![]() |
Joy Division
Anton Corbijn vraagt Joy Division bij elkaar
Uitgegeven op vrijdag 16 december 2005 om 13:42:19 (Novum) - Fotograaf en regisseur Anton Corbijn heeft de leden van New Order gevraagd als Joy Division enkele nummers te maken voor zijn film over het leven van Joy Division-zanger Ian Curtis. Nadat Curtis in 1979 zelfmoord pleegde, gingen de overige bandleden door als New Order. Zij scoorden daarmee in de jaren '80 hits als 'Blue Monday' en 'True faith'. De film van Corbijn is gebaseerd op het boek 'Touching from a distance', van Curtis' weduwe Deborah. In het Engelse blad NME zegt Corbijn dat het zijn ultieme droom is de muziek van een film over Joy Division door de legendarische band zelf te laten maken. http://www.nieuws.nl/70438 Tijd voor een pimpen met je Joy Division kennis topic. Wie waardeert, wie niet en waarom, welke platen, welke niet, heb je het boek, ga je de film zien en hoe zit het met je New Order kennis en wat vinden we van een Joy Division zonder Curtis? |
joy division - unknown pleasures.
1 van de beste platen ooit uitgebracht en dan vooral het nummer disorder. zo. |
Citaat:
|
geniaal.
|
closer > unknown pleasures
|
Citaat:
|
Shadowplay > Disorder, op Unknown Pleasures. :)
Maarja. Wat valt er nog over te zeggen, het was een briljante band. Peter Hook is nog steeds mijn bas-idool, ook door de shit die hij met New Order heeft gedaan. |
Goed boek dat
|
Ik heb een Warsaw plaat en 3 Joy Division albums op cd (zz). Ik zou die film wel willen zien, maar sta niet te springen van enthousiasme ofzo. Ik kom de door Ian's vrouw geschreven biografie niet eens door omdat ik Ian zo'n vervelend mannetje vind.
|
Toffe band. 24h Party People is ook wel een toffe film. Ben benieuwd naar deze.
|
Citaat:
Boek gelezen, alleen heeft een vervelende ex van me het geleend en nooit meer teruggegeven. Ian was inderdaad gewoon een klootzak, daarom waardeer ik hem denk ik ook zo. Ik vind het ook cool dat er onafgemaakte teksten en andere hersenspinsels van hem achterin het boek opgenomen zijn. Die vent die Ian speelde in '24 Hour Party People' deed het trouwens prima vond ik. New Order waardeer ik ook zeker, alleen op een heel ander soort manier dan JD. JD is veel duisterder terwijl New Order wat lichter verteerbaar is. Ik vraag me alleen af of nieuwe Joy Division nummers een goed idee zijn... Eigenlijk zou dat dus neerkomen op New Order maar dan zonder die chick dus waarom niet gewoon nummers als New Order doen? Favoriete nummers zijn overigens She's Lost Control, Atmosphere en uiteraard Love Will Tear Us Apart. |
ik bezit unknown pleasures en still op cd. unknown pleasures vind ik beter dan closer.
erg benieuwd ben ik ook naar die film. weet iemand of al bekend is wanneer die uitkomt ? de soundtrack zal alleen maar beter zijn nu er geen slappe aftreksels van joy division nummers worden gespeeld (Y) |
Ik hoor nu She's Lost Control op AT5 tijdens nieuws over taxichauffeurs, :confused:.
|
Citaat:
|
she's lost control op nieuws over taxichauffeers is vrij geniaal indeed
|
Joy Division (Y)
|
Citaat:
|
je hebt goede covers en slechte covers maar aan sommige nummers moet je gewoon niet beginnen.
|
btw ik heb van joy division alle albums op cd en op vinyl
love will tear us apart op 7" en heart & soul boxset. ben benieuwd naar de film vond het boek erg vet. |
Citaat:
|
het alom bekende voorbeeld is queen - we will rock you :(
|
of my generation van the who.
