![]() |
Wat was jouw mooiste sportmoment van 2005?
We zijn alweer aan het einde van het jaar en zo langzamerhand kunnen we op dit jaar gaan terugblikken. Wat was naar jouw mening het mooiste sportmoment van 2005? Had het met de sport nr. 1 voetbal te maken? Of vond je de prestaties van bepaalde personen of teams in een andere sport indrukwekkender?
Vertel het hier in het terugbliktopic van 2005. Je mag ook meerdere momenten kiezen en er uiteraard foto's bij plaatsen. Ook eventuele dieptepunten. Het mooiste sportmoment "overall" (van alle sporten dus) vond ik het behalen van de wereldtitel Formule 1 van Fernando Alonso en een tijdje daarna ook nog zijn team Renault, toen hij over de board-radio "We are the champions!" zong. :cool: Heerlijk. Mijn persoonlijke mooiste momenten op gebied van voetbal waren: 1. Liverpool, mijn favo buitenlands voetbalcluppie wint de Champions League, na 0-3 achter te hebben gestaan in de finale tegen AC Milan (dat amper doelpunten tegenkrijgt) toch nog terugkomen tot 3-3 en met een Dudek die vreemde capriolen in zijn doel tijdens de penalty-reeks uithaalt uiteindelijk winnen. Fantastisch! 2. Mijn eigen cluppie MVV won vrijdag 23 september met 2-0 van de koploper VVV. De eerste nederlaag voor hun in deze derby. Wat een sfeer in een bijna uitverkochte Geusselt. Na jaren van kommer en kwel leeft MVV weer en zijn we op de weg terug. Dat realiseer je je pas na zo'n avond, in 1 woord: SJEVRAOJE! (= Maastrichts dialect voor kippenvel ;) ). En nu jullie. :) |
Ploeggenoot van mij die een klassieker won, waar ik bij was. :eek: :D (y)
|
Tommeke Boonen die het WK wint :o
|
Youri van Gelder goud op het WK in Melbourne. :)
|
Naar Spa-Francorchamps in België gaan om daar de F1 race mee te maken, en niet zozeer momenten, maar; Nederlanders in de F1, de strijd tussen Raikonnen en Alonso.
|
Citaat:
de etappe van weening in de tour was wel geweldig :o |
Dat Liverpool de CL finale won van Milan!!!
|
Citaat:
|
Het ganse seizoen van Tom Boonen, met als anticlimax zijn vroegtijdige opgave in de tour.
Ik ben Belg, ik had weinig om over te juichen... |
Citaat:
verdere hoogtepunten van het wielerseizoen: -de overwinning van boonen in de rvv. eerlijk is eerlijk, dat was een mooi staaltje krachtpatsen. -de strijd tussen savoldelli en simoni op de finestre en de sestriere (y) -de ritzege van valverde in de tour -de tweede ritzege van vino in de tour en nog andere hoogtepunten -de wereldtitel van rens blom bij t polsstokhoogspringen -de wereldtitel van yuri van gelder op de ringen -de successen van psv in de CL -de successen van AZ in de uefa cup -het wk onder 21 -de wereldtitel van dennis vd geest -de eerste toernooizege van michaella krajicek |
Succes van PSV in de Champions League.
|
- Ik vond de wedstrijd AZ - Sporting, ondanks de uitslag, in de Hout wel een prachtige wedstrijd.
- Vinokourov die op de Champs Elysees de slotetappe wint was ook machtig. - De Champions League Finale. Verder vond ik het geen bijzonder sportjaar. |
een van de mooiste: Armstrong die nog steeds de baas is
en van de leukste vond ik die kerel van Jong Ajax tegen Cambuur :) |
Winnen van de noorderburen hč.
|
Citaat:
|
Barcelona - Chelsea in de CL. Wat een wedstrijden waren dat zeg. In mindere mate het succes van PSV in de CL en het kampioenschap van Alonso in de F1.
|
- De wereldtitel van Fernando Alonso, eindelijk eens echte concurrentie voor Schumi I:)
- De europese campagne van AZ, echt knap wat ze toen presteerden (y) |
Judoka Dennis van der Geest wordt in Caďro wereldkampioen in de open klasse. In de finale verslaat hij een Rus Tamerion met ippon.
|
Citaat:
|
fedor vs Crocop
|
Citaat:
Maar de finale was toch wel 't toppunt. Als Live fan en Milan hater was dit toch de ideale onderuitgang voor Milan :) |
Dat Lokhoff ontslagen is. :) ( dat hoop ik nog voor de 31ste mee te maken!!)
