![]() |
ochtendpoes
ochtendpoes
Een kater houdt niet van water zoals het kattig zijn beaamt Toch spring ik in een krater van spitter spetter spater Zoals die rare eend uitkraamt Onder de douche Tefeloon maar niet op snooze Spoel maar weg die ochtendpoes Make way for the after booze blues Hoi meneer het water Vergeef je me mn flater Als ik weer eens snater Maak maar vast ontbijt Ik kom een liter later Miauw zei de poes en rende weg Haarbal blijft achter, verdorie wat een pech En hoe kun jij nou weten? Wat ik gister ben vergeten Een drankje bij het eten Toen de kat mij had opengereten In tweeën gespleten en opgegeten Ik weet het liefje dat klinkt niet fris Het riekt naar vis met kattenpis Ik ben het inderdaad vergeten maar dat hindert niet Want ik ben klaas en jij bent piet En het verschil tussen een stalagmiet en een stalagtiet Klinkt interessant Maar ik weet het niet Ben jij een van die profeten? Of hoe die knakkers tegenwoordig ook heten? Zullen we het dan nooit leren? Ons tot de grote god bekeren? En ben je blij dat ik rijm? Dat ik slijm Dat ik deze woorden aan elkander lijm? Of zal ik dan maar gaan rappen? Net als die bro's met zonnekleppen Over vrouwen met grote borsten Over Negers met piemels als hemaworsten Of wil je soms een dapper lied? Over ridders en nobele vorsten Met oorlogswonden vol pus en korsten Misschien ook maar niet.... Zie de spiegel huilt boehohoeho Vlucht maar weer naar bedje toe Het glas was te diep, niet zo blij Want ik had mijn klimgerei niet bij Snurk verder, door dag en nacht Er is vast weer een ochtendpoes die op me wacht... |
haha! :p heel leuk gedaan. Alla A.J.Kwak ;) leuk vervormd
|
De eerste twee strofen zijn :cool:. De rest, mwah, beetje chaotisch...
|
tja ik voel me ook chaotisch als ik een kater heb...
|
Ik vind 'em erg sterk :cool:. Hij loopt prima zoals, precies zoals het zou moeten in zo'n gedicht; ongedwongen rijm. De opgeroepe sfeer is ook niet slecht, al vind ik het op sommige plekken niet al te goed; misschien toch een beetje te te.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31. |