![]() |
Ik zoek een bepaald spel
Ik ben op zoek naar een spel dat ik jaren geleden eens gespeeld heb, en wat ik toen erg leuk vond.
Ik weet er niet heel veel meer van, maar volgens mij was je een paarse bal die je kon besturen en daarmee moest je door de levels heenrollen. Je had verschillende obstakels en ook hendels/knopjes de je moest omzetten. Je zag het van boven af als ik me goed herinner. Weet iemand welk spel ik bedoel? Het klinkt vaag, maar misschiein herkent iemand het. |
Op wat voor console speelde je het?
Het klinkt wel een beetje als Monkey Ball of Katamari. |
Pacman, of messchien wel Mario?
|
Mischien Half Life?
Mario met paarse bal :rolleyes:. |
Marble Madness?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik herken het wel alleen ik heb zo echt ff geen idee wat het is.
|
Citaat:
|
Ik weet niet zeker of de bal paars was, het kan ook een andere kleur zijn geweest.
En o ja, je moest ook goud verzamelen en er waren shops waar je sleutels en andere dingetjes kon kopen. |
Kula World?
|
Ik heb Marble Madness opgezocht bij www.the-underdog.org en ben via dat spel uitgekomen bij het spel dat ik zocht! Het heet Rollin
De bal is niet paars, maar de achtergrond soms wel, daar zal ik mee in de war zijn geweest Bedankt voor de hulp :) |
Ik heb nog een vraag :o :
Ik heb de laaste tijd een aantal van die oude Dos spelletjes gedownload, maar geen van die ik download werken bij mij. Ze starten wel op, maar het toetsenbord en de muis reageren niet. Ik dacht eerst dat het misschien aan de spellen zelf lag, maar ik heb ze dit weekend bij mijn ouders geprobeerd, en daar deden ze het wel. Weet iemand waar dit aan ligt? Net als mijn ouders heb ik Windows XP. |
Probeer ze te starten via compatibiliteitsmodus. Rechtermuis op hetgeen je wil opstarten, Eigenschappen, Compatibiliteit, en dan daar wat mee aanklooien. Als dat niet werkt kan je DOS box proberen, een DOS emulator. http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1
|
En als het geluid je problemen geeft, kan VDMSound je helpen. Sowieso is het VOGON's forum wel een aanrader.
LUH-3417 |
Er staat me wel iets bij van een spel dat er zo uit zag, maar de titel.. schiet mij maar lek.
(dat maakt dit trouwens tot een niet echt nuttige bijdrage :bloos: ) |
Citaat:
|
Citaat:
Dat VOGON's forum is ook handig. Bedankt (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |