![]() |
onverklaarbare gewichtsschommelingen
ik snap er geen hond van. Mijn gewicht kan soms per dag ontzettend veel verschillen. Van 75 kilo, naar ineens 71. En de week daarna 68, terwijl ik er zelf niet veel van merk.
Dan probeer ik minder te eten, maar lijk ik alleen aan te komen, terwijl als ik gewoon eet, ik hetzelfde blijf. Nu zit ik serieus te denken aan een zwangerschapstest, want mn borsten zijn groter geworden :S hebben jullie soms ook last van gewichtsschommelingen zonder dat je iets raars/speciaals doet? En wat was uiteindelijk de oorzaak? |
Ik heb dat ook, en bij mij heeft het geen oorzaak, heb het al vanaf mijn 10e ofzo.
Ik kan zo de ene week 5 kilo lichter wegen dan de weer ervoor. |
Kan het zijn dat je de ene week meer zout gebruikt en daardoor vocht vasthoudt en de andere week mind zout of meer cafeine en alcohol gebruikt waardoor je vocht kwijtraakt? Het is vrijwel onmogelijk dat het in zo'n tempo vet is dat meer of minder wordt.
|
Als je juist bijna niets eet en dan opeens wel dan kom je aan omdat je lichaam zich op overlevingsmodus zet en alles opslaat als reserve...dus vet.
Vandaar dat je op dat moment ook aankomt. |
Citaat:
En: weeg je je wel elke dag op hetzelfde moment? Per dagdeel kan je gewicht ook ontzettend schommelen. |
Ik heb altijd geleerd dat je je niet elke dag moet wegen, want dat schommelt echt te erg, maar als het moet elke week, en dan onder dezelfde omstandigheden (dus rond dezelfde tijd, met even veel kleren aan/uit).
|
Voordat ik/ en tijdens mijn menstruatie weeg ik bijvoorbeeld wel altijd zwaarder ivm vocht dat ik vasthoud..
|
Voordat ik/ en tijdens mijn menstruatie weeg ik bijvoorbeeld wel altijd zwaarder ivm vocht dat ik vasthoud..
|
|
Vochtverlies kan een verklaring zijn.
|
Gebruk je de pil? dat kan ook invloed hebben op je gewicht (en schommelingen hiervan).
Vochtvasthouden? Menstruatie? Je kan een zwangerschapstest doen, maar is er wel een kans dat je zwanger bent? Ander is het niet echt nodig lijkt mij. |
is je weegschaal wel in orde :P?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33. |