![]() |
Toernooi organiseren
Hallo allemaal,
Ik heb lo2 in mijn vakken pakket zitten en nu moeten we deze periode een toernooi organiseren voor 2de klassen van de middelbare school. Het is de bedoeling dat zij in teams per klas langs 4 verschillende spellen gaan en uiteidenlijk ontstaat er dan 1 klas als winnaar. Ik moet me bezighouden met het bedenken van een ORGINEEL spel. Het mag dus geen basketbal of hockey zijn. Ik zal in het kort even uitleggen wat de voorwaarden moeten zijn: - Het spel moet dus orgineel zijn - Moet kinderen uit de 2de klas aanspreken - Het spel moet met 2 teams tegen elkaar worden gespeelt - Het spel moet een spel zijn die je in 10-12 min kan spelen - Er moet een winnaar ontstaan uit het spel Nu zat ik te denken aan tienbal (de bal per team 10 keer overgooien zonder op de grond etc.) Maar ik weet niet of dit wat is voor de tweede klas. Nu dacht ik dat hier misschien wel mensen waren die mij kunnen helpen met iets orgineels bedenken. Alle materialen mogen gebruikt worden! REageer alsjeblieft zo snel mogelijk!!! Alvast bedankt |
Een estafette door een parcours met hindernissen :o
|
Dus je maakt per klas enkele teams van bv 5 personen... Die moeten alle minstens 4 verschillende spellen gaan doen... En dan moet er een winnaar zijn?
Mogen bv 2 teams het tegen elkaar opnemen??? |
Citaat:
Mijn taak is om 1 van de 4 spellen te bedenken. Het is juist de bedoeling dat 2 teams het tegen elkaar opnemen!! Je hebt elke 10 min 2 andere teams die jouw spel moeten gaan spelen. En de winnaar krijgt punten....de uiteindelijke bedoeling is dat de klas met meeste punten winnaar is van het toernooi.....Maar mijn zorg is dus alleen WAT VOOR SPEL HELP:P???!!!! |
Zwerkbal :p
|
doe dan zoiets als een mountainbikeestafette, doen niet veel mensen dus is wel origineel
|
ja mountainbikeestafette is schitterend, maar het is misschien wel lastig.
over toernooiopzet weet ik niet zoveel, maar je kan ook honkbal spelen, maar dan met een voetbal ipv honkbal zeg maar.. |
Spijkerpoepen ;)
|
2 teams.... Bv een rode en een blauwe
Een grote zakdoek, of vergelijkbare, aan de achterkant van hun broek steken. (zoals een staart). Beide teams hebben een thuishaven in vorm van een cirkel. Beide teams beginnen bij de thuishaven van de tegenpartij. Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk spelers in de thuishaven geraken, mét de start nog intackt. Het is natuurlijk verboden om je eigen staart aan te raken. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48. |