ahum! |
ik waardeer.
|
Citaat:
Verder goede band om op manische wijze te staan dansen en wat met ledematen te zwaaien (dance dance listen to the radio!). Heb er een serie platen van. Ik geloof trouwens dat er een tijdje terug al een topic over was. 24h People is in dat opzicht een echt aanradertje, alleszins het eerste deel van de film. Tweede deel (met de Happy Mondays) vind ik maar een beetje lam. |
nee is nooit mijn ding geweest en zal het hoogst waarschijnlijk ook nooit worden
|
Citaat:
vooral dat intro<3! |
Citaat:
|
ik share trouwens ook de livevideo van shadowplay op de spaanse televisie
|
lijkt me echt zeer de moeite waard om dit te checken (y)
|
Citaat:
Ik heb ze nog live op Werchter gezien, het klonk wel maar het zag er niet uit. Die bassist kreeg het nog met iemand uit het publiek aan de stok en stond toen wat zeer Brits hooligan in zijn onderlijfke te wezen. (n) Bij deze nog eens hulde aan Dead Souls, de briljante Joy Division-coverband die pas gesplit is. (n) |
ik ben zeker benieuwd
|
Citaat:
|
Ik kan niets anders zeggen dan 'ah' :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
En je moet niet fucken met Peter Hook, hij is de man. |
Ja, Dead Souls klinken inderdaad behoorlijk als Joy Division. Deste nepper KOTS KOTS KOTS.
|
Citaat:
Citaat:
|
Relax even :s
Ik trek de vergelijking met Joy Division en zeg dat in dat opzicht New Order tamelijk overbodig is. Naar mijn mening was Joy Division dus tig maal beter, zeker als je de laatste plaat van New Order (Waiting For The Sirens To Call) eens oplegt (wat niets afdoet van pak 'm beet Crystal of Blue Monday). Fijn dat je gaat braken van Dead Souls. Nochtans deden ze het niet onaardig. Toegegeven, een coverband is niet het summum van muzikaal talent maar dit kon er echt wel mee door. En mijn VPRO-attitude :confused: |
Citaat:
die muziek doet gewoon meer met me. ik beweer daarmee dus niet per definitie dat joy division slecht is ofzo, ik luister het vrij regelmatig. maar new order heeft mijn voorkeur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
leuk, ben benieuwd!
wat ik van joy division heb: - Substance - The complete BBC Recordings staat ook een interview met Ian en Stephen op! - Les Bains Douches 18 december 1979 favoriete nummers blijven she's lost control en love will tear us apart. New order is ook goed. Opvallend vind ik get ready na al hun eerdere hits, toch is get ready een goede plaat, vaak gedraaid... |
gisteren nog toevallig 24h party people gezien.
en nu toch maar weer eens Closer luisteren. het inspireert :rolleyes: . |
joy division is zonder curtis geen joy division.
vind maar eens een mongool die zo debiel vanuit zn keel kan zingen. verder oja joy division is natuurlijk KEK ik mag er graag naar luisteren, maar pimpen met m'n kennis is niet aan mij besteed, trueheidswedlopen om welk album beter is doe ik ook niet aan. en ik heb maar 1 plaat van ze, een BOOTLEG op roze vinyl. heidens ben ik, duivels, goddeloos. :cool: |
Citaat:
|
Joy Division klinkt gewoon een stuk serieuzer dan New Order naar mijn mening. Al snap ik niet wat zo geweldig is aan Disorder (licht opzwepend, niets meer)
Ik zou eerder voor Dead Souls, Shadowplay,Transmission,She's lost control en Atrocity Exhibition enzo gaan. Verder een der simpelste maar toch leuke nummers, Isolation en Colony. Ik zou geen album als beste willen uitkiezen. Vreemd genoeg vind ik love will tear us apart een van de vervelendste nummers...Het klinkt een stuk anders dan de rest van Joy Division volgens mij. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38. |