![]() |
Taalkunde Olympiade
Is er iemand die mee gaat doen meet de nationale taalkunde olympiade? Het vindt plaats op de universiteeit van Leiden.
http://www.olympiade.leidenuniv.nl/ hier vind je oefenopgaven ed. |
Erg erg interessant allemaal, nog nooit meegedaan, ben er vorig jaar achter gekomen dat het bestaat, en ja, nu ben ik te oud.
|
Ik doe wel weer mee.
Vorig jaar was er trouwens iemand die buiten mededinging meedeed, omdat hij te oud was. |
Citaat:
|
Ja.
|
Hoe had je 'm gemaakt?
|
Ik had 27 punten, geloof ik, gemiddeld dus. Bij de editie daarvoor had ik het relatief een stuk minder goed gemaakt, oefening baart kunst. :)
|
Ik heb er ook een foldertje van in de bus gekregen, maar ik denk niet dat ik meedoe.
|
Mh, ik wilde altijd met een vriendin meedoen, maar op de een of andere manier kwamen we er altijd pas achter als het al te laat was. Ondertussen puzzel ik alleen nog op de oefenopgaven :P
|
Er zijn jaarlijks gemiddeld ongeveer tachtig deelnemers terwijl er ruimte is voor veel meer, je kunt je na de uiterste inschrijfdatum altijd nog inschrijven. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
moet dat via school of dat niet?
|
Het moet niet via school: http://www.olympiade.leidenuniv.nl/.
|
Citaat:
|
hmm, wie weet. Maar ik zag die oefenopgaven en dat zou ik niet echt kunnen denk ik..
|
Citaat:
|
@ perseus
klopt het dat er 5 á 6 opgaves zijn? |
Ja, vijf of zes.
|
Tis al over een weeek, volgende week zaterdag. Ik wordt nu dus echt bang, en krijg het gevoel om terug te krabbelen.
Weet iem hoeveel een kaartje kost van R'dam naar Leiden? |
Citaat:
Soort kaart 2e klas 1e klas vol tarief reductie vol tarief reductie Enkele reis 6,20 3,70 10,10 6,10 Retour 11,30 6,80 18,40 11,00 |
Citaat:
|
mag je iem meenemen eigenlijk?
|
Ja, maar die moet dan wel buiten de zaal blijven, lijkt me. De organisatie is overigens niet zo héél streng. ;)
|
tnQ, ik weet niet of het wel zo leuk is, voor iem, om twee uur buiten te wachten :|
|
Leiden is wel een aardige stad. :P
|
da's waar, mn kan ook gewoon door de stad lopen. Leiden lijkt mij echt een leuke stad ja, maar ik blijf liever in rdam wanneer ik ga studeren.
Ik was in de eerste met school naar een museum daar geweest. |
Het is al deze zaterdag!
Wie gaan hem maken? Ga je je nog voorbereiden op een of andere manier (door bv. opgaven van vorige jaren te maken) of geloof je het zo wel? |
ik heb gister nog de laatste 5/6 opgaves van de site geoefend. Die waren echt veel moeilijker dan de rest. Is maar goed dat ik die gedaan heb, want ik dacht dat het allemaal wel mee viel. Sommige van deze heb ik niet eens kunnen (af)maken.
Het moeilijkst zijn de talen met andere zinsconstructies en ander manieren van vervoegingen en suffixen. Ik weet nu iig dat ik moet letten op (en dat ik weet wat het betekent) nasale klanken, lipklanken, keelklanken. |
Als ik tijd heb (ik denk dat dat morgen is) ga ik ook nog een paar van die opgaven maken. Ben benieuwd hoe ik 't zal doen.
|
Citaat:
|
Hey ik vond m best moeilijk deze keer. Vooral die allerlaatste opdracht.
En perseus werd jij genoemd bij de namen van degenen die voor de derde keer meedoen? Wat was je naam dan? |
Wie weet de chinese vertaling van:
1 radon (gas) 2 graad 3 helium 4 kramp, convulsie 5 veer (van een vogel), pluim 6 mager, uitgemergeld 7 waterstof 8 plaag, pest 9 zweven in de lucht 10 zuurstof |
met babelfish kom ik tot dit
氡 dong radon 氦 hài helium 氫 qing waterstof 瘟 wen plaag 氧 yang zuurstof |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben twintigste plaats :( :D :D
20-29 punten Naam Woonplaats Klas Marion van Staalduine KAMPEN 5 Alice Burridge ALPHEN A/D RIJN 5 Jelle van Mourik HAZERSWOUDE 4 Josimar Cabral ROTTERDAM 6 Esther van Ginneken GOIRLE 6 Marit Overmeire DEN HAAG 6 Marieke Roelofs NIJMEGEN nvt Pascalle Tamis WARMENHUIZEN 5 Frits Brouwer ’T HARDE 3 Elyze Zomer DORDRECHT 5 Jurgen van den Heuvel VLIJMEN 5 Paulien Knitel BREDA 5 Hille van Gelder WIJCHEN 6 Ruth Bootsma RHENEN 5 Albert-Jan Swart OLDENZAAL 6 Bas Lamoree LEIDEN 4 Suki Man HOORN 6 Constanteyn Roelofs DEN HAAG 5 Saskia Lensink WOUDENBERG 5 Leon Jacobse NIEUWERKERK A/D IJSSEL 4 Jenneke Evers KOOTWIJKERBROEK 5 Eric Peter DORDRECHT 5 Renske van Dijk GOIRLE 6 Tse-Yan Man HOORN 6 Christiaan de Leeuw GOUDA 6 Daan Brinkman AMERSFOORT 4 Pieta Hereijgers HEDEL 5 Keije Tersmette DRIEBERGEN 4 Robin de Vries HEERLEN 6 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34. |