![]() |
werktitel - De afgrond van rome
Toch nog maar even aan de gang gegaan met de eerste zin van het stukje dat ik ook op vingeroefeningen heb gezet. Ik schijn echt gee gedichten te kunnen schrijven waar ik over na denk. Dit kwam er ook weer zo uitgerolt. Het is geen volwaaridg gedicht, maar een serie ideeen die waarschijnlijk voor een buitenstaander (=niet in mijn hoofd zittende persoon) raar en onbegrijpelijk zijn. Zou graag willen weten wat jullie erover denken/erbij voelen, zodat het op denk duur wel een volwaaridg gedicht kan worden.
rotsige gedachten volgen geen wegen naar rome waar de muil van de abyss wijd open staat en obscene dingen roept tegen onschuldige voorbijgangers in kronkels buig je je maar rotsen in je hoofd zijn harder dan vele woorden van steen en als ik dan langs die diepe afgrond ga die mij zo grofweg lonkt kijk ik knipperend in de diepte en steek hooghartig mijn tong uit |
Citaat:
Nu het gevoel: Je voelt je alleen, in tegenstrijd met de rest, alsof je aankijken alsof je een mutant bent. Dat is strofe 1, om daarop verder te gaan in strofe 2, leg je de schuld bij een ander. Alsof hij met zijn gedachten, jou kwaad doet, jou pijn doet. hmmm, ik voel me opgesloten, in een donker hoekje, bekeken en uitgelachen, mistroostig, neerslachtig, opgekauwt door de maatschappij en vervolgens op het trottoir uitgespuugt. |
Mm, heftige reactie, en totaal de verkeerde, ik zal het dus moeten omgooien...
Toch bedankt. Zeg zijn wij de enige actieve mensen op t moment ofzo :P? |
dunnow, maar ik heb zin om erop te reageren in ieder geval..:P
|
wijd, en obscene
Daar ben ik gestopt met lezen, ik erger me aan spelfouten *niet dat ik zelf spelfout-loos ben, shakespeare :bloos: * dus verwijder ze eerst even uit je gedicht aub :) |
Mm, ik zal m binnenkort proberen te herscheppen, en dan post ik m hier weer.
|
Citaat:
Edit: Wijd en obscene zijn wel verbeterd. |
Citaat:
Feedback: mooie woordenspeling, let wel op de interpunctie en houd het cliché-vrij. Verder mooi gedicht (y) |
Ik vind abyss zo'n raar woord in het gedicht.
|
Sterk einde heb je van die "vingeroefening" gemaakt!
|
Dank aan allen.
Het woord abyss zit erin omdat dat het hele uitgangspunt was. Het moest extreem diep zijn, en een beetje eng, wat wel in dat woord zit, en dat wilde ik ontkachten doordat het zich gek gedraagt (obscene dingen roepen). Ik za kijken naar de interpunctie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59. |