![]() |
Duizelig na roken
Ik heb de laatste 2 weken dat als ik een sigaret op steeds dat ik ineens heel draaierig wordt, echt zo erg dat ik moet gaan zitten omdat ik anders omval. Ik snap er echt helemaal niks van, het is echt op het moment dat ik rook inhaleer, terwijl ik hier eerder nooit last van heb gehad.
Herkenbaar? |
Nee, ben je de laatste tijd ern aangekomen, volg je juist een dieet of zo? Daar zou het misschien in kunnen liggen.
|
je moet ook niet in een rokershol gaan roken, want het schint dat er in rokerskamers niet geventileerd mag worden.
regelmatig je kamer luchten helpt ook |
Precies.
Is het niet iets van een 'teken', dat je lichaam zoiets heeft van: en nou kappen met die zooi? Ik had het ook, en ik doe het dus ook nu niet meer... Troep! :p |
Citaat:
|
Gebruik je drug ( bij sommige drugs word je lichaam verstandig en geeft het aan wat voor gif het is) ( moet het ff vragen)
en in het algemeen: In iedergeval ik word ook licht misselijk van roken , als er alleen maar mensen naast me roken ( verder soms nog benauwd en lichte hoofdpijn) geen haar op me hoofd die aan roken denkt. Dus stoppen, probeer het langzaam aftebouwen. Wees blij dat je er misselijk van wordt het helpt je alleen maar met stoppen. |
Citaat:
Ik denk dat het aan eet/slaap patroon kan liggen ? |
Nou, voor zover ik weet, zit er ook een kleine hoeveel koolstofmoxide in "rook", waardoor je minder zuurstof kan vervoeren per ml bloed.
En als je al wat langer vaak per dag rookt, zit er ook een teerlaagje op je longblaasjes, wat de diffusie van zuurstof ook nie bepaald helpt... |
Ik heb daar altijd last van als ik een tijdje niet gerookt heb. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het helemaal niet raar dat je duizelig wordt van roken, nicotine kan een enorme impact op je lichaam hebben, duizelig worden is er daar een van. Zelf werd ik ook altijd een klein beetje misselijk, maar niet enorm. (Ja, ik heb gerookt, toen ik 15 was, een jaartje, en ik heb er vreselijke spijt van, maar nu kan ik er wel over mee praten :D ) |
Tuurlijk stoppen is het beste maar helaas is dat nou eenmaal niet zo makkelijk ;)
Ik gebruik geen drugs, ben niet aangekomen maar slaap wel vreselijk weinig de laatste tijd, ben veel 's nachts aan het werk, misschien is dat het dan wel. Ik kan anders echt niks bedenken, heb hier nog nooit eerder last van gehad sinds de tijd dat ik rook. Maar het is echt zo erg dat ik echt moet gaan ziten omdat ik anders van m'n stokje ga, Eerder naar bed dus :o |
Citaat:
|
Citaat:
En je bent nog jong zat! |
Citaat:
Ze vind het niet prettig om duizelig te worden(duh). En het gebeurt telkens tijdens het roken. Hmm.. Gewoon stoppen met roken dus. Ben je van 2 gezeiken af. - Een schone long - Niet meer draaierig :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou ik ken het wel :) Een lerares zei me dat dat kon als je een tijd lang niet gerookt had dat je dan duizelig kon worden, en anders kan het omdat je voor het eerst rookt over je longen ofzoiets.
|
Het kan inderdaad aan het slaappatroon liggen. Als ik weinig geslapen heb of erg moe ben kan ik ook misselijk en duizelig worden van een sigaretje.. Ik kan ook niet roken na veel inspanning of op de fiets bijvoorbeeld --> ook duizelig. Stoppen is inderdaad misschien het beste, maar als dat niet lukt zul je misschien even moeten proberen meer te slapen, rustig aan te doen.
|
Eerst wat eten?
|
Citaat:
Oeh ja... veel succes :| |
Citaat:
Waarom zouden er zoveel mensen roken als het stoppen zo makkelijk was...? Maargoed ik hoef ook niet te horen dat roken slecht is want dat weet ik wel, ik vroeg me gewoon af of het herkenbaar was voor sommige mensen en dat is het blijkbaar wel. Ik rook al langer en rook ook altijd al over m'n longen maarja ik slaap echt vreselijk weinig dus dat zal het wel zijn. |
Citaat:
|
Daar ben ik blij om ;)
|
Ik heb ook gehoord dat anorexia-patienten sigaretten gebruiken ter vervanging van eten...
