![]() |
Wintersport
Nog mensen die de feestdagen gegarandeerd in de sneeuw doorbrengen? Waar ga je heen? Hoe vier je daar dan toch een beetje kerst? Is er misschien een leuke kersttraditie in het dorp/de stad waar je heen gaat?
Of vier je oud&nieuw in een ander land? En zo ja, hoe dan? Ik ga naar Zwitserland, klein dorpje, met 't gezin. Met 1e kerstdag gaat m'n moeder meestal wel iets speciaals maken qua eten, gezellig uitgebreid tafelen met lekkere dingen. Of we gaan uitgebreid uit eten. Met oud&nieuw zijn we alweer terug. Vorig jaar wel oud&nieuw daar gevierd, maar dat was nogal saai. |
Nee, ik ben nog nooit op wintersport geweest helaas.
|
Wij gaan ook naar Zwitserland (Flims). De 24e weg en Oudjaarsdag terug. Elk jaar vieren we sowieso óf kerst óf oud en nieuw in de sneeuw, hiervoor meestal in Oostenrijk. Kerstavond vierden ze daar toen heel uitgebreid, we zaten in een hotel en daar werd een heel groot kerstdiner gemaakt met kleine cadeautjes voor de gasten. Op 1e en 2e kerstdag hadden ze ook het menu aangepast. Oud en Nieuw stelde er niet zo heel veel voor, beetje vuurwerk afsteken en ernaar kijken. Je kent die mensen daar verder niet, dus veel meer dan elkaar beleefd "Gelukkig Nieuwjaar" wensen, kom je niet. Ik vier kerst het liefst daar, oud en nieuw liever hier, dus dit jaar heb ik mooi geluk. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga wel op wintersport, maar dan in de voorjaarsvakantie, ergens in Tirol. En ik ga een nieuwe ski-jas kopen. :D
|
Ik ga ook op wintersport, in Frankrijk (Avoriaz). Eerste keer dat we daarheen gaan, normaal zaten we ergens in Tirol. Wat we voor kerst gaan doen? We gaan beetje chique uit eten daar.. meer niet :) Ik vind de vakantie zelf ook al leuk genoeg :)
|
Citaat:
|
Ik heb nog nooit kerst in het buitenland 'gevierd', maar daar heb ik ook geen behoefte aan.
Wanneer ik het wel ergens anders zou doen, dan het liefst in Zuid Duitsland (Bayern of Baden-Wurtemberg), Zwitserland of Oostenrijk. Maar dan enkel om de treinreis. :bloos: (y) :cool: |
nope, ik ga 3 weken later. Een paar jaar geleden zat ik met kerst in Frankrijk (wintersport) dus toen had ik een witte kerst:). Ook naar de kerk geweest daar, was supermooi!
|
Ja ik ga nu woensdag naar Flachau, Oostenrijk. Zoals elk jaar.
Wij gaan meestal met 1e kerstdag met familie wat ook daar is samen eten in ons appartement, konijn enzo. En de 2e kerstdag gaan we meestal uiteten. Ik ben wel blij dat ik met kerst op wintersport ben, want ik vind er niet veel aan, beetje saai. Maar met nieuwjaar ben ik gelukkig weer terug, want dat was me vorig jaar toch saai in Oostenrijk, alleen het vuurwerk was wel mooi zo tussen de bergen. :) |
Citaat:
|
Wij gaan pas de tweede week van de kerstvakantie, we gaan met nieuwjaar weg. Van oud en nieuw vieren zal wel niet zoveel meer komen dus, maar dat vind ik eigenlijk ook niet heel erg. Kerst wordt gewoon in Nederland met m'n ouders en m'n nichtje.
|
Citaat:
|
Ik ga in de voorjaarsvakantie op wintersport. Vind ik veel fijner, thuis zijn met Kerst en oud en nieuw, tentamens na kerstvakantie en bovendien is het in de voorjaarsvakantie beter weer om te skieen.
|
Ik ben nog nooit op wintersport geweest en zal dat ook nooit doen.
|
Nee, ik ben nog nooit op wintersport geweest en het ziet er niet naar uit dat dat binnenkort gaat gebeuren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03. |