Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Feestdagen 2005 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=105)
-   -   Wat gaan jullie doen met kerst? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1322653)

miekmuis 17-12-2005 10:01

Wat gaan jullie doen met kerst?

Normaal gesproken gaan we zoals waarschijnlijk de meesten hier, met kerst bij onze familie op visite, maar dit jaar gaat dat niet door. Nou hebben we eigenlijk geen idee wat we twee kerstdagen lang kunnen doen. Het enige waar we op kwamen zijn spelletjes doen, maar twee dagen lang spelletjes spelen lijkt me geen fijn idee.

Dus, tips? :)

LOLA3000 17-12-2005 12:46

Wij gaan dit jaar ook niet op visite bij familie. Dus gaan we op 1e kerstdag 's ochtends een lange strandwandeling maken en ergens lunchen. Dan gaan we naar huis en kadootjes geven(we deden ook sinterklaas, dus gewoon een paar kleine kadootjes). En 's avonds een uitgebreid kertsdiner.
2e kerstdag komen mijn opa&oma gourmetten.
Normaal doen wij het dus ook met de hele familie, maar dit jaar is het wat kleinschaliger, en dat lijkt me eigenlijk best gezellig! :)

Fliefedief 17-12-2005 12:50

Eerste kerstdag: beetje bij mijn vrienden langs geloof ik, 's avonds eten en zooi
Tweede kerstdag: Feyenoord-AZ(niet mijn eerste keus om eerlijk te zijn :D ) en daarna kado'tjes met opa's en oma's en papa's en mama's en mijn schattige broertje :p

BrunetJuh 17-12-2005 16:34

Ik weet eigenlijk nog niet wat we eigenlijk precies met kerst gaan doen. In ieder geval bij mijn vriend en mij ons volproppen en kadootjes uitpakken.

Nona 17-12-2005 16:42

1e kerstdag: een late lunch met de familie (ofwel: mijn ouders, oma, oom en tante, neefje en nichtje, vriend van mijn nichtje, mijn vriend en ik). En dan iets met een spel met cadeautjes.
2e kerstdag: rondhangen en 's avonds lekker eten met pap en mam.

freakje 17-12-2005 16:58

Kerstavond is het een etentje bij mijn vriend en zijn familie (= ouders, oma, broer en zus en haar vriend). Op kerstdag zelf eerst 's middags eten bij mijn grootouders en familie van die kant (= peter, tante, neven + vriendin en mijn eigen familie natuurlijk), 's avonds bij mijn thuis een klein hapje en cadeautjes uitdelen en spelletjes spelen met het gezin (= ikzelf, mijn vriend, mijn zus, broer + vriendin, moeder + vriend).

cagie 17-12-2005 18:04

Aangezien mijn ouders dit jaar op vakantie zijn vier ik eerste kerstdag bij een vriendin. Tja heb geen idee wat ik kan verwachten omdat ik nog nooit kerst met haar en haar ouders heb gevierd. Tweede kerstdag gaan mijn broers, schoonzusje en een paar vrienden van 1 van mijn broer in het huis van mijn ouders gezellig eten.

TheRedArrow 17-12-2005 18:17

Tentamens leren.

dark princess 17-12-2005 18:39

Wij vervelen ons voornamelijk op kerst, verder ook altijd ruzie, omdat iedereen zich verveelt en omdat je eigenlijk verplicht aardig moet doen 'vrede op aarde'. We vieren het eigenlijk nooit meer met de familie, dat komt ook omdat wij in friesland wonen en de familie in rotterdam, dus zo hecht zijn we niet (meer) met hun.

We gaan dit jaar proberen door te komen zonder ruzie, vorig jaar was ik niet thuis met kerst (had een vriendje) en zal er wel geen ruzie zijn geweest :D. Maar dit jaar gaan we misschien ergens brunchen met het gezin, maar mijn broer wil niet mee, dus dat wordt alleen mijn ouders en ik :o. Verder had mn moeder het over spelletjes... :(

Met kerst komt er soms ook wel eens leuke tv, misschien is de videotheek wel open :).

miekmuis 19-12-2005 09:57

Conclusie, iedereen gaat naar zijn familie? :p

Sarah 19-12-2005 12:34

kerstavond eten bij vader van m'n vriend
eerste kerstdag eten bij moeder van m'n vriend, daar ook de dag doorbrengen, waarschijnlijk bordspelletjes doen enzo
tweede kerstdag óf iets doen met vrienden, óf alleen met m'n vriend
'derde' t/m 'vijfde' kerstdag naar vrienden van mijn ouders, waar ook mijn ouders, zus, vriendvanzus, zoonsvanvriendenvanouders en vriendinnenvanzoonsvanvriendenvanouders aanwezig zijn. Daar waarschijnlijk spelletjes doen, films kijken, uitstapjes maken.