Klinkt dit bekend; dan is het niet zo gek dat je duizelig wordt? Oh en anders...Je longen raken meer en meer verstopt en worden kapot gemaakt door de tabak-->gevolg: ademen wordt bemoeilijkt, stem veranderd etc. Misschien dat je longen zoiets hebben van: het gaat niet meer!!! :rolleyes: You'd better quit smoking before it's too late 5 jaar is nog niet zo lang :) |
een lage bloeddruk kan ook nog, dan zou je wat meer zoute dingen kunnen gaan eten.
|
Mijn vriend heeft hetzelfde soms, maar dat was omdat hij aan het stoppen is denk ik. En ik had hetzelfde toen ik begon met roken, en toen ik trug stopte :)
Maar sinds dat jij niet aan het stoppen bent, of net begonnen bent zal het aan je slaap liggen denk ik :) Mss dat door te weinig slaap je lichaam zwakker wordt en minder tegen die "gifstoffen" kan |
Citaat:
- En verder doelde ik met die eerste reactie op mensen die eens een hijsje hebben genomen van een sigaret en nu zeggen "ja, ik heb ook gerookt" thats all |
Niet meer roken.
|
Citaat:
Als ze dat niet wil, dan wil ze kennelijk ook niet van die duizeligheid af en mja, waarom post ze dan? |
Ja ik vraag me dan ook een beetje het nut van dit topic af. Je wil niet duizelig worden, maar wel roken. Als je van roken duizelig wordt, dan lijkt mij dat daar maar 1 oplossing voor is, maar dat wil je niet.
Of wil je alleen maar mensen die het herkennen maar toch zijn blijven doorroken?! |
Maar allez. Ze wil NIET stoppen met roken, maar ze wil WEL van haar duizeligheid vanaf. Dat is toch niet zo moeilijk?
Ik had het ook toen ik pas begon met roken, dat is vanzelf overgegaan... Nu weet ik niet of dat voor jou een groen licht zou moeten zijn om te blijven doorroken, vermits het bij mij om de eerste twee, drie sigaretten ging. Kan je er geen patroon in ontdekken, zoals na het sporten, als je weinig gegeten hebt, als je slecht geslapen hebt, als je...? |
ja herken dat wel, duizelig en misselijk van het roken. Waarschijnlijk omdat ik een nogal wisselend rookpatroon had. Bovendien had veel last van dikke slijmvorming--> zuurstoftekort en dus duizelig. Maar pecies weet ik het niet, ik ben iig gestopt.
|
Ik heb het ook af en toe, vooral 's ochtends vroeg als ik mijn eerste sigaret opsteek voor ik iets heb gegeten of gedronken. (Zoals vanochtend het geval was.) Maar als ik even ga zitten is het zo over..
|
Hallo zullen we even ontopic gaan en de oorzaak van de duizeligheid opsporen? :rolleyes:
Het kan komen door een tijdelijk zuurstoftekort in de hersenen, of doordat je sympathische zenuwstelsel harder gaat draaien (die zorgt voor een snellere ademhaling, snellere hartslag, etc). Een oplossing zou ik zo 1-2-3 niet weten. Veel mensen worden een beetje 'high' na de eerste sigaret van de dag. Misschien rook je die sigaret te snel of te 'diep' ofzo. En ja dat het beter is om te stoppen weet de topicstarter zelf ook wel :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11. |