![]() |
stelling: marketing wint het van smaak
Mee eens of juist niet, met argumentatie graag, want ik moet de stellign morgen in de klas presenteren. Ben benieuwd!
|
Nee, hoewel marketing de smaak van (vooral) jongeren wel kan beinvloeden.
|
Nee. Niet alleen werkt marketing (althans een bepaald soort) ongelooflijk op mijn zenuwen, met die schreeuwerige NIEUW, NU NOG MEER SMAAK-onzin, maar bijna altijd gaat de smaak van nieuwe producten erop achteruit.
Het gaat immers nog altijd om de smaak. Laatst had Albert Hein ook zijn eiersalade weer 'verbeterd' wat met veel bombarie en geschreeuw gepaard ging. Nou, niet te vreten natuurlijk. Ik erover klagen, geen respons, dan maar overgestapt op Johma, die gelukkig wel gewoon het oude recept zijn blijven gebruiken. Marketing managers must die :mad: (y) |
Nare man heeft een ingebouwde haat tegen managers. :o
|
Dat is even niet het punt. Ik vind het gewoon stom dat er altijd vanalles veranderd wordt aan eten. Hebben die marketeers soms nog nooit gehoord van het adagium 'never change a winning team'?
|
Ik ben het wel eens met dat 'image' het misschien van smaak wint.
Als je lays chips even lekker vind als andere chips dan kiezen de meesten (denk ik) toch voor lays vanwege de image, dat heeft niet alleen met de marketing strategieen te maken maar ook met smaak. |
Neuh. Marketing is niet alleen het promoten/aanprijzen van producten, maar ook het analyseren van de markt en de behoeftes van (potentiële) klanten. Smaak zal beïnvloed worden door Marketing, maar kan er niet van winnen of verliezen. Simpelweg omdat een appel ook niet van een dvd-speler kan verliezen.
|
smaak is subjectief
naar mijn mening valt er weinig te beargumenteren :) |
Citaat:
|
Ik ben er heilig van overtuigd dat de hedendaagse jeugd verpest wordt door marketing van TMF.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.