Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   gedachtenlezen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1325250)

olijke otter 21-12-2005 00:43

gedachtenlezen

ok, ik was vannavond in een bar en er was iemand die gedachten kon lezen. Ik geloof daar echt helmaal niet in en wilde het dus ook proberen.

Hij vroeg omstebeurt of ik aan een mensenaam, dier en aan de kleuren zwart of wit kon denken en me daar heel sterk op wilde concentreren.

Telkens schreef hij iets op een briefje en verkreukelde die. Daarna vroeg hij wat het was en schreef hij dat op op een briefje dat ie open op tafel legde.

Aan het einde lagen er dus 3 briefjes open op tafel met wat ik had opgenoemd: anna, dolfijn en wit. en drie propjes.

Toen ik de propjes openmaakte stond er: anna, dolfijn en wit opgeschreven. Dit had ie bij 4 vreemde mensen goed gedaan.

Nou vraag ik me af: is dit een bekende, heel goed uitgewerkte truuc? Weet iemand hier toevallig van.

Als ik het zo opschrijf klinkt het als een vaag trucje, maar het is vrijwel onmogelijk om iets nadat ik het had opgenoemd nog op te schrijven en het te vervangen met het propje dat al op tafel lag onder de ogen van 10 mensen.

Maarja, waarom dan moeilijk doen met briefjes als je gedachten kan lezen en het niet gewoon meteen zeggen?

Frostbite 21-12-2005 00:59

Ik denk dat het een truc is. Als hij echt gedachten kon lezen had hij je meteen dat propje laten openvouwen nadat je het had gezegd. Die open briefjes zijn echt totaal nergens voor nodig als het echt is.

olijke otter 21-12-2005 01:06

Citaat:

Frostbite schreef op 21-12-2005 @ 01:59 :
Ik denk dat het een truc is. Als hij echt gedachten kon lezen had hij je meteen dat propje laten openvouwen nadat je het had gezegd. Die open briefjes zijn echt totaal nergens voor nodig als het echt is.
nee, daarom denk ik dus ook dat het een truc is. Die briefjes hebben totaal geen functie behalve misschien het publiek ook overtuigen.

Maar dan is het wel echt een heel, heel, heel snelle en goede truuc. Die wil ik ook leren :p

Frostbite 21-12-2005 01:10

Citaat:

Wasbeermeneer schreef op 21-12-2005 @ 02:06 :
nee, daarom denk ik dus ook dat het een truc is. Die briefjes hebben totaal geen functie behalve misschien het publiek ook overtuigen.

Maar dan is het wel echt een heel, heel, heel snelle en goede truuc. Die wil ik ook leren :p

ik ook :D

bartjenl 21-12-2005 01:16

ja dat is een bekend trucje..

enige is de zwart of wit die hij moet gokken:

Hij vraagt aan jou: "concentreer je op een persoonsnaam". Jij concentreert je op "Anna". Hij schrijft "zwart" of "wit" op een blaadje, verfrommelt dat en vraagt aan jou wat het was. Vervolgens schrijft hij dat op een blaadje dat op tafel ligt.
Dan vraagt hij jou: "concentreer je op een dier". Jij concentreert je op "dolfijn". Hij schrijft nu pas "Anna" op het blaadje, verfrommelt dat en vraagt aan jou wat je dier was.
Vervolgens schrijft'ie dat ook op en vraagt hij jou een kleur. Hij schrijft nu "dolfijn" op een blaadje en verfrommelt dat. Vervolgens liggen er op tafel "Anna", "dolfijn" en jouw kleur. Hij heeft nu zéker "Anna" en "dolfijn" ook op twee van de drie propjes staan. Zwart en wit is vervolgens 50% kans en daar kletst hij zich toch wel uit gok ik zo.

olijke otter 21-12-2005 01:20

Citaat:

bartjenl schreef op 21-12-2005 @ 02:16 :
ja dat is een bekend trucje..

enige is de zwart of wit die hij moet gokken:

Hij vraagt aan jou: "concentreer je op een persoonsnaam". Jij concentreert je op "Anna". Hij schrijft "zwart" of "wit" op een blaadje, verfrommelt dat en vraagt aan jou wat het was. Vervolgens schrijft hij dat op een blaadje dat op tafel ligt.
Dan vraagt hij jou: "concentreer je op een dier". Jij concentreert je op "dolfijn". Hij schrijft nu pas "Anna" op het blaadje, verfrommelt dat en vraagt aan jou wat je dier was.
Vervolgens schrijft'ie dat ook op en vraagt hij jou een kleur. Hij schrijft nu "dolfijn" op een blaadje en verfrommelt dat. Vervolgens liggen er op tafel "Anna", "dolfijn" en jouw kleur. Hij heeft nu zéker "Anna" en "dolfijn" ook op twee van de drie propjes staan. Zwart en wit is vervolgens 50% kans en daar kletst hij zich toch wel uit gok ik zo.

