![]() |
Ik heb 2 HD's en 2 dingen waar van die ronden dingen in willen.. Maar nu krijg ik een HD van iemand, en die wil ik er eigenlijk bij. Wat kan ik dan doen om die nieuwe HD erbij te gooien? Heeft iemand een linkje naar een artikel, of een linkje naar een product hierover/hiervoor? Uitleg ook altijd op prijs gesteld natuurlijk..
Voor de complementering van mijn info: Athlon 1.4GHz A7V266 |
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/60
Je hebt ze in verschillende prijsklassen..het meest voor de hand liggend lijkt mij om er gewoon een 2-kanaals IDE/ATA kaartje bij te prikken...je hebt ze in ATA100 of 133 uitvoering (niet dat je daar wat aan hebt :D) vanaf een €'tje of 50... |
Citaat:
Zo'n 2 kanaals ding, plug ik die in IDE zodat ik 1 extra heb, of in een slot waardoor ik 2 extra heb? Ik wil eigenlijk 2 extra.. Ennuh, het verschil in prijs, heeft dat nog te maken met kwaliteit. Ik moet namelijk een snelle beslissing nemen (morgen koop het liefst) en ik wil geen rotzooi :) |
Het zal in een PCI-slot moeten, lijkt me de meest logische verklaring :p
Verder zit de kwaliteit 'm denk ik vooral in de drivers...ik betwijfel of er veel verschil zit, een ATA-chip is een ATA-chip, het is gewoon de corelogic van Intel op een printje. Dus dat zal niet veel schelen. |
Neem een Promise ATA 100 controller, 2 kanaals !
Heb je top kwaliteit voor pakweg 45 euro :) Neem dan btw de OEM, zit geen verschil in dit geval tussen de OEM en retail, en ik neem aan dat je die mooie doos niet zo nodig hoeft te hebben :P |
En alleen doen natuurlijk als die extra schijf het echt waard is hè. ;)
|
Ik hoor iets over raid,. kan iemand me daar iets over vertellen?
|
Citaat:
Ik ga voor de optie die 648 me gaf, en mijn buurjopngen komt opeens met de mededeling dat ie precies zo'n kaartje voor me heeft, omdat ij geen geld heft voor nieuwe HD, dus heb ik um nog gratis ook, wat een toeval, ook al geloof ik daar niet in |
Gewoon, een IDE RAID PCI kaartje erbij doen met 2 IDE aansluitingen. Heb je voor minder dan 45 euro!
|
Citaat:
Neem PCI ide-controller, €30,- --> enige wat je nodig hebt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14. |