En anders de terugkeer van Pierre natuurlijk. :) (hoewel ik daar nu ook weer over begin te twijfelen :/ ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
De kwalificatie van het Nederlands elftal voor het WK na de overwinning op Tsjechië was denk ik toch wel het mooiste moment.
|
- RBC dat zich nipt handhaaft.
- Het succes van PSV en AZ in Europa. - De CL-finale. (al heb ik alleen de verlenging gezien, omdat ik bij RBC-volendam zat :p ) - Halve finale Australian open tussen Federer en Safin - Masters Cup finale tussen Federer en Nalbandian. - Masters finale in Madrid tussen Nadal en Ljubicic. - De Dames-finale op Wimbledon. - US open kwartfinale tussen Blake en Agassi - Yuri van Gelder - Rens Blom dat was het wel een beetje :p |
- Liverpool pakt de Champions League (y)
- Lance Armstrong geeft weer aan geniaal te zijn - T gaat weer redelijk met Vitesse - Rens Blom (ik vind het gewoon een mooie kerel en mooi voor de atletiek) en heel opmerkelijk misschien, maar het moment dat Moens zn rode kaart kreeg tegen AZ en de tranen die volgde, zo mooi in beeld zo rot voor Moens |
zwemcompetitie ik tegen mijn zusje
ik verloor |
Lance Armstrong die met een historische zevende Tourzege afscheid neemt van het wielrennen. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De spanning van de wedstrijden tussen PSV & AC Milan.
|
Zelf kampioen spelen :cool:
|
Vanavond bekerwedstrijd MVV-Willem II 3-1 kan voor mij ook wel bij de mooiste sportmomenten van dit jaar! ;)
|
nou en een van de weinige hoogtepunten van mijn cluppie dit jaar was natuurlijk de 4-1 overwinning tegen feyenoord :cool:
|
Mag ik een hulplijn gebruiken? Anders zet ik mijn joker in!
|
Lance die de Tour als enige voor de zevende keer wint.
Mijn eigen sportmoment van 2005 was een poging tot het beklimmen van de Ötztaler Gletscherstrasse. Ben tot 6 km ofzo gekomen, want daarna begon ik licht in mijn hoofd te worden en gevaarlijk te slingeren. Het gaf me wel een machtig gevoel om zoiets te doen. Als ik de kans nog eens krijg zal ik het zeker weer doen, alleen dan hopelijk met mijn eigen fiets. De stijgingspercentages lagen zo rond de 11-13,5% gemiddeld, met praktisch geen vlakkere stukken. De afdaling gaf een nóg grotere kick. Dat duurde maar veel te kort, maar ik ging op de (korte) rechte stukken zo hard dat mijn ogen gewoon begonnen te tranen. Ik had er geen teller op, maar ik denk dat het toch wel makkelijk 70 ging |
Citaat:
|
In Mei mijn 100e goal scoren :)
|
Citaat:
|
Zilveren medaille Nederlands kampioenschap Estafette 4x200m junioren A! :cool: (y)
|
Citaat:
|
Het afscheid van Ludo Dierckxsens van het wielerpeleton. Uiteraard in eigen dorp, met duizenden mensen publiek, zijn eigen criterium winnend afsluitend. Aansluitend natuurlijk een groots volksfeest.
|
Toch wel de overwinning van Nederland tegen Belgie met korfbal. (y)
|
Smith zilver op EK indoor
Smith zilver op WK lijkt me duidelijk :cool: |
Rens Blom 1e gouden medaille voor NL!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn kippenvel (kippevel?) -momenten dit jaar:
- Kim Clijsters wint eindelijk haar 1ste grand slam. (Vooral de voorgaande wedstrijd tegen Sjarapova was slecht voor mijn hartslag :) ) - Tom Boonen natuurlijk. Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, 2 etappes in de Tour, Wereldkampioenschap in Madrid... en nog een pak andere ritten en koersen. Daarvoor moet je wel tot de allergrootste behoren. Vooral de Michel Wuyts-commentaar tijdens de laatste 100en meters van het WK waren schitterend! (Geďnteresseerden kunnen hier effe klikken en meegenieten :) ) |
genieten genieten ik barstte bijna in huilen uit toen ik boonen langs valverde zag komen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28. |