![]() |
Het meisje in bed.
Je hebt tegen haar hoofd geschreeuwd
dat ze op moest staan, weg moest gaan; ze zei niets terug, toen schreeuwde je harder dan je kon, want jij wist niet dat ze al doof was dat ze al dik drie dagen dood was. Je had nog wel gedacht bij het ontbijt van gisteren dat er erg veel afwas stond, dat je daar maar wat van moest zeggen. Ga je gang, doe je zegje, ze luistert nu niet meer, dat heeft ze nooit gedaan. Onder haar kussen ligt de brief waarin staat dat ze van je houdt, - dat hoort zo, dat wil je horen – en in haar dagboek zul je nooit lezen dat ze al maanden doder was dan nu. |
mooi mooi mooi
toen schreeuwde je harder dan je kon, hoe bedoel je dit? want jij wist niet dat ze al doof was dat ze al dik drie dagen dood was. loopt fijn, dood/doof en 'dik drie dagen' - dat hoort zo, dat wil je horen – verrassend, goed Je had nog wel gedacht bij het ontbijt van gisteren dat er erg veel afwas stond, dit geeft achtergrond/basis/verduidelijking, maakt t wat meer af (Y) onderwerp ook knap verbonden enzo al die zinnen bij elkaar, dat het toch weer geen verhaal is, rond het heel mooi af: en in haar dagboek zul je nooit lezen dat ze al maanden doder was dan nu. wat heb k toch weer vreemd commentaar:S maar t is goed bedoeld |
ik vind het einde niet erg geweldig, dat komt omdat ik het woord 'doder' maar raar vind klinken. (enja, ik begin altijd met het negatieve commentaar :o)
de zin 'je hebt tegen haar hoofd geschreeuwd' vind ik gek, maar wel heel beeldend en duidelijk. en de komma waar mee je de eerste strofe afsluit vind ik ook niet nodig, want ik zie het niet als één zin. verder vind ik 'm echt fijn lopen en doof/dood is ook (y) 'Je had nog wel gedacht bij het ontbijt van gisteren dat er erg veel afwas stond,' de onderbreking vind ik niet erg lekker, want het lukt me niet die zin te lezen met de onderbreking zoals jij 'm maakt. maar toch, als ik 't zelf had geschreven geloof ik wel dat ik het ook zo had gedaan. ik zou ook niet weten hoe je de zin anders moet onderbreken. hm, stom, door dit commentaar lijkt het net of ik het niets vind. maar dat is niet zo. ik vind 'm wel mooi en erg duidelijk. |
Oh, dit vind ik echt mooi! Vooral dat einde, echt pakkend, en bijna een "verrassende" wending :) Aangezien je al in de (overigens goed verzorgde) tweede strofe weggeeft dat ze dood is, bedoel ik - en dat is goed, dat past er. Alleen "Ga je gang, doe je zegje, ze luistert
nu niet meer, dat heeft ze nooit gedaan." vind ik een minder mooie zin. Maar het stoort niet zo erg hoor. |
Ik heb vandaag geen goed onderbouwd commentaar, maar dat mag wel zo af en toe;)
Ik vind dit echt heel erg goed, verhaalachtig maar juist daarom leuk, het loopt zo mooi, fijn woordgebruik, gewoon super:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07. |