Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Niet ingeschreven hebben voor cursus, wel ingeschreven staan en moeten betalen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1323938)

°°°°°° 19-12-2005 08:52

Helpppp

Hallo mensen ik had 3 weken geleden en brief ontvangen van de NTI.
dat ik op de cursus Sociale hygiëne had ingeschreven,
dus stond er op dat ik 72 euro moest betalen.
Dus ik dacht van, sjah ik heb me niet eens aangemeld waarom betalen.

dus vandaag had ik en brief gekregen dat ik in totaal 460 euro moest betalen voor de totale cursus.
want anders komt het incasso bureau.

dus ik ging gelijk NTI opbellen, en zij, van ik heb me niet eens aangemeld, dus zijden ze, moest je gelijk maar bellen nu moet je het gewoon betalen.
Dus van heel veel praten bleven hun op 1 stam punt van je moet betalen anders komt het incasso bureau. wat moet ik nu doen...

ExVaal 19-12-2005 09:03

Deze post op het goeie forum zetten.

Triloxigen 19-12-2005 09:31

Niet betalen
Je hebt je namelijk niet aangemeld.

Gimme more beer 19-12-2005 09:33

Laat ze maar bewijzen dat jij die cursus hebt besteld, tot dan: niets aan de hand.

°°°°°° 19-12-2005 09:41

thanks

remy476 19-12-2005 09:49

ik dacht dat je je ingeschreven had voor een cusus Nerderlands

nare man 19-12-2005 10:12

Dat je niet betaalt voor iets dat je niet hebt besteld is logisch, maar om dan niets van je te laten horen is gewoon dom. Je krijgt een factuur die onterecht is, dan laat je natuurlijk van je horen om de boel uit te zoeken. Nu heb je het uit de hand laten lopen en staat het incassobureau al bijna op de stoep.

juno 19-12-2005 12:16

Heb jij dat onderwijspakket eigenlijk ontvangen? \Als jij een lespakket ontvangt en je gaat niet piepen, dan sta je al een heel stuk zwakker in je bewijsvoering dat jij je niet hebt ingeschreven voor die cursus.

Als er bij hun administratie een fout zit, moeten ze dat ook nu nog rechtzetten, het is niet zo dat jij je kans hebt gehad en nu dus te laat bent.

Chaucus 19-12-2005 16:01

Duidelijke topictitel wil nog wel eens handig zijn

tijdelijk_19 19-12-2005 18:22

wat iedereen hier zegt, je had er al gelijk achteraan moeten gaan

juno 19-12-2005 21:57

Dat wil nog niet zeggen dat hij om die reden nu geen poot meer heeft om op te staan.

Lucky Luciano 20-12-2005 08:58

Citaat:

juno schreef op 19-12-2005 @ 13:16 :
Heb jij dat onderwijspakket eigenlijk ontvangen? \Als jij een lespakket ontvangt en je gaat niet piepen, dan sta je al een heel stuk zwakker in je bewijsvoering dat jij je niet hebt ingeschreven voor die cursus.

Nee hoor, als jij iets ontvangt dat niet hebt bestelt, dan mag je het houden en hoef je er niet voor te betalen.

Leonoor 20-12-2005 09:23

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 20-12-2005 @ 09:58 :
Nee hoor, als jij iets ontvangt dat niet hebt bestelt, dan mag je het houden en hoef je er niet voor te betalen.
Ow?

Volgens mij werkt het zo niet... :s (En zo wel, dan ben ik heel benieuwd volgens welke wet oid dat dan zo is. :))

MightyMarcel 20-12-2005 09:27

Citaat:

niet alles serieus nemen wat ze bij kassa zeggen. In principe heb je gelijk, maar in dit geval zat er ook een rekening bij. Het is natuurlijk niet zo dat dan maar dingen kan gaan bestellen (op naam van je buren of zo) en dan alles kan houden, zonder te betalen.

Leonoor 20-12-2005 09:28

Citaat:

MightyMarcel schreef op 20-12-2005 @ 10:27 :
Het is natuurlijk niet zo dat dan maar dingen kan gaan bestellen (op naam van je buren of zo) en dan alles kan houden, zonder te betalen.
Dat leek mij ook...

Gimme more beer 20-12-2005 09:56

Citaat:

Dat dacht je :)

Lucky Luciano 20-12-2005 11:07

Citaat:

Leonoor schreef op 20-12-2005 @ 10:23 :
Ow?

Volgens mij werkt het zo niet... :s (En zo wel, dan ben ik heel benieuwd volgens welke wet oid dat dan zo is. :))

Dat is vastgelegd in de wet koop op afstand.

Ongevraagd leveren van goederen
Verder is het verboden om goederen of diensten te leveren met een betalingsverzoek, wanneer de consument geen voorafgaande bestelling heeft gedaan. Denk bijvoorbeeld aan het ongevraagd toezenden van een boek met acceptgiro, met de mededeling:

U dient de bijgevoegde acceptgiro binnen dertig dagen te voldoen, of anders het boek te retourneren.

Als dit toch gebeurt, hoeft de consument geen enkele tegenprestatie te leveren. Hij hoeft niet te betalen, het boek niet terug te sturen en zelfs de leverancier niet te vertellen dat hij het boek houdt en niet betaalt. Het feit dat de consument niet reageert betekent niet dat hij met de levering instemt, dat hij nu moet betalen, of dat hij de rest van de serie ook wil ontvangen.

Overigens mag het toezenden van een vervangend product niet worden gezien als een niet gevraagde levering. Een consument die geen prijs stelt op het geleverde vervangende product, moet het dus (op kosten van de leverancier) terugsturen.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Lucky Luciano 20-12-2005 11:08

Citaat:

MightyMarcel schreef op 20-12-2005 @ 10:27 :
niet alles serieus nemen wat ze bij kassa zeggen. In principe heb je gelijk, maar in dit geval zat er ook een rekening bij. Het is natuurlijk niet zo dat dan maar dingen kan gaan bestellen (op naam van je buren of zo) en dan alles kan houden, zonder te betalen.
Ik kijk kassa niet ;)
Zie mijn stukje hieronder, daarnaast is het natuurlijk niet op jouw naam bestelt, dus behoort het jou ook niet toe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.