![]() |
Bassie en Adriaan
Wie kent ze niet, Bassie en Adriaan, de geniale clown en acrobaat...
Gemaakte series: Plaaggeest (76) Geheim van de sleutel (78) Gestolen diamant (79) Huilende professor (82) Geheim van de schatkaart (86) Verdwenen kroon (88) Verzonken stad (89) Geheimzinnige opdrachtgever (reis door Europa) (92) Reis vol verassingen (reis door Amerika) (93) Verder waren ze voor hun eerste serie samen acrobaat bij The Crockson (zo heette ze). Ze hebben nog vele liveshows gedaan waar Adriaan noodgedwongen mee moest stoppen. Ze hebben in 1984 nog wat korte filmpjes opgenomen (36 stuks: Bassie en Adriaan, leren en lachen). Adriaan woont in Spanje, en heeft nog een huis in Vlaardingen. Bassie woont in Vlaardingen. Hij treedt nog vaak op (heeft een sint-dvd uitgebracht) en hij speelt veel met de mondharmonica. Discussier hier over Bassie en Adriaan :P |
liever niet.
behalve dat b10000000 koel is. |
Ik vond het vroegaaaah altijd heel spannend en helemaal geweldig...
Als ik nu nog eens zie toevallig, vind ik het echt verschrikkelijk :D |
Ik heb de link even weggehaald, dat is me iets te veel reclame.
Ik heb Bassie afgelopen zaterdag nog gezien. Ik was bij de opnames van Mooi weer de Leeuw en daar was hij te gast. Ik vond hen vroeger echt geweldig, heb (bijna?) alle series gezien. Maar Bassie en Adriaan buiten de serie (zoals dus in zo'n programma) vind ik wat minder. Ze komen wat arrogant over. |
De boeven waren veel cooler dan B & A.
Wa zeggie baas??? |
Ik heb ze als 4-jarige in het echt gezien! :D Ik vond ze echt helemaal geweldig. En dat zijn ze natuurlijk stiekem nog..
Alleen die ruzie tussen beiden vind ik een beetje triest en ik vind Bassie wel een arrogant mannetje. |
De ruzie is bijgelegd...
Meer vinden Bassie een arrogant mannetje. Dat komt naar mijn idee vooral door de media, alles wordt zo opgeblazen! Het is misschien geen lievertje, maar het is ook niet makkelijk om te leven als 'kinderheld'. Je drinkt één glas bier en je bent drankverslaafd en je gaat niet goed met de kinderen om. Dát bedoel ik met opblazen... |
Ik vond het vroeger als klein hummeltje al een klote serie. Nu nog steeds.
|
ik vond t kut omdat ik clowns eng vond
en ik vind t nu nogsteeds kut |
Adriaan is altijd geweldig gebleven, Bassie werd ieder seizoen irritanter. In het echt is hij het ergste.
|
Ik keek het soms maar dan vond ik het altijd super irritant en te kinderachtig. Alleen die robot vond ik wel leuk.
|
Citaat:
|
Ik vond het altijd geweldig. Ik heb alle afleveringen minstens 5 x gezien. :o
|
Citaat:
|
De plaaggeest vond ik als kind trouwens ontzettend eng. Ik vond het ook altijd zielig voor Bassie en Adriaan als die nar weer eens wat uitgehaald had :D
|
Citaat:
'Viva espanja! OLE!' |
ik vond het tof, vooral de afleveringen met de pakjes en dat ze dan steeds een liedje gingen zingen met woorden uit een andere taal.
edit: Geheimzinnige opdrachtgever (reis door Europa) (92) Reis vol verassingen (reis door Amerika) (93) deze dus. |
Bah, ik krijg ook meteen weer herinneringen aan een oude, dikke man die zegt acrobaat te zijn in een té strak pakje!
Brrrrr |
ik vond het geweldig! als ik het nu tegenkom tijdens het zappen dan blijf ik het ook daadwerkelijk kijken.
als kind heb ik ze een keertje in het echt gezien met zo'n show. dat was minder cool, op tv zijn ze veel leuker. maar die boeven blijven toch wel meesterlijk. :cool: |
Geweldig duo! :cool: En de boeven zijn ook wel leuk, zoals B2 (Wat zeggie?) en De Baron (DROMMELS!).
De Verdwenen Kroon vind ik het beste avontuur. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik liet me altijd enorm meeslepen door die verhaallijnen.
Vooral aan de plaaggeest en het geheim van de sleutel hield ik nachtmerries over. Ondertussen gaat het weer goed met me. |
geweldig :cool: mijn jeugdhelden. die plaaggeest was inderdaad ontzettend eng :( b2 en vlugge japie waren cool :D (y) de verdwenen kroon en de geheimzinnige opdrachtgever zijn m.i. de beste series (y)
|
Ik heb me er vroeger altijd prima mee vermaakt. Alleen nu geef ik er helemaal niets meer om, zelfs niet als jeugdsentiment.
|
Juh was wel vermakelijk. Volgens mij heb ik alleen die serie met die kroon niet helemaal gezien. De rest zo rond de 20 keer ofzo.
|
Ober.. dos Calvados :D
En dan zit Bassie daar zo lam als een toeter nadat hij tig pannekoeken met Calvados op heeft.. Pannekoek op.. laat je rijden.. Dat is echt een fragment waar ik elke keer als ik pannekoeken zie aan denk :) En wat me verder bij is gebleven.. Dat met die puzzelstukjes van de reis door Europa.. Dat toen die tafel omviel ofzo.. en dat alle stukjes ineens op de juiste plaats vielen.. :) Ik had altijd een gesigneerde poster van Bassie naast mijn bed :) en mijn buurjongen die zwaar gereformeerd was (en 3 jaar ouder) die kwam bij mij altijd Bassie en Adriaan kijken :) want bij hun hadden ze geen tv.. ennehm.. zoveel herinneringen.. Dat B100 door het dalende water vastzat met zijn boot :) Dat ik tot mijn 18e niet wist dat Bassie ook zo'n boef was als dubbelrol.. en dat Adriaan de Baron is geloof ik nog steeds niet.. met die kabouters in Ierland.. En het liedje van Geheime Agenten kan ik nog steeds van voor tot achter zingen.. *zucht* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, woord :D
|
nee word
|
Die plaaggeest was echt te eng :eek: ..
|
w00rd
|
Citaat:
|
de gaafste kampers die ik ooit heb gezien.
|
Bassie en Adriaan zijn echt lauw :p Zo droog en b100 owned ook.
|
Klik hier om een voice over van Bassie en Adriaan te bekijken (het heet daar Arie & Bastiaan :p) er zijn btw 2 delen van, echt lache :p
dus eerst op voice overs klikken De overige voice overs zijn trouwens ook vet grappig, vooral die van Star Wars en Harry Potter |
Citaat:
|
de boeven waren de bomb vluggen japie, b2 en de baron die waren geweldig en bassie was gewoon zwaar irritant met die klote robot van em.
|
Citaat:
|
Voor wie nog niet bekend is met het geniale Baaah team:
http://www.b-pro.nl/movies.php?itemid=52 (y) |
adriaaaaaantje teringleier
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bassie en adriaan zijn cool. een vriend van me heeft zelfs alle afleveringen op video.
|
Ik vond het altijd mooi dat de baron 20.000 telefoons in één aflevering vernielde, prachtig was dat.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56. |