Andijvie 19-12-2005 12:42

Op eerste kerstdag naar mijn schoonouders, waarschijnlijk 's ochtends vroeg al. Dan naar de kerk met schoonouders, schoonzus, vriend van schoonzus en mijn vriend natuurlijk. Daarna gaan we thuis wat drinken en iets lekkers eten (kerstbrood of kransjes) en dan gaan we langzaam beginnen met het voorgerecht (zalm-cocktail) en vervolgens kippensoep, dan het hoofdgerecht (sperziebonen, aardappel en zuurkonijn) dan het nagerecht (vienetta-ijs) en vervolgens gaan we de vaatwasser inruimen (vaak doen mijn vriend en ik dat, de rest verzorgt het eten al). Vervolgens gaan we trivianten met z'n allen, mijn schoonzus kiest altijd de kindervragen van de jaren-80 versie, de rest gaat voor de gewone vragen van de jaren-80 versie en als ik die ook kies, verlies ik grandioos omdat ik echt niet weet welke disco-band nu jaren lang nummer 1 stond. Ofzo.. Dus speel ik mijn nieuwe vragen :o
(Ik ben de jongste :o )

Daarna gaat meestal All You Need Is Love op, of iets anders, en kijken we daarna. We eten nog wat kransjes... en dan is het tijd om te gaan.

Experiment 19-12-2005 13:49

Kerstavond doe ik cadeaus met mijn schoonfamilie (dus vriend, zijn moeder, zijn oma, zijn twee zussen en de vriend van zus nr 1)
Eerste kerstdag ga ik misschien 'iets leuks' doen met schoonfamilie.
Tweede kerstdag met ouders, broer en vriend gourmetten.

De enerverendste kerst die ik ooit heb gehad! (verder nooit cadeaus gedaan met Kerst :P)

Roos 19-12-2005 15:18

1e kerstdag: eten bij mijn ouders
2e kerstdag: weer eten bij mijn ouders en daarna iets leuks ??? met mijn zusje :D

Leonoor 19-12-2005 15:56

Citaat:

Experiment schreef op 19-12-2005 @ 14:49 :
Kerstavond doe ik cadeaus met mijn schoonfamilie
En dat zijn bij mij schoonouders, schoonzusje, zwager, hun drie kinderen en natuurlijk mijn man.
Eerste kerstdag gaan we heel misschien nog even langs bij mijn schoonouders, anders doen we lekker niets.
Tweede kerstdag gaan we naar mijn ouders, waar mijn zusjes + één stuk aanhang en heel misschien mijn oma ook zijn.

Mushu 19-12-2005 16:08

Ik stel bij deze een pyjamaparty voor aan Nattigheid;).

Nattigheid 19-12-2005 16:11

Citaat:

Mushu schreef op 19-12-2005 @ 17:08 :
Ik stel bij deze een pyjamaparty voor aan Nattigheid;).
jaaaaaaaaaaaaa:d met films.

of we laten ons bodypainten tot eh..kerstmuts:o

Mushu 19-12-2005 16:15

Citaat:

Nattigheid schreef op 19-12-2005 @ 17:11 :
jaaaaaaaaaaaaa:d met films.

of we laten ons bodypainten tot eh..kerstmuts:o

maar de dvdspelrer komt pas 2e kerstdag:(

nee, ik laat me liever niet bodypainten iydm;)

Mr.Oizo 19-12-2005 18:17

Nix bijzonders, net zoals de voorgaande jaren. Gewoon wat thuis hangen met familie onder elkaar. :) Eerste Kerstdag komt mijn oma en eten we samen thuis bij ons, Tweede Kerstdag gaan we misschien ff naar de stad en 's avonds gourmetten.

Missy1234567890 19-12-2005 18:47

Kerstavond: bij mijn ouders + broertjes, zusje en m'n vriend. Meestal gaan we dan iets van pasteitjes eten met soep ofzo, in elk geval niet heel culinair, maar wel heel gezellig, kaarsjes aan, drijfkaarsjes in schaal en tafel mooi gedekt. Daarna is meestal de kerstman opeens geweest en gaan we een paar cadeautjes uitpakken en dan gaat de tv aan en gaan we zappen totdat we iets kerstachtigs gevonden hebben. Dan gaan degenen die dat willen naar de kerk, ik niet, maar m'n vriend wil waarschijnlijk wel en als er verder niemand mee gaat en hij daarom ook niet gaat, wil ik me misschien wel opofferen.

1e Kerstdag: nog steeds bij m'n ouders. Eerst een uitgebreide kerstbrunch. Daarna gaan we denk ik spelletjes doen of er moet nog een leúke kerstfilm op tv komen... 's avonds 4 gangendiner. Daarna tv kijken.

