![]() |
Noise
Hoi,
Wie houdt er hier van (een bepaald soort) 'white noise'? Ik weet niet zeker of ik het goed omschreven heb, maar ik bedoel hiermee bijv. het geluid van een stofzuiger of een haardroger (of dus andere white noise). Als ik het geluid van een stofzuiger hoor dan geeft me het een prettig gevoel. En ook de warme luchtstroom die uit het ding geblazen wordt ervaar ik als aangenaam. Maar dat is weer een ander punt. Ik dacht, ik doe eens gek en heb naar wat white noise geluidsbestanden gezocht, met succes. Ik zag ook dat het geluid van o.a. een stofzuiger zelfs verkocht werd, als onderdeel van een ontspannings CD. Edit: Of hoort dit meer bij Muziek? Edit 2: - Het hoort dus wel op Muziek. - 'White noise' is het niet. Het schijnt gewoon 'noise' genoemd te worden. |
Ehm, sinds wanneer is het geluid van een stofzuiger of föhn witte ruis? Dat geluid staat juist bol van de (boven)tonen, andere resonanties, geluiden van turbulentie van de lucht e.d. bepaald niet wat je witte ruis noemt.
|
Begrijp ik het goed dat de vraag is of je (bijv.) stofzuiger herrie fijn vind?
Zo ja, nee. |
gewoon ruis- en zoemgeluiden dus?
het gezoem van insekten kan mij wel bekoren :Y als ze niet op m'n kamer zitten. |
Een stofzuiger maakt mij juist nerveus:s. Dan ga ik rondjes lopen enzo. Maargoed, ik hou ook wel van geluid van insekten, maar niet van mugggen op mijn kamer.
|
Citaat:
Ik weet niet hoe het dan wel heet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik er ergens slecht tegen kan, is het wel het geluid van de stofzuiger. Hetzelfde geldt voor de boormachine, de afzuigkap en harde regen op het dak :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
regen op het raam vind ik ook fijn (y)
|
Ik vind het geluid van de wind wanneer het stormt ook altijd wel fijn :)
|
Nee, echt neit. Ik heb er echt een hekel aan, vooral als ik tv aan 't kijken ben ofzo. En regen is wel (y).
|
Wat Hanneke zegt.
|
Regen, wind en krekels vind ik wel fijne geluiden. En ook het geruis van een snelweg.
|
Sommige mensen zijn echt gestoord.
|
Als ik uit slapen ben mis ik altijd het geluid van voorbijrijdende treinen...
...en regen op een pannendak is ook een fijn loos geluid ja. |
Een trein is altijd fijn.
Maar is dat 'white noise'? :confused: |
Als het buiten regent, dan val ik zo in slaap, heerlijk, het geluid van die regendruppels:)
Hetzelfde geldt voor de wasmachine :p |
ik krijg er hoofdpijn van
|
De muziekstijl heet gewoon Noise, dit topic hoort dus ook op muziek, en ja het is geweldig.
Merzbow en Masonna zijn de 2 grootmeesters uit het genre (in mijn ogen), als je ze nog niet kent, zoek ze eens op. Op muziek lopen nog een paar noisefans rond (Tsasil bijvoorbeeld), zij willen je vast ook wel verder helpen. Ik ben ook wel bereid je wat op weg te helpen :) |
Ik hou wel van het geluid dat mijn computer maakt als de harde schijf laadt. Heel rustgevend. Maar dat is geen witte ruis.
Of zeegeluiden, for that matter. |
Ik dacht dat het hier over de film ging.
Maar voorderest vind ik het geluid van een overgaande telefoon wel rustgevend. Soms zit ik op mn werk gewoon 100 achter elkaar dezelfde niet thuis mensen te bellen, voor dat geluid. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn wel leuke telefoongeluiden :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het geluid van regen en storm vind ik echt heerlijk.Als je lekker warm en knus in je bed ligt vooral (y).Het geluid dat een stofzuiger maakt kan ik alleen tegen als ik zelf stofzuig, en voor de rest moeten alle apparaten gewoon hun smoel houden.Behalve mijn geliefde cd speler natuurlijk :p
|
Waar heb je het over?
|
Citaat:
|
Stofzuigers vind ik absoluut niet rustgevend.
|
Ik krijg de laatste tijd juist onaangename kriebels van het geluid van een stofzuiger, een beetje zoals veel mensen hebben met nagels die over een bord krassen.
|
Alleen regen<3
|
Citaat:
|
ik heb een hekel aan alles wat zoemt,bromt,tikt, zuist, stoort.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het geluid van een frituurpan als je er een bevroren snack ingooit. (y) :o
|
white noise is geloof ik geluid waarin alle frequenties at random in voorkomen, klopt dus wel.
|
Citaat:
|
Als je lekker in je bed bent genesteld en het regent op de daken. :)
|
Ik krijg een veilig gevoel als ik de voeten van mijn ouders heen en weer hoor lopen beneden als ik in bed lig.
|
Een stofzuigergeluid ontspannend? Nog nooit van gehoord.
Ik vind het juist vreselijk irritant :mad: Wel vind ik regen heel fijn, en bliksem ook af en toe. Ik heb 2 ontspanning cd's, met geluiden van een jungle. Hoor je heel veel regen en soms ook vogels <3. Daar val ik echt zo van in slaap. Ook vind ik het fijn als ik in bed lig en in de verte auto's hoor rijden op de snelweg. |
Ik hou altijd wel van het geluid van een man die heel hard schreeuwt, en dan heel lang. Maar vindt maar eens iemand die dat voor je over heeft. :(
|
Citaat:
die schreeuwt de hele dag door. |
Ik vind dat soort geluiden juist irritant.
|
ik houd meer van muziek eigenlijk.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48. |