jasje aan (de vensters worden gegroepeerd en de namen lijken meer op die van Photoshop). In ieder geval staat op de GIMP-site ook wel iets over Windows en daar staan de ports (versies) voor Windows. |
|
ja, whatever is mis met the gimp?
overigens, als je veel geld hebt, kun je ook nog corel draw proberen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22. |