Kijk, daar hebben we wat aan, daarom had ik dit ook op onzin gepost, dat is een stuk drukker en ik hoopte al dat er iemand bij zou zitten die het bekend in de oren klonk :P

wat stom dat ik daar niet aan dacht, ik ken een kaarttruuc die bijna precies hetzelfde is, maar dan zonder gokgebeuren.

Het blijft dan wel vreemd dat ie 4x de kleur goed had ook, maar daar zal ook wel een truucje voor zijn.

bartjenl 21-12-2005 01:20

Citaat:

Wasbeermeneer schreef op 21-12-2005 @ 02:20 :
Kijk, daar hebben we wat aan, daarom had ik dit ook op onzin gepost, dat is een stuk drukker en ik hoopte al dat er iemand bij zou zitten die het bekend in de oren klonk :P

wat stom dat ik daar niet aan dacht, ik ken een kaarttruuc die bijna precies hetzelfde is, maar dan zonder gokgebeuren.

Het blijft dan wel vreemd dat ie 4x de kleur goed had ook, maar daar zal ook wel een truucje voor zijn.

ja inderdaad, dat zal wel het rode-hamer-gebeuren zijn, zoals op Onzin staat uitgelegd :p

Reverend 21-12-2005 06:28

Nu nog wachten op de eerste mystiekeling die toch van mening is dat het tot hekserij behoort.

olijke otter 21-12-2005 10:32

Citaat:

Reverend schreef op 21-12-2005 @ 07:28 :
Nu nog wachten op de eerste mystiekeling die toch van mening is dat het tot hekserij behoort.
lol ;x

idd

Boebsie 21-12-2005 13:04

"zwarte magie" is ook een leuk truukje.
het werkt als volgt:

Persoon verteld aan een handlanger van mij, welk object hij in ze hoofd heeft in een kamer bijvoorbeeld. Vervolgens vraagt die handlanger bijvoorbeeld: is het die lamp? Zeg ik nee
Is het die tafel (die zwart van kleur is)? Zeg ik nee

De truuk is alles wat na een zwart object komt is het. Dus het volgende object dat hij vraagt is het.
Je moet natuurlijk niet letterlijk zwarte tafel zeggen, want dat valt op ;). De zogenaamde mind reader ziet zelf wel welke kleur het object heeft.

En als men vraagt ja waarom heb je een handlanger nodig?
Zeg je gewoon dat het alleen in samenwerking werkt met je handlanger, ofzoiets ;).

olijke otter 21-12-2005 15:04

Citaat:

Boebsie schreef op 21-12-2005 @ 14:04 :
het werkt als volgt:

Persoon verteld aan een handlanger van mij, welk object hij in ze hoofd heeft in een kamer bijvoorbeeld. Vervolgens vraagt die handlanger bijvoorbeeld: is het die lamp? Zeg ik nee

De truuk is alles wat na een zwart object komt is het. Dus het volgende object dat hij vraagt is het.
Je moet natuurlijk niet letterlijk zwarte tafel zeggen, want dat valt op ;). De zogenaamde mind reader ziet zelf wel welke kleur het object heeft.

Zeg je gewoon dat het alleen in samenwerking werkt met je handlanger, ofzoiets ;).

dit zal vooral op mensen onder invloed heel goed werken denk ik ;x

ook wel leuk om een keer te proberen. Kennen jullie nog meer truucjes? ;x

Periodiek 21-12-2005 16:01

Citaat:

Boebsie schreef op 21-12-2005 @ 14:04 :
het werkt als volgt:

Je kunt ook met letters werken. Alles wat ná een voorwerp met een 't' komt, is het.
Zo kun je het spelletje ook 'blind' spelen (nog enger:))

olijke otter 21-12-2005 20:23

het trucje dat ik ken met kaarten dat net zo gaat is zo:

je pakt de helft van een pak kaarten en kijkt ff snel welke de onderste is. Daarna spreid je ze over de tafel uit met de ruggen naar boven en onthoud je waar die onderste kaart ligt.
Vervolgens vraag je iemand om een bepaalde kaart die jij opnoemt (bv harten acht) aan te wijzen.
Dit zal de meeste mensen heel gek in de oren klinken omdat ze niet "toch niet weten waar ie ligt". Zeggen dat ze gewoon een kaart moeten aanwijzen en dat je zeker weet dat ze de goede aanwijzen telkens.

