![]() |
dikke oogleden
Ik heb een vraagje. Ik heb nu, sinds de zomervakantie ongeveer, dat mijn oogleden een beetje opgezwollen zijn geworden (als ik mijn ogen dichtdoe, is het niet meer 'strak', maar zijn mijn oogleden helemaal gerimpeld). Ik heb ook wel eens dat na het opstaan een ooglid half over mijn oog heen hangt, dat ziet er heel raar uit. Meestal trekt dat wel een beetje weg, maar toch. In elk geval zijn mijn oogleden veel dikker geworden.
Ik vroeg me af of iemand van jullie weet wat dit is en hoe ik er weer vanaf kan komen (ik heb er geen last van, maar het ziet er wel raar uit). Ik ben bij de huisarts geweest, en toen kreeg ik een gel tegen bacteriële infecties, maar dat heeft niets veranderd. Een andere keer zei de vervangende huisarts tegen me dat het door mijn allergie (hooikoorts) komt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat het nu winter is en omdat ik dit nog nooit eerder heb gehad. Maar goed, weet iemand van jullie hier iets over? :) |
ik heb ook zoiets gehad en de laatste keer werd m'n ooglid vier keer zo groot :)
waarschijnlijk of een allergische reactie op iets (heb je lenzen?) of gewoon ooglidontsteking |
Het kan idd een allergie zijn (ook hooikoorts, ook 's winters zijn er bepaalde bomen (weet ff niet welke) waar je allergisch voor kunt zijn en hooikoorts kan zich ontwikkelen, het is dus best mogelijk dat je er nooit last van hebt gehad, maar dat het dat wel is).
Maar goed, als je het al zo lang hebt zou ik toch nog eens langs je huisarts gaan. |
Ik ben allergisch voor graspollen (en ik woon in Amsterdam), dus dat is het denk ik niet. Ik zou wel ergens anders allergisch voor geworden kunnen zijn, maar ik heb echt nergens anders last van (bijv. niezen) en verder jeuken mijn ogen ook niet ofzo, dus daarom denk ik niet dat het zo is.
Ik ga nog wel eens naar de huisarts, maar ik dacht, misschien hebben jullie een briljant idee:) Ik heb niet echt zin om naar de huisarts te gaan omdat ik al 2 keer voor niets ben geweest, zeg maar. |
ik had ook geen jeuk...
er zit vocht dus daar moet je wat aan doen :p ijsklontje of koud washandje helpt zwelling tegengaan :) |
Hoe lang duurde het bij jou voordat het wegging?
|
Citaat:
probleem is dan dat je een kuur hebt ik weet het eigenlijk niet meer zo goed al een tijdje terug namelijk |
Is dat hetzelfde als een antibacteriële gel? :) Want dat heb ik dus al gehad, maar dat hielp niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31. |