![]() |
Morgen toets biologie -> DNA
Ehm, khad ff een vraagje, kan iemand mij uitleggen waaraan je kan zien of non-disjunctie optrad tijdens meiose 1 of meiose 2? Ksnap zoiezo weinig over meiose... dus mensen die dit snappen, help me please :) (kijk heel lief nu, althans dat probeer ik...)
|
-----> Exacte vakken. Misschien kan ekki je ermee helpen
|
Citaat:
|
beetje laat, maar wat is non-disjunctie? (jaja, dat is nou vwo-gediplomeerd :p).
|
ehm dat is ehm, hoe zeg je dat, dat treedt op in je cellen als je Syndroom van Down hebt zeg maar...
nouja, boeit ook niet meer, de toets is al achter de rug. En t kwam er niet in voor btw, maar ik heb et wel behoorlijk verneukt. Vind biologie echt moeilijk, maarja, we gaan voor de herkansing :) |
Citaat:
Het 21 ste chromosoom komt te veel voor in het DNA. Dus bij meiose is er geen sprake van een splitsing, waardoor in 1 van de 2 gesplitste delen een extra chromoom voorkomt. Dus sprake van non-disjunctie! ;) Groetjes Ben(die niet vwo-gediplomeerd is :) |
non-disjunctie kan alleen optreden tijdens meiose 1, meisose twee is namelijk gewoon een mitotische deling die erna komt, daar gebeurt niet veel speciaals.
en je kan het dus zien aan dat er in 1 dochtercel te veel en in een andere te weinig chromosomen zitten Eva (http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=132527 Belgisch ASO opleiding :p ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik kan dat goed maar we hebben het woord disjunctie of zoiets ni gebruikt als ik nu eens wist wat da betekende kon ik je helpen
|
Citaat:
|
Oooohhh, ik dank jullie voor de reacties... schattig ;)
|
schattig???nou hee, ikben ook maar een nerdenkind :confused:
Eva die een goed examens van natuurkunde heeft gemaakt :D (y) :rolleyes: :p :D |
dan niet schattig...
|
Citaat:
|
ik heb geen nederlands :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |