Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   [Engels] Brieftentamen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1323461)

duivelaartje 18-12-2005 15:29

[Engels] Brieftentamen

Ik heb dinsdag tentamen formele brief. Hij telt dus al mee voor 6 vwo. Nou was mijn vraag of jullie misschien nog tips hebben hoe je die brief goed, en met zo min mogelijk fouten kan schrijven.

Ik heb vier keer geoefend met een brief, en ik merk dat de fouten vooral zaten bij grammatica en zinsbouw. Ook neem ik de briefconfensies nog een paar keer goed door en van die standaardzinnen.

Maar omdat Engels zeker niet mijn sterkte vak is en ik het liefste hiervoor wel een 5 wil halen, tips?

Alvast bedankt. :)

mathfreak 18-12-2005 15:51

Citaat:

duivelaartje schreef op 18-12-2005 @ 16:29 :
Ik heb dinsdag tentamen formele brief. Hij telt dus al mee voor 6 vwo. Nou was mijn vraag of jullie misschien nog tips hebben hoe je die brief goed, en met zo min mogelijk fouten kan schrijven.

Ik heb vier keer geoefend met een brief, en ik merk dat de fouten vooral zaten bij grammatica en zinsbouw. Ook neem ik de briefconventies nog een paar keer goed door en van die standaardzinnen.

Maar omdat Engels zeker niet mijn sterkte vak is en ik het liefste hiervoor wel een 5 wil halen, tips?

Alvast bedankt. :)

Aangezien je vooral fouten maakt in de grammatica en de zinsbouw zou ik daar in ieder geval de nodige aandacht aan besteden.

zuster 18-12-2005 23:22

Citaat:

mathfreak schreef op 18-12-2005 @ 16:51 :
Aangezien je vooral fouten maakt in de grammatica en de zinsbouw zou ik daar in ieder geval de nodige aandacht aan besteden.
Tip van de dag! :|

T_ID 19-12-2005 00:18

Citaat:

zuster schreef op 19-12-2005 @ 00:22 :
Tip van de dag! :|
Wat is er anders nog aan toe te voegen? Briefmodel e.d. zijn nog suggesties voor te doen, maar grammatica is gewoon een kwestie van domweg beheersen.

Check trouwens altijd de zelfstandig naamwoorden met de werkwoorden en denk twee keer na of je de juiste vorm gebruikt voor het onderwerp van de zin.

Barry K 19-12-2005 00:33

Als je niet sterk bent in grammatica, maak het jezelf dan vooral niet te moeilijk !!!

Als er in een opdracht staat dat je iets in een bepaalde richting moet schrijven, dan zit daar nog best veel speling tussen.
Houd niet te veel (wel genoeg natuurlijk) precies aan wat er gezegd wordt in het nederlands..

Je zou altijd eerst een zin kunnen geven die je goed weet te zeggen, en daarna pas naar het werkelijke dat je wilt zeggen... deze stap is misschien makkelijker dan gelijk de hele zin.

Succes

duivelaartje 19-12-2005 13:36

Citaat:

Barry K schreef op 19-12-2005 @ 01:33 :
Als je niet sterk bent in grammatica, maak het jezelf dan vooral niet te moeilijk !!!

Als er in een opdracht staat dat je iets in een bepaalde richting moet schrijven, dan zit daar nog best veel speling tussen.
Houd niet te veel (wel genoeg natuurlijk) precies aan wat er gezegd wordt in het nederlands..

Hi dank je! Ik blijk vaak wel eens iets te 'nederlands' te schrijven, omdat ik te letterlijk wil opschrijven wat ik denk. Ik ga het me denk ik maar niet te moeilijk maken en niet teveel gaan prutsen met present continious en dat soort dingen. Beetje simpel houden en er niet teveel omheen kletsen, maar me gewoon aan het minimum houden. Heb ik tijd over, dan schrijf ik er gewoon nog iets meer bij. :)

muts8848 19-12-2005 15:34

Citaat:

duivelaartje schreef op 19-12-2005 @ 14:36 :
Heb ik tijd over, dan schrijf ik er gewoon nog iets meer bij. :)
Tijd over is ongeveer het slechtste argument om een brief langer te maken dan nodig is. Als je hebt gezegd wat je wilt zeggen, en je hebt je aan het aantal woorden gehouden dan is het gewoon klaar. Je loopt dan alleen maar het onnodige risico extra fouten te maken.

iig succes er mee!! :cool:

duivelaartje 19-12-2005 16:32

Oh, daar heb je wel gelijk in ja.. :o

*naso* 19-12-2005 18:54

Citaat:

mathfreak schreef op 18-12-2005 @ 16:51 :
ja precies!!!
IK heb het al gehad..en had een 7.4 :D
je moet ook opletten dat je dingen niet herhaalt, niet te makkelijk Engels, weet niet welk niveau je doet..ik doe vwo..je niveau moest ook een beetje hoog zijn, niet te makkelijke zinnen en woorden gebruike enzo...verder valt het hartstikke mee!!! (y) succes!

duivelaartje 19-12-2005 19:11

Ik zit in 5 vwo, maar mijn woordenschat is vaak niet het probleem. Ik ken net zoals in het nederlands, bij engels best veel woorden en synoniemen. Maar ze in een zin stoppen is dus wel even een stuk lastiger, vind ik. :o Ik merk dat ik vaak de zinnen op dezelfde manier opbouw en dat ga ik dus proberen te voorkomen. Maar ondertussen ook niet te nederlands worden. Ach, ik ga gewoon heel nauwkeurig werken en niet te moeilijk doen. :)

Dank voor de tips!

M@rco 20-12-2005 15:47

En, hoe ging het? :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.