Goed: als de kaart die je onthouden had een schoppen 4 is zeg je:

wijs een schoppen 4 aan.

De persoon zal een kaart aanwijzen (ongeveer altijd een andere) Die pak je op en laat hem natuurlijk niet zien. je kijkt welke het is en noemt die kaart op. Dit kun je zo vaak doen als je wil. Je noemt telkens dus de kaart die je net hebt gekregen op. Als je het stopt zeg je: "dan pak ik nog even de..." (dit is dan weer de laatste kaart die je hebt gekregen) en je pakt dan die kaart waarvan je weet waar ie ligt. Als je je kaarten dan open op tafel legt heb je alle kaarten die je de ander hebt laten aanwijzen in je handen.

Zelfde princiepe, fucking simpel maar als je het niet doorhebt lijkt het echt thelepatie

Boebsie 22-12-2005 13:43

Citaat:

Periodiek schreef op 21-12-2005 @ 17:01 :
Je kunt ook met letters werken. Alles wat ná een voorwerp met een 't' komt, is het.
Zo kun je het spelletje ook 'blind' spelen (nog enger:))

Haha die is nog toffer idd.

XQseMe2 22-12-2005 22:00

Citaat:

Wasbeermeneer schreef op 21-12-2005 @ 01:43 :
ok, ik was vannavond in een bar en er was iemand die gedachten kon lezen. Ik geloof daar echt helmaal niet in en wilde het dus ook proberen.

Hij vroeg omstebeurt of ik aan een mensenaam, dier en aan de kleuren zwart of wit kon denken en me daar heel sterk op wilde concentreren.

Telkens schreef hij iets op een briefje en verkreukelde die. Daarna vroeg hij wat het was en schreef hij dat op op een briefje dat ie open op tafel legde.

Aan het einde lagen er dus 3 briefjes open op tafel met wat ik had opgenoemd: anna, dolfijn en wit. en drie propjes.

Toen ik de propjes openmaakte stond er: anna, dolfijn en wit opgeschreven. Dit had ie bij 4 vreemde mensen goed gedaan.

Nou vraag ik me af: is dit een bekende, heel goed uitgewerkte truuc? Weet iemand hier toevallig van.

Als ik het zo opschrijf klinkt het als een vaag trucje, maar het is vrijwel onmogelijk om iets nadat ik het had opgenoemd nog op te schrijven en het te vervangen met het propje dat al op tafel lag onder de ogen van 10 mensen.

Maarja, waarom dan moeilijk doen met briefjes als je gedachten kan lezen en het niet gewoon meteen zeggen?

op dit verhaal kan ik je het volgende antwoord geven:

dit is een spelletje.
ik heb het zelf ook gekund, en het is een truukje dus. ik ben ondertussen vergeten hoe het moet, maar de spelregels zijn dus dat je iemand in de ogen moet kijken om die persoon zogenaamd zn gedachten te lezen.

nix paranormaals aan dus.
ik ben nog steeds op zoek naar iemand die me dit spelletje weer wilt uitleggen want het was wel onwijs leuk om te doen.

bartjenl 23-12-2005 00:12

Citaat:

XQseMe2 schreef op 22-12-2005 @ 23:00 :
op dit verhaal kan ik je het volgende antwoord geven:

dit is een spelletje.
ik heb het zelf ook gekund, en het is een truukje dus. ik ben ondertussen vergeten hoe het moet, maar de spelregels zijn dus dat je iemand in de ogen moet kijken om die persoon zogenaamd zn gedachten te lezen.

nix paranormaals aan dus.
ik ben nog steeds op zoek naar iemand die me dit spelletje weer wilt uitleggen want het was wel onwijs leuk om te doen.

ik zou zeggen, lees het topic en dan vooral de post met zo'n avatar als ik heb ernaast :)

EggeD 24-12-2005 23:20

Ja, ik weet wel dat we sommige mensen uren hebben geirriteerd met die zwarte magie. Je kan er de gekste versies op bedenken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.