![]() |
wat is leuk om te maken voor een kerstdiner voor groep 5?
iedereen maakt iets kleins, voor 21 kinderen. ik heb gezegd dat ik ook iets maak maar ik heb geen inspiratie! het liefst iets wat een beetje low-budget, lekker voor kinderen, en koud is. warmhouden gaat een beetje lastig...
iemand tips? |
pastasalade van figuurtjes-pasta
|
Koop 1 blik cocktailworstjes. Er zitten er ongeveer 30 in. Koop een pakje bladerdeed.
Rol het worstje in de bladerdeed. Prik er een sateprikkertje door. Doe het in de oven. En tadaaa kleine worstebroodjes. :o |
maak kleine fruitspiesjes met n druif, n stukje appel, n plakje banaan en n stukje mandarijn oid als (onderdeel van het) dessert :P
|
Gaan alle 21 kinderen wat maken? Dat wordt een lang diner zeg.
Voor het toetje: doop fruit of soesjes half in gesmolten chocolade. |
Ik had gisteren kerstdiner met de kinderen die ik voetbaltrainen geef.
Er was/waren o.a.: Fruitsalade Spiezen met kaas/worst/druif (zie hierboven) Cakejes (allerlei soorten en maten) Worstenbroodjes (die bladerdeeg dingen met knakworst erin die hier boven ook al staan, gebruik dan wel runderknakworsten) Kerstkransjes Chocolademousse Turkse hapjes waar ik de naam niet van weet. En allerlei dingen die ik ben vergeten.. Ook veel warms. En gevulde eitjes doen het altijd goed. |
- kleine croissantjes (eventueel met iets er in)
- mini worstenbroodjes (kun je desnoods gewoon kopen bij de AH) - kleine pannekoekjes - stukjes kaas en worst in de vorm van sterren/kerstbomen/... (met van die steekkoekvormpjes in die vorm ben je heel snel klaar) - cakejes in kerstboomvorm (kan je ook uit een plak cake steken met die koekvormpjes (of cakejes met een kerstboompje van glazuur er op ofzo) - stokjes met fruit er op of met worst en kaas ofzo - iets van quiche/hartige taart - gewoon lekkere koekjes of chocolaatjes Of heel simpel: Jip & Janneke champagne kopen en de kurken laten knallen als je ze open maakt. Vinden ze geweldig. :) (Is alleen geen eten.) @SaisPas: 21 kinderen is een kleine klas...bij ons zijn er klassen van 31 kinderen. En ja, alle kinderen (of hun ouders dan ;)) maken iets. :) De kinderen eten toch van alles door elkaar en het zijn allemaal maar kleine hapjes. :) |
Van die cupjes met ragout. Of kerstbrood in vormpjes gesneden (of gewoon in kleine stukjes)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59. |