![]() |
Tubular Bells - Mike Oldfield..... What's the deal with that?
Ik zat laatst eens echt goed te luisteren naar Tubular Bells van Mike Oldflield en dacht toen, "Wat is dit eigenlijk een rot muziek"!
Ik krijg op een gegeven moment gewoon hoofdpijn van die tonen die door heel het nummer constant herhaald worden. Later in het muziekstuk wanneer er wat variatie en extra instrumenten bij komen lopen die (begin)tonen ook niet meer in de maat. Ik mag best zeggen dat ik wat van muziek af weet maar blijkbaar niet genoeg. Wie kan mij uitleggen wat er zo geweldig is aan Tubular bells? |
Wie zegt dat dat geweldig is dan?
|
Citaat:
Was dat nummer ook niet gebruikt als theme voor de film 'The Exorcist' BTW? |
ja, dat was die theme
|
Ga dan ook gewoon Crises luisteren, pfff..
|
Citaat:
|
Citaat:
Geweldig nummer :eek: :eek: Idd .. Natuurlijk heeft Mike Oldfield heel wat geld aan dit nummer verdiend..wel onder leiding van Sir Richard Branson (y) Zijn manier van Gitaar spelen is toch echt wel indrukwekkend :rolleyes: |
tubular bells is niet voor niets gebruikt door bassie en adriaan.
Geweldig nummer, maar iets te progressief misschien voor dit forum :) |
tubular bells is idd nogal progressief.
zeker voor de jaren 80 destijds. ik luisterde het toen ik 11 was, mijn ouders hebben tubular bells 2.\m/ |
alleen die eerste 7" was hard, daarna had hij gewoon moeten stoppen.
|
Dat kerstnummer is nog wel om aan te horen. Tubular Bells is echt gaaaaaap. Bassie & Adriaan is dan wel weer cool :o
|
Tubular Bells was jaren 70, de hoogtij dagen van de progressive rock. En heel dat progressive genre vind ik inderdaad vervelend.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02. |