![]() |
Havo 4 en 5 in 1 jaar
Weet iemand waar je Havo4 en 5 in 1 jaar kunt doen ? (geen luzac college a.u.b. en geen vavo)
|
Een vriend van me zit ergens in Amsterdam op school (gewone middelbare school) waar je ook geen toetsen door het jaar hebt alleen een afsluitings mondeling en examen.
Hij zit officieel nu in de 4e en kan al zoveel vakken examen doen als hij wil. Ik zal morgen vragen hoe die school heet...ben het nu even kwijt |
@Barry K: Joke Smit college wellicht?
|
Je kunt het proberen op een gewone middelbare school. Ik heb VWO 5 en 6 in een jaar gedaan op mijn middelbare school. Toegegeven, mijn situatie was hoogstwaarschijnlijk heel anders dan de jouwe, maar als je geen Luzac wilt doen en geen VAVO, dan blijven er weinig andere opties over. Nou ja, je kunt nog zelfstudie doen via LOI of iets dergelijks.
|
luzac college is gewoon veels te duur (12,000,- €) en vavo kan ik niet want ik ben minderjarig..
|
er zit een zoekfunctie op dit forum hoor, dit is echt al zo vaak langsgeweest...
|
Veel vavo's nemen mensen vanaf 16 jaar aan. Dan blijf je ingeschreven bij een middelbare school, maar volg je lessen op het ROC.
|
Citaat:
|
Bel even naar het dichtstbijzijnde ROC. Het verschilt heel erg. De ene school is soepeler met toelaten dan de andere.
|
Dan vraag ik me toch altijd af: waarom?!
Je bent 15, een compleet normale leeftijd om de havo nog te doorlopen. |
2 jaar vind ik te lang en mbo vind ik niks... :D
maar zuster ik had net een ROC vesteging gebeld en ze nemen alleen mensen van 18 en met uitzondering 17 jarige aan.. zijn er nog andere mogelijkheden? |
Zou je dat nou wel doen? Met je vmbo diploma heb je nou niet bepaald een goede basis om 4 en 5 havo in 1 jaar te doen. En inderdaad, je hebt nog tijd zat. Grote kans dat je je examen niet haalt en alsnog 2 jaar bezig bent.
|
Je wint er maar 1 jaar mee?
En wat staat er tegenover? Waarschijnlijk super hard werken, want met een vmbo basis kan de havo bovenbouw je nog best wel eens tegenvallen. Zeker als je 2 jaar stof in 1 jaar moet verwerken. |
Citaat:
Maar waarom wil je dan perse geen vavo? |
welke school zit jij dan die minderjarige toe laat op de vavo?
|
Op alle websites die ik zo snel vind, zie ik dat 16- en 17-jarigen toegelaten worden tot het VAVO als zij dispensatie krijgen van de gemeentelijke leerplichtambtenaar. Daar misschien eens mee bellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn?
|
bedankt, ga dat wel proberen. :)
|
Ik zou gewoon havo op een normale middelbare school volgen, je bent nog zo jong en de kans dat je 2 in 1 jaar niet red is heel groot lijkt mij, maar succes
|
nope, wat ik nu doe 4 vmbo-t vind ik gewoon veeeeels te makkelijk en ik ben best wel een harde werker dus het zal me wel lukken. :D
|
vmbo-t is echt niet te vergelijken met havo 4 en 5 hoor.
|
Alle mensen die van vmbo kwamen en bij mij in 4 havo in de klas kwamen, hadden het niet makkelijk. Het viel ze vies tegen en je kon echt duidelijk aan ze merken dat ze van 't vmbo kwamen. Nou halen vrij veel mensen in 4 havo lage cijfers, maar dan nog.
Bij ons op school mocht je niet meer blijven zitten als je na 4 vmbo-tl overstapte naar 4havo. Dat legde best een druk op ze en een aantal hebben het niet gehaald (de meesten wel overigens). Het is best te doen, maar voor iemand van 16 zou ik gewoon havo gaan doen op een normale school. Dat is de beste en makkelijkste weg. Volwassenonderwijs vraagt zoveel zelfstandigheid etc. wat je als vmbo-leerling vaak niet hebt (of niet krijgt aangeleerd). |
Mensen ik wil niet weten of het nou erg moeilijk is en bla bla (dat weet ik al) maar wat zijn de mogelijkheden?
|
Citaat:
Waarom ga je niet met je decaan praten en laat je door hem adviseren. Hij weet veel beter hoe dat bij jou in de buurt geregeld is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |