Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Windows] Safely Remove Hardware (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1324698)

one. 20-12-2005 12:40

[Windows] Safely Remove Hardware

Sinds ik mijn computer gedefragmenteerd heb, zie ik dat icoontje van safely remove hardware niet meer in mijn taakbalk. (naast de tijd etc.)

Wat moet ik doen? Is er een andere manier om er te komen?

Triloxigen 20-12-2005 13:40

verschijnt het niet als je een USB apparaat inplugt?

one. 20-12-2005 14:45

Er staat altijd een usb-apparaat ingeplugd, namelijk mijn modem. Het kwam altijd tijdens het opstarten.

deadlock 21-12-2005 13:23

ik weet dat ik dit eigenlijk niet mag zeggen maar ahem; ik ontplug mijn hardware zonder dat kreng. Onder windows xp. Onder 2000 gebruik ik hem wel omdat ik vaak met USB sticks merk dat ze niet opnieuw ingeplugd kunnen worden totdat het ding echt letterlijk ontplugd is.

one. 21-12-2005 14:57

:nono:

Maar nu komt het icoontje opeens wel weer. :confused:

]{ing 21-12-2005 16:19

Citaat:

deadlock schreef op 21-12-2005 @ 14:23 :
ik weet dat ik dit eigenlijk niet mag zeggen maar ahem; ik ontplug mijn hardware zonder dat kreng.
same here, waar is het goed voor? :cool:

Wammus 22-12-2005 00:18

Citaat:

deadlock schreef op 21-12-2005 @ 14:23 :
ik weet dat ik dit eigenlijk niet mag zeggen maar ahem; ik ontplug mijn hardware zonder dat kreng. Onder windows xp. Onder 2000 gebruik ik hem wel omdat ik vaak met USB sticks merk dat ze niet opnieuw ingeplugd kunnen worden totdat het ding echt letterlijk ontplugd is.
Ik trek ook altijd de USB kabel uit m'n MP3 speler zonder eerst die hardware veilig verwijderen shizle. Ik heb echt nog nooit een probleem ofzo gehad.

nare man 22-12-2005 10:22

Dat heeft ook niet zozeer te maken met de fysieke veiligheid van het apparaat (de USB-specificatie is immers volledig hotswappable) maar met het feit dat de USB-buffers dan volledig zijn leeggeschreven. Anders zou je het risico kunnen lopen dat bestanden op het apparaat nog open staan als hij wordt unplugged en dat kán in theorie tot dataverlies leiden. Maar vrijwel alle USB-apparaten zijn tegenwoordig zo dat ze zelf al hun in- en uitgaande stromen regelen en de boel ook veilig afsluiten als je hem er gewoon uittrekt.

Wat betreft USB-modems boeit dat icoon helemaal geen drol. Je wilt je modem tijdens gebruik er toch niet uithalen, behalve als de verbinding of modem fux0r3d is, en dan maakt het toch niet meer uit of je hem nu 'veilig' unplugged of niet.

one. 22-12-2005 13:18

Klopt, maar als ik mijn mp3-speler er gewoon uitruk komt er in ongeveer 50% van de gevallen wel een foutmelding. Als ik het via dat icoontje doe niet. En dat icoontje komt de ene keer wel en de andere keer niet. Kan ik op een andere manier bij dat safely remove hardware komen?

nare man 22-12-2005 13:27

Misschien, maar ik zou niet weten hoe. Ik heb het nog nooit weg kunnen krijgen en ik heb het ook nog nooit zelf opgeroepen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.