![]() |
Pinpas
.
|
Je bent handelsonbekwaam en je ouders zullen de koopovereenkomst(en) die jij sluit ongedaan kunnen maken. Je mag dan wel de beschikking over het geld hebben, in de praktijk kun je er weinig mee, zolang je ouders het er niet mee eens zijn.
|
ok :( chill dan :P
|
IS het geld dat je krijgt van de abn zo jah, let even op de geldigheidsduur.
Of is het gewoon je eigen geld? |
Tsja, het heeft niet echt met recht te maken, wel met ouderlijk gezag en als vijftienjarige heb je nu eenmaal niet zoveel tegen je ouders in te brengen.
|
Pas als je 18 bent, en met goede reden. :)
maar ook: Citaat:
|
Hoe kom je aan die 500 euro en wat heb je daar toen over afgesproken indien je het gekregen hebt?
|
Als deze rekening op jouw naam staat lijkt het me dat het geld jouw wettelijke eigendom is. Maar het probleem is dat je ouders als je <18 jaar oud bent mee moeten tekenen voor het openen van je rekening en de volledige bevoegdheid hebben om te doen met dit geld wat zij willen aangezien ze gevolmacht zijn om geld van je rekening af te halen e.d.
|
Is die 'gouden pas' niet gewoon een creditcard oid ?
daarnaast, 'hij wil', niet 'hij wilt'. en : ouders kunnen over het algemeen prima inschatten waar je je geld het beste voor kan gebruiken. Ik weet niet wat je er van zou willen kopen, maar ik betwijfel of het een nuttige of noodzakelijke investering zou zijn. en : wat wou je doen, je ouders aanklagen ? kom op zeg... |
Een prepaid debitkaart zou ook kunnen, een verkapte waardebon eigenlijk als ouders hun kinderen via zoiets van geld voorzien, dus daarin zou het kunnen als een marketingstrategie.
|
Ik snap het niet echt. Is die 500 euro een credit van je creditcard? Dan zou je je dus in de schulden werken op je 15e? Lijkt me niet helemaal verstandig. Je kunt toch ook gewoon gaan sparen?
|
Ouders hadden er is geld opgezet toen ik klein was en is zo omhoog gegaan door rente.
|
Citaat:
Snotneus :nono: |
Citaat:
'is' is een vervoeging van 'zijn'. |
Citaat:
Wijnglas |
Citaat:
|
Dat is toch zo, jouw ouders hebben er toch niet voor niets dat geld op gezet toen je klein was?
Echt, dit kun je later veel beter gebruiken voor je rijbewijs ofzo. |
wat wil je dan precies kopen :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
*frons* Zeik maar raak. Ze heeft wel gelijk. Je geld over de balk smijten aan dingen die je niet voor de lange duur nodig hebt zullen je op den duur berouwen. |
Citaat:
|
Wat wil je er eigenlijk van kopen?
|
Citaat:
Citaat:
|
shit he, wat een gezeik over 500 euro...net of hij daar 'later' meer aan heeft dan nu. Ik bedoel, het is nog niet eens twee maanden huur voor als hij op kamers zou gaan en als het voor school of whatever zou zijn dan is dat geld ook al zo op aan boeken o.i.d. Geef het dan nu of geef het gewoon niet zou ik dan denken...
|
Citaat:
daarnaast, ws wil hij er helemaal geen huur van betalen of boeken van kopen, maar iets daadwerkelijk nutteloos voor kopen. en je hebt een punt, dat geld is zo op voor boeken. maar als hij dr nu wat 'leuks' van gaat kopen, dan KAN DIE DR DUS OOK GEEN BOEKEN MEER VAN KOPEN, slimpie. |
een computer :P die ik toch wel nodig zou hebben als ik ict ga doen!
|
Citaat:
|
Tegen de tijd dat je aan die ICT begint heb je dan toch weer een nieuwe computer nodig, beter dus tegen DAN pas een te kopen.
En je hebt nu toch een computer, dus waarom klagen. Ik ben 21 en kan zelf niet aan men geld aan, ouders beheren het ook, en ik heb er geen problemen mee, ik vind het trouwens beter op deze manier, alles staat toch op mijn naam |
Citaat:
|
Als je die computer echt nodig hebt, zou ik eens met je ouders gaan praten. Als je hem alleen wil omdat je het leuk vindt, terwijl je nu een prima computer hebt, dan moet je het niet doen. €500,- is niet veel, maar als je het uitgeeft aan iets wat je niet nodig hebt, heb je helemaal niets meer en kan je er 'later' dus ook nooit meer iets van kopen dat je wél echt nodig hebt.
|
Citaat:
En als die computer echt zo belangrijk is, zou ik met je ouders gaan praten. Als ze weigeren, heb je hoogst waarschijnlijk al een goede computer of anders ga je dus maar lekker zelf voor het geld sparen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maarja , bij mij gaat het natuurlijk niet over 500€ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, ik zal normaal gaan doen met Kerstmis :o |
Citaat:
|
Citaat:
Als je de taalpurist uit gaat hangen dan moet je de taal zelf ook fatsoenlijk beheersen en toepassen. Anders kom je over als een betwetertje, die eigenlijk niets te melden heeft, maar zich toch even wil laten gelden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je ouders hebben geld voor jou voor later gespaard. Met andere woorden: jij krijgt dat geld pas van hen als je 18 bent. Je hebt het zelf nog helemaal niet. Dus waar praten we nou eigenlijk over? Je kan niet zomaar andermans geld uit gaan geven. Klaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontbinding daarentegen is iets heel anders, dat is simpelweg het laten vervallen van de verplichting tot nakoming en het in de plaats daarvan in het leven roepen van wederzijdse ongedaanmakingsverplichtingen. Voor ontbinding is wanprestatie nodig, voor vernietiging niet. Ontbinding is ook niet altijd mogelijk; een ontbinding kan niet gegrond worden op een tekortkoming in de nakoming die de ontbinding niet rechtvaardigt. Verder kunnen strikt genomen alleen rechtshandelingen vernietigd worden (men spreekt vaak wel van 'het vernietigen van de overeenkomst' maar bedoeld wordt gewoon het vernietingen van de rechtshandeling waardoor de overeenkomst in het leven werd geroepen). Ontbinding daarentegen kan weer alleen bij overeenkomsten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37. |