2e kerstdag: eerst weer uitgebreid ontbijten, dan gaan m'n vriend en ik er vandoor, naar zijn ouders. Daar gaan we 's avonds gourmetten.

da leentjuh 20-12-2005 11:53

Kerstavond: naar de kerstnachtdienst en daarna uitgaan
1e kerstdag: misschien weer naar de kerk, gourmetten met familie
2e kerstdag: eten bij vrienden, 's avonds misschien nog uit

Doodle! 20-12-2005 12:07

1e kerstdag bij familie en lekker eten, de standaard eigenlijk.
2e kerstdag 's avonds met vrienden naar Disney on ice. Voor de rest staat nog niks gepland :)

Lente 20-12-2005 12:33

1e Kerstdag met mn vriend naar zijn moeder en daar eten we en blijven we ook slapen (tis ver weg).
2e Kerstdag gaan we samen naar mijn moeder. Mijn broertje is er dan ook en misschien zijn vriendin.

cliché cliché... Maar ik heb er veel zin in, het is voor het eerst dat ik een vriend heb met Kerst waar het zo serieus mee is dat we samen Kerst vieren.

cheapquality 20-12-2005 12:37

ik ga met kerst kut films kijken 8-)

Mara 21-12-2005 22:16

M'n vriend en ik gaan kerstdiner maken.

Tweede kerstdag willen we gaan schaatsen :)

Tofke_H 22-12-2005 08:35

1ste kerstdag: Vooral verjaardagsfeest van een oom
2de kerstdag: Vooral verjaardagsfeest van mijn zusje

Saycheese 22-12-2005 18:36

op kerstavond eerst naar de kerk, daarna lekker eten en kadootjes. Op eerste kerstdag lummelen en 's middags naar mijn oom en tante voor een kerstdiner. Op tweede kerstdag gaan we met z'n vieren naar de film, da's de laatste jaren zo'n beetje traditie, naar een film die iedereen leuk vindt. Dit jaar HP 4 dus. En 's avonds gaat mijn vader lekker koken.

Lilium 22-12-2005 22:41

Teveel eten, foute films kijken en tentamens leren.

wizkid 23-12-2005 11:36

- kerstavond: eten, cadeautjes uitpakken.
- 1ste kerstdag gaan we 's morgens broodjes eten, 's middags broodjes eten en 's avonds warm eten en tussendoor koken en wat tv kijken.
- 2de kerstdag gaan we 's morgens broodjes eten, 's middags warm eten dan naar opa & oma waar de 'hele' familie komt en dan 's avonds weer broodjes.

Nuck 23-12-2005 14:07

Kerstavond: etenmet m'n ouders en broer
1e & 2e kerstdag: werken (Y)

f1sven 23-12-2005 16:04

Citaat:

wizkid schreef op 23-12-2005 @ 12:36 :
- kerstavond: eten, cadeautjes uitpakken.
- 1ste kerstdag gaan we 's morgens broodjes eten, 's middags broodjes eten en 's avonds warm eten en tussendoor koken en wat tv kijken.
- 2de kerstdag gaan we 's morgens broodjes eten, 's middags warm eten dan naar opa & oma waar de 'hele' familie komt en dan 's avonds weer broodjes.

Een kerst vol met broodjes dus :o

MadameMinke 23-12-2005 16:34

Kerstavond: Fakkeloptocht en daarna worstenbroodjes en glühwein.
Eerste kerstdag: koken en in mijn eentje mijn kerstdiner opeten :o :)
Tweede kerstdag: met een vriendin de hele dag kerstfilms kijken en vooral veel eten.

Andijvie 23-12-2005 16:53

Citaat:

f1sven schreef op 23-12-2005 @ 17:04 :
Een kerst vol met broodjes dus :o
echt veel broodjes :| Saai :|

drilboor sjakie 23-12-2005 17:52

Citaat:

Lilium schreef op 22-12-2005 @ 23:41 :
Teveel eten, foute films kijken.
Home alone heerscht.

kerrs favuursz 24-12-2005 14:17

eerste kerstdag ga ik bowlen met me familie & vriend.. en tweede kerstdag ga ik met de familie van me vriend wandelen in het bos :confused:

Saycheese 24-12-2005 15:19

Citaat:

drilboor sjakie schreef op 23-12-2005 @ 18:52 :
Home alone heerscht.
Jaaaah :D Oh god, ik ken die films echt uit mijn hoofd!

Deze kerst weer, zowel Home Alone 1 als 2 op tv :cool: Ik ben alleen niet thuis om ze te kijken.

MadameMinke 24-12-2005 15:30

Citaat:

kerrs favuursz schreef op 24-12-2005 @ 15:17 :
en tweede kerstdag ga ik met de familie van me vriend wandelen in het bos :confused:
Ik was eigenlijk van plan om dat ook te gaan